Forum Polityka, aktualnościKraj

Diesel przestał sie opłacać? Bzdura! Obalamy mit

Diesel przestał sie opłacać? Bzdura! Obalamy mit

Wyświetlaj:
ździcho / 77.254.255.* / 2012-02-14 08:58
Ja widzę w moim mieście to co widzę. Ludzie masowo pozbywają się swoich diesli i to za bezcen. Oni chyba sami wiedza najlepiej, co im się kalkuluje, a co nie. A co do LPG - gaz wysusza silnik, który po piętnastu latach eksploatacji nie nadaje się już nawet do remontu. Dlatego najrozsądniej jest kupić sobie benzyniaka z wtryskiem jednopunktowym, a nie używane auto z gotową już instalacją LPG.
Greg1976 / 188.33.110.* / 2012-02-13 15:08
Porównując koszta użytkowania pojazdów zasilanych benzyną,dieslem czy LPG bierze się pod uwagę tylko ceny paliwa.Ktoś tu zapomniał dodać iż diesle to większa pojemność czyli tym samym wyższe ubezpieczenie OC no i ze względu na bardziej skomplikowaną budowę silnika jego ewentualne naprawy są dużo,dużo wyższe niż silnika benzynowego.Posiadanie diesla było opłacalne kiedy pomimo wyższych kosztów napraw i ubezpieczenia cena tego paliwa była dosyć niska ale nie teraz kiedy jest najdroższym paliwem!!
krystian 61 / 93.200.61.* / 2012-02-13 16:08
Nowe silniki benzynowe maja rowniez uklady wtryskowe dzialajace jak w dieslu. Ewentualna naprawa tego ukladu nie jest o wiele tansza. To samo dotyczy interwali wymiany oleju itd.
debos / 79.191.182.* / 2012-02-13 13:38
Jakie napiecie mają Anglicy w swoich gniazdkach?
ferrdekj / 85.237.164.* / 2012-02-13 12:59
disel sie oplaca mój pali trasa 4,5 miasto 6,5 to bardzo tanio i wytrzymuje duze przebiegi benzyna to porazka moja pali trasa 9lit miasto 12litrow ,mam diesla i benzyne i wiem co pisze
rexR / 62.87.248.* / 2012-02-13 12:27
O wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wilekej Nocy. Raz opłaca się diesel, raz opłaca się benzyna, zależy kiedy, do czego i jak będzie użytkowane. Samo kryterium ekonomiczne nie zawsze jest wyznacznikiem, nie zdefiniowanego przez autora, "opłcaca się". Brak tej definicji powoduje, że cały artykuł jest albo o wyższości Świąt, albo o dupie Maryny [do wyboru wg wyznania :-)]. Niewiedza dotycząca podstawowych zasad prowadzenia analizy powoduje właśnie pisanie takich bzdur. Przypomina to "badania" Macierewicza. Ważne, żeby teza była medialna. Nieważne, że analiza błędna i mglista, na odpowiednio dobranych danych. Najważniejsze, żeby wniosek z takich "badań" potwierdzał tezę :-)
Arttt / 95.49.47.* / 2012-02-13 11:59
Fajnie z tym że wyższe koszty utrzymania diesla nie są generowane przez koszt paliwa, przegląd techniczny i wymianę płynów. Tylko raczej przez części eksploatacyjne, a w tej kategorii kosztów benzyniaka są niższe ;]
wacek z Podlasia / 83.29.75.* / 2012-02-13 10:42
Dlaczego jesteście dla siebie niemili? Z czego biorze się ta nieustanna chęć konkurowania i udowadniania swojej wyższości. Dlaczego mamy tyle KOMPLEKSÓW I JE OBNAŻAMY?
squun / 89.174.18.* / 2012-02-13 10:13
Taki artykuł nie pasuje do polskich realiów.

U nas większość jeździ >15 letnim złomem gdzie pomiędzy benzyną a dieslem nie ma prawie żadnej różnicy
rafaelos / 89.206.48.* / 2012-02-13 10:37
to ze ty masz 18 letnie auto nic nie mówi. średni wiek pojazdów w polsce to 13 lat, więc jak wiekszosc ma powyzej 15 lat ?! haha
Klaciasty / 178.42.145.* / 2012-02-13 11:34
Przecież to się nie wyklucza. Średnia nie ma nic wspólnego z tym, czy większość ma 13, czy 15 lat :)
Proponuje powrót lub rozpoczęcie studiów :)
Oszolomowaty / 193.110.130.* / 2012-02-13 11:21
Mala POprawka na POmylone dane - sredni wiek to przeszlo 14, 5 lat i wciaz rosnie ....tak samo jak znow rosnie ilosc kradziezy samochodow w Polsce ...
Maciej7666 / 78.9.79.* / 2012-02-13 13:44
po co mieszać politykę z motoryzacją? czy naprawdę nie umiesz inaczej wyrazić że nie zgadzasz się z autorem artykułu?
sws / 78.9.168.* / 2012-02-13 10:16
prawie jak w reklamie ŻYWCA
kajman / 109.243.60.* / 2012-02-13 10:11
coś kuleją te wyliczenia. nikt nie da rady jeździć tak, żeby spalanie było książkowe... zawsze się trafią korki, roboty drogowe, etc... już dawno się przerzuciłem na rower i na chodzenie pieszo bo ma to znacznie więcej plusów niż dojazdy samochodem. Tu jest dość fajnie opisane http://praca.eniro.pl/2012/01/spacerem-do-pracy-vs-stanie-w-korkach/ jakie są zalety chodzenia do pracy. Nie dość że się oszczędza kasę to jeszcze kondycja rośnie ;)
rrrrrrrrrrrrrrrrr / 93.154.207.* / 2012-02-13 10:10
Dlaczego nie dodajecie do samochod zasilanych lpg benzyny ktorej tez sie spala okolo pol baku na miesiac (przy zalozeniu 2tys km miesiecznie iprzejechaniu raz na tydz 20 km na benzynie w celu utrzymania ilnika w nalezytym stanie
Grzegorz25 / 89.69.61.* / 2012-02-13 09:33
Proszę liczyć dokładnie bo staje się niewiarygodne to co napisano w tym artykule.Różnica w cenie disla i benzyniaka 13000zł,roczne oszczędnosci w zakupie paliw to 2600zł, a więc przy zakadanym przebiegu rocznym (20000km) wychodzi że różnica w zakupie aut zamortyzuje się po pięciu a nie po trzech latach,nie licząc kosztów serwisowania aut. Autor powinien zaznaczyć że jest to artykuł spnsorowany i wtedy bedzie OK
Pilsener / 2012-02-13 09:28 / Sofciarski Cyklinator Parkietów
"Bzdura! Obalamy mit" - akurat.

Bzdurą to jest porównywanie najnowocześniejszego diesla z archaicznym 1.6 102 km! Jak kupuję nową Octavię to biorę 1.2 TSI (jest droższy raptem o 2700 od wybranego 1.6) i jak się teraz mają te wyliczenia? Średnie spalanie raptem o litr większe, lepsze osiągi i kultura pracy, niższe koszty serwisu.

Porównywać należy silniki podobne do siebie, jeśli bierzecie stary silnik benzynowy bez turbiny to porównujcie go do starego diesla także bez turbiny (np. 1.9 SDI).
krystian 61 / 93.200.61.* / 2012-02-13 17:09
To sprobuj sie raz przejechac takim samym autem z dieslem to zrozumiesz. Ze ta roznica to nie tylko spalanie.
Pilsener / 2012-02-13 11:53 / Sofciarski Cyklinator Parkietów
1. Jakieś 85 km z litra pojemności to nie jest "żyłowanie na maksa".
2. Po 100 tysiącach to idą na złom cofane poleasingowe szroty, które ściągają tu handlarze. Każdy silnik bez problemu wytrzyma 200-300 tys. co spokojnie wystarczy by jeździć nowym autem nawet 10 lat przy typowo polskich przebiegach (15-20 tys. rocznie).
3. Negatywne opinie słyszałem - ale tylko o nowoczesnych silnikach diesla, zwłaszcza po ostatnich mrozach.
squun / 89.174.18.* / 2012-02-13 10:17

niższe koszty serwisu.


zdziwisz się! jeszcze będziesz płakał i przeklinał te słowa !!!
sws / 78.9.168.* / 2012-02-13 10:00
1,2 TSI heheh to wybrales SILNIK -- KROL WARSZTATOW
diesel na złom / 85.222.87.* / 2012-02-13 09:56
Pamiętaj że taki silniczek maksymalnie przejedzie z 100 tyś km a potem nadaje się na złom.
Ta moda na downsizing tylko może zaszkodzić. Co z tego że silnik mało pali i jest bardziej elastyczny jeżeli jest wyżyłowany na maksa a przez turbinę bardziej awaryjny. Dlatego lepiej aby porównywali z starym 1.6 bo ten bez problemu pojeździ pare lat.
krystian 61 / 93.200.61.* / 2012-02-13 17:05
Jezeli chodzi o schodzenie z pojemnoscia w dol to zaczynaja to stosowac nie tylko vw ale takze mercedes i inni. Takie silniki nie maja mniejszych przebiegow bo sa odpowiednio skastruowane. Maly silnik mala powierzchnia tarcia wewnetrznego = mniejsze opory wlasne. Co wplywa na zuzycie paliwa. Dzeki wyzszym stopniom sprezania uzyskuje sie lepsza sprawnosc. Miedzy innymi dlatego diesel jest bardziej sprawny od benzynowca. Nowe technologie i materialy pozwalaja ze te silniki maja te same przebiegi co ich poprzednicy, mimo wiekszych mocy. Do tego trzeba tylko dodac ze zawsze moze sie cos zepsuc. Ja pamietam mojego pierwszego malucha i jego przebiegi, to samo dotyczy innych naszych modeli z tamtego okresu.
krystian 61 / 93.200.61.* / 2012-02-13 16:21
akuratnie ta turbina na ktora tutaj nadajesz jest najmniej zawodnym elementem. Jezeli takiego silnjka nie przegrzewasz i stosujesz odpowiedni olej nie powinienes miec zadnych problemow, to samo dotyczy benzyniaka.
heh / 78.8.76.* / 2012-02-13 08:42
Kiedy wreszcie dziennikarze przestaną używać słowa "etylina" na określenie benzyny? Etylina, nazwana tak od dodatku czteroetylku ołowiu, nie jest produkowana ani sprzedawana od kilkunastu lat!!
~lehu / 93.181.130.* / 2012-02-13 08:19
trzeba tankować samo "O" bez N wtedy będzie się z pewnością opłacać :)
wojtek5656 / 194.242.62.* / 2012-02-13 08:02
Koło dwumasowe, pompowtryski i filtr cząstek stałych jak w dieslu nawali to wszyskie wyliczenia biorą w łeb. Ja ze swoim LPG jak coś się dzieje to mogę jechać nawet do kowala i za pół litra mi naprawi
squun / 89.174.18.* / 2012-02-13 10:11
Ale powiedz że to twoje LPG ma już z 15lat!!!

Bo wspomniany TSI to ma na przykład turbnę(chłodzona dodatkowo cieczą), dwumas , wtrysk bezpośredni, elektryczną pompę do oleju silnikowego, a czasami i mechaniczny kompresor (wersja 1.4 160KM).
Także jest bardzo skomplikowany i drooogi w naprawie!
sws / 78.9.168.* / 2012-02-13 10:03
jak nawali ale pamietaj ze sa tacy ktorym nie nawali, uwierz mi za sa tacy , dlaczego zakladasz ze kazdemu sie musi popsuc diesel ? Wychodzi tak ze benzyna sie nie psuje i prawie za darmo zrobia a czesci w gratisie.
essss / 217.153.72.* / 2012-02-13 09:13
a LPG to za to taki zdrowy dla silnika, że zupełnie nic się w nim nie sypie
Autor Autor / 212.160.219.* / 2012-02-13 08:39
to fakt ja mam starego diesla i jeszcze się opłaca, ale te nowe diesle to już nie diesle. Najlepiej prosty benzyniak 8 zaworowy z prostym gazem. I przejechac tak 5 km zanim sie włączy gaz, bo inaczej szkoda silnika.
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy