Paula Zamorska
/ 90.156.24.* / 2012-09-19 20:41
Witam serdecznie,
Wszystko zależy od tego, w jakiej branży chcesz działać i co konkretnie chcesz sprzedawać. Również odbiorcy i potencjalni klienci mają tutaj duże znaczenie. Jeśli Twój biznes nie wymaga prowadzenia stacjonarnego sklepu i wygodniej, a przede wszystkim efektywniej będzie prowadzić biznes w Internecie, to próbuj. Są branże, które już dawno przestały istnieć namacalnie a funkcjonują tylko w sieci lub wypierają sklepy tradycyjne.
Ma to równiez sporą przewagę nad sklepem tradycyjnym.
Zakładając własny e-biznes nie musisz wynajmować powierzchni biurowej, swoją pracę możesz wykonywać zdalnie, z domu.
Koszty reklamy internetowej są znacznie mniejsze. Nie tracisz pieniędzy na drukowanie ulotek i ich rozprowadzanie. Prowadząc e-biznes reklamujesz się poprzez e-maile, artykuły na blogu, własną stronę internetową oraz pozycjonowanie. Biznes elektroniczny nie polega wyłącznie na przeprowadzeniu transakcji, ale obejmuje on wszystkie czynniki, które do niej prowadzą. Takim czynnikiem jest właśnie marketing internetowy, który wykorzystuje Internet w celach reklamowych, prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Natomiast dzięki e-PR czyli elektronicznemu Public Relations można swobodnie kształtować wizerunek firmy w Sieci i komunikować się z mediami.
Obniżają się także koszty zatrudnienia pracowników, gdyż zazwyczaj osoba zakładająca e-biznes prowadzi go samodzielnie. Gdy firma internetowa rozwinie się i koniecznym stanie się zatrudnienie pomocnika, to koszty jego utrzymania i tak są niższe niż przy tradycyjnym biznesie, ponieważ taki pomocnik także może wykonywać swoją pracę zdalnie. Właściciele e-biznesów najczęściej zatrudniają pracowników na umowę zlecenie lub umowę o dzieło.
Towary, w przypadku sklepów internetowych, są dostępne 24 godziny na dobę.
W e-biznesie rynek zbytu obejmuje cały świat, gdy tymczasem w tradycyjnych firmach ogranicza się często do najbliższego otoczenia (np. sklepiki osiedlowe, centra handlowe).
Kontakt z firmą oraz z kontrahentami jest najczęściej bezpłatny i natychmiastowy (np. e-maile, komunikatory, portale społecznościowy typu facebook).
Właściciele sklepów internetowych zazwyczaj nie ponoszą kosztów wysyłki, gdyż pokrywa je nabywca.
(ciąg dalszy na http://poradnik.wfirma.pl/-pierwsze-kroki-w-e-biznesie)
Pozdrawiam