Forum Forum dla firmKsięgowość

DELEGACJE ZAGRANICZNE

DELEGACJE ZAGRANICZNE

dzastiii / 87.207.116.* / 2011-04-14 22:18
Witam!!Na wstępie jeśli pytanie umieszczam w niewłaściwym dziale to proszę je przesunąć.Mam taki mały problem z delegacjami zagranicznymi.Taki przypadek:Osoba zakłada działalność gospodarcza w branży budowlanej i wyjeżdża do pracy do Niemiec.Praca polega na pobycie poza miejscem działalności w czasie ok 4 do 5 tygodni a potem powrót do kraju na tydzień lub dwa.I tu pytanie czy jako samozatrudniający się właściciel firmy budowlanej powinien wypisywać sobie delegacje i dokonywać rozliczenia tych delegacji w formie diet czy tez zważywszy na fakt ze jego działalność polega na pracy w Niemczech-tam zlecana jest mu praca-nie może ich wpisywać jako koszt swej działalności.Dodam ze rozliczenie pobytu w Niemczech mogłoby zostać rozliczone tylko w formie delegacji gdyż za przebywanie tam nie będzie żadnego dokumentu za noclegi i jedzenie.Proszę o pomoc , interpretacje podatkowe są rożne i w większości rozumiem je tak ze właściciel może ponosić koszt delegacji tylko do wysokości delegacji jaka przysługuje zwykłemu pracownikowi.Z tego wynikało by że i właściciel-samo się zatrudniający może mieć delegacje ale w kwocie jak pracownik.Nie wiem tez jak to rozksiegowac-ksiazka przychodów i rozchodów.Jeśli to nie problem proszę o pomoc.

Najnowsze wpisy