Forum Forum prawnePracy

Dyscyplinarne zwolnienie z pracy

Dyscyplinarne zwolnienie z pracy

Money.pl / 2007-03-16 07:44
Komentarze do wiadomości: Dyscyplinarne zwolnienie z pracy .
Wyświetlaj:
N. / 83.12.151.* / 2012-04-13 12:48
Jestem kierowcą Tira. Moja współpraca z szefem się nie układała i postanowiłem odejść. W obecności świadka dnia 11.04.2012r. złożyłem wypowiedzenie pracy za porozumieniem stron bez okresu wypowiedzenia jednak mój szef go nie przyjął nawet nie chciał przeczytać więc wysłałem pismo pocztą. Dziś otrzymałem listem z wypowiedzenie dyscyplinarnym z pracy. W uzasadnieniu było napisane że nie chciałem dnia 6.04.2012r. przyjąć wypowiedzenia za porozumieniem stron (nic takiego nie miało miejsca) i powołujac się na art52.kp mnie zwalnia. Dopiero po rozmowie telefonicznej dowiedziałem się ze chodzi o ładunek, który dostarczyłem lecz nie podbiłem dokumentów CMR i teraz rzekomo szef może mieć problemy z odzyskaniem należności za transport. Czy to podstawa do takiego zwolnienia?
szklarek / 2012-04-16 11:02
Podany powód zwolnienia dyscyplinarnego musi być prawdziwy w świadectwie pracy i informacji podanej pracownikowi.

Brak zgody na porozumienie stron jest prawem każdej strony i nie jest żadną podstawą nawet zwykłego wypowiedzenia.

Dyscyplinarka ta ma więc wady prawne- jest więc nieprawna i przysługują Panu kroki z art. 56 KP:


http://prawo.money.pl/kodeks/pracy/dzial-drugi-stosunek-pracy/rozdzial-ii-umowa-o-prace/art-56
heniek549 / 83.5.179.* / 2012-04-01 11:46
witam jestem kierowcą tira zawoziłem towar do firmy 990 którą ta firma transportowa obsługuje i dostałem zakaz wiazdu do tej firmy990 za przekroczenie duzej predkości Czy pracodawca moze mnie zwolnic dyscypliniarnie
karolina447 / 2012-03-30 07:44