Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Debiut PKP Cargo. Warto zaryzykować i kupić akcje?

Debiut PKP Cargo. Warto zaryzykować i kupić akcje?

Wyświetlaj:
Bernard+ / 188.117.142.* / 2013-10-25 19:03
Jaka jest gospodarność i efektywność spółek z grupy PKP jeżeli tych spółek nie stać na zamawianie wegla dla swoich potrzeb wprost na kopalniach i przewożenie go do swoich obiektów wagonami, bo taniej było ogłosić przetarg na dostawy węgla i koksu do ogrzewania budynków kolejowych położonych obok torów transportem samochodowym i kupować tysiące ton węgla i koksu od pośredników. Ha ha to tak jakby właścicielowi fabryki butów nie opłacało się uszycie butów dla siebie i swoich pracowników, więc kupowałby je u konkurencji! Co się dziwić jeżeli transport 1 tony wegla polskimi kolejami ze śląskich kopalń do Szczecina kosztuje więcej niż przewóz węgla w USA z kopalń w Górach Skalistych do ciepłowni w Chicago to jest na odległość 10 razy większą niż ze Ślaska nad Bałtyk. Jak długo takie usługi będą rentowne?
PICOLLO / 46.204.73.* / 2013-10-23 15:29
WYNIKI FATALNE W PORÓWNANIU DO 2011 I 2012,BĘDZIE JAK Z JSW ZOBACZYCIE,CARGO WOZI GŁÓWNIE WĘGIEL A SAMI WIECIE CO JEST Z WĘGLEM,POZA TYM ZWIĄZKI ZAWODOWE I NAKŁADY NA TABOR-TRAGEDIA,UNIKAĆ NALEŻY TAKICH SPÓŁEK BO STACICIE JAK NA JW
as473 / 94.246.187.* / 2013-10-22 00:32
Ten kto kupi - kupi szynę za krótką...
Polski patriota / 31.175.14.* / 2013-10-21 22:48
Ostrzeżenie przed długoterminowym inwestowaniem to jakiś absurd może lepiej od razu oddać wszystko niemieckiemu przewoźnikowi głównemu konkurentowi PKP Cargo aby go zamknął na cztery spusty i zablokował nam możliwość konkurowania z rynkami ościennymi bo nawet nie będzie tam mógł dowieść ktokolwiek naszej produkcji o ile ona jeszcze istnieje. Zupełnie jak z cukrowniami przejętymi przez Niemców dla naszego dobra, co się okazało wrogimi przejęciami w czym specjalizują się nasi dobroczyńcy zza zachodniej granicy. Naród niemiecki jak mówi stare przysłowie jak świat światem nigdy nie będzie Niemiec Polakowi bratem. Zlikwidowanie produkcji w innych krajach (południe Europy i niestety też Polska) i przeniesienie jej do siebie przez Niemcy dające super nadwyżki produkcyjne i eksportowe prowadzące do ruiny innych to sposób na dobrobyt. Cóż mając tak patriotycznie nastawiony rząd jak Pani Merkel sam bym na niego głosował rękami i nogami, bo jest on siłą swojego narodu, w przeciwieństwie do rządu w Polsce (nie mylić z rządem polskim).
pawianII / 79.191.91.* / 2013-10-21 20:42
ja tam jednak kupiem se merola za 350 baniek, chate pod warszawom a laski będą na mnie lecieć jak muchy, bendem je woził swojim merolem, a one siem bendom cieszyć i aż piszczeć
xxx1 / 178.37.111.* / 2013-10-21 19:10
nic nie warto kupic co jest związane z pkp, państwówką oraz ma tak silną pozycję związków zawodowych. tylko naiwniak.
10 akcji? to co ty za grosze człowieku zarobisz? lubisz zbierać złocisze? taki z ciebie rekin giełdowy haha>>>
ważniak / 79.191.214.* / 2013-10-21 19:24
Rozważny gracz, a nie rekin i spekulant, który nie wali kapitału na jedna lecz na 3-20 spółek małe kwoty kapitału by zoptymali skład odsetkowy portfela inwestycyjnego:)
ważniak / 79.191.214.* / 2013-10-21 16:11
ogólna wycena PKP Cargo mieści się w przedziale miedzy .
z tąd srednia to 77,945
z tad 3.94 potencjału na jednej akcji:)
dlatego według mnie warto zaryzykowac i kupić mały pakiet akcji - 10 akcji
wiekszy pakiet niż 10 to owiele wieksze ryzyko, a co za tym idzie wieksze straty bądź krótkoterminowe zyski.

wycena obliczona na postawie prospektu emisyjnego
żrodło obliczeń:
https://docs.google.com/file/d/0B8_ggULgFCydb1dlNUpFQmNmYVk/edit?usp=sharing
wazniak / 79.191.214.* / 2013-10-21 16:18
ogólna wycena PKP Cargo mieści się w przedziale miedzy 24,32 - 131,57.
z tąd srednia to 77,945
zygfryd1018 / 188.33.181.* / 2013-10-21 12:35
Doprawdy nie wiem, kto zamierza kupić cokolwiek, co ma w nazwie PKP. Ta spółka to nic innego jak skostniałe struktury organizacyjne, związki zawodowe no i... niska jakość usług - to wszystko powinno dać do myślenia. Poza tym wynik netto na poziomie 77 mln zł przy przychodach rzędu 2,3 MLD zł (sic!) również nie powinien być powodem do dumy. Radzę Państwu dobrze się zastanowić przed zakupem. Na giełdzie można znaleźć znacznie ciekawsze okazje inwestycyjne.
leszcz_kleszcz / 2013-10-21 20:54 / portfel
No ciezko Ci nie przyznac racji. Ale wez jedno pod uwage - to koleje. Jak popatrzysz na zachodnie rynki to prawie wszedzie znajdziesz nastabilniejszy wzrost na akcjach zwiazanych z transportem szynowym. Na dodatek jestesmy w samym centrum europy - bedzie presja z europy na nasze koleje. tym bardziej jak w dlugoterminowej perspektywie beda sie ocieplac stosunki ze wschodem (Rosja i Bialorusia). To jest strategiczny i kluczowy biznes dla rozwijajacego sie Panstwa. A na gieldzie owszem sa dobre opcje. Odziezowka ostatnio bije rekordy (Bytom, Vistula, Gino Rossi, Monari, itp...) ale wrzucisz kase w ciuchy? Jak upadna to nikt sie tym nie przejmie poza akcjonariuszami. Z kolejami jest fatalnie ale bedzie teraz presja nie tylko ze strony akcjonariuszy zeby to zmienic. Odstawiajac te rzeczy na bok - masz racje jako spolka - sa do bani.
Bernard+ / 188.117.142.* / 2013-10-25 19:09
Ale PKP CARGO nie jest właścielem linii kolejowych, więc wzrost ruchu kolejowego przez Polskę z zachodu na wschód i z południa na północ będzie realizowany przez różne firmy ale zawsze po torach PLK SA za co trzeba płacić.
leszcz_kleszcz / 2013-10-21 20:56 / portfel
Ja sam kupilem maly pakiet i licze na to ze przed swietami moze nawet liznac 100 zl za akcje.
df4 / 83.29.66.* / 2013-10-21 10:07
a więc cena powinna wynosić 60zł

Najnowsze wpisy