Forum Polityka, aktualnościKraj

Dziś poznamy zapisy czarnych skrzynek TU-154

Dziś poznamy zapisy czarnych skrzynek TU-154

Money.pl / 2010-06-01 13:09
Wyświetlaj:
a szkoda gadać / 83.28.166.* / 2010-06-01 17:07
przeczytałem:
Kur.........a mają ludzi za idiotów !
Przecież to kpina z Polaków !
aleksu / 2010-06-01 17:11 / Bywalec forum
kpiną to jest, powiedzieć że masz mózg.
a szkoda gadać / 83.28.166.* / 2010-06-01 17:37
A mam !
I nie dam go wyprać !
Tak jak większość Polaków
a szkoda gadać / 83.28.166.* / 2010-06-01 17:40
A mam !
I nie dam.
Wyprać go sobie.
Żłobie !
TOTALNY LUZIK / 83.31.125.* / 2010-06-01 17:01
Czytając zapis papierowy stenogramów przekazanych przez rosyjską komisję międzypaństwową, odnoszę wrażenie, że piloci cały czas byli w przeświadczeniu, iż są na właściwej ścieżce podejścia. Świadczyć może o tym zapis na ostatnich stronach, który wskazuje na wypełnianie procedur związanych z lądowaniem. Nic nie wskazywało no jakieś nerwowe działania załogi, wszystko sprawia wrażenie zachowania procedur oraz zupełnego spokoju polskich pilotów.

CZY TO NIE DZIWNE?
tru / 213.218.140.* / 2010-06-01 16:33
Festiwal kłamstw, czyli czy polscy piloci chcieli się zabić?

Lista kłamstw i matactw
Premier Tusk i rosyjska komisja mają Polakom za złe, że nie ufają rosyjskim śledczym. Jak można ufać komuś, kto od chwili, gdy wydarzyła się katastrofa, oszukuje lub ukrywa prawdę?
Oto przykłady:
* czas katastrofy – okazało się, że przez dwa tygodnie po tragedii podawano czas nieprawdziwy – że katastrofa wydarzyła się o godz. 8.56. Podczas gdy po przypadkowym opublikowaniu informacji o godzinie zerwania trakcji elektrycznej przed katastrofą i wypowiedziach rosyjskiego ministra, który zjawił się na miejscu zaraz po wypadku, okazało się, że była to godz. 8.41;
* kłamstwa kontrolera lotów, że pilot nie rozumiał po rosyjsku;
* twierdzenie Rosjan, że pilotów zmylił jar, gdy lecieli według wskazań autopilota;
* spekulacje rosyjskich mediów, że piloci – wbrew procedurom – cztery razy podchodzili do lądowania;
* w dniu katastrofy rosyjski minister Szojgu relacjonował dziennikarzom, że „samolot Tu-154 rozpadł się na dwie części; jedna od drugiej leży w odległości 800 m”. Z tej relacji wynika, że musiał się rozpaść w powietrzu, a nie podczas zderzenia z ziemią;
* podana w raporcie MAK informacja, że lotnisko wojskowe w Smoleńsk-Siewiernyj jest w świetnym stanie i ma dobre oświetlenie pasa, choć świat obiegły zdjęcia, jak rosyjscy milicjanci wkręcają żarówki w lampy;
* brak sekcji zwłok i podawanie, że przyczyną śmierci były „obrażenia mnogie”; Nie ma czegoś takiego jako przyczyny śmierci. Zawsze jest bezpośrednia przyczyna zgonu. Sekcja zwłok jest właśnie po to, by określić przyczynę śmierci;
* zastrzeżenie, by przysłanych z Moskwy trumien z ciałami ofiar w żadnym wypadku nie otwierać;
* w raporcie MAK czytamy, że wysokość decyzyjna dla lotniska Smoleńsk-Siewiernyj wynosi 100 m. Tymczasem w karcie podejścia lotniska punkt ten określony jest na 70 m;
* zapowiedź nieudostępnienia Polakom rejestratorów lotu, czyli czarnych skrzynek;
* brak informacji w raporcie MAK o tym, czy kontroler wieży podał pilotom złą wysokość ciśnienia;
* zrównanie terenu katastrofy spychaczami;
* wycięcie drzew w okolicy katastrofy, uniemożliwiające ewentualne odtworzenie trajektorii lotu Tu-154 przed upadkiem;
* brak zgody na wpuszczenie na teren katastrofy archeologów z Polski;
* informacja, że pracę urządzeń pokładowych mogły zakłócić włączone telefony komórkowe.

Leszek Misiak, Grzegorz Wierzchołowski
esu / 78.8.138.* / 2010-06-01 16:23
(niezrozumiałe)
(niezrozumiałe)
mamy paliwo (niezrozumiałe)
(niezrozumiałe)
(niezrozumiałe)
A 10 ta i mgła
(niezrozumiałe)
Gall Anonim / 193.201.167.* / 2010-06-01 16:46
Dziwne, że wszystkie ostatnie wypowiedzi osoby z poza załogi oznaczonej w scenogramach literą A są nieczytelne.... dokładnie wiadomo że był to Generał.

Czy on miał jakąś wadę wymowy?
Co tam robił w ostatnich dwóch minutach lotu?
Zdanie: Wkurzy się, jeśli jeszcze (niezr.) - Głos generała mówi takie zdanie – ciekawe, kto się wkurzy?
arch / 2010-06-01 16:44 / Tysiącznik na forum
Może orginały obowiazuje ochrona praw autorskich ?

Zakaz nieprzekazania orginałów wynika chyba z praw autorskich Rosji do autorskiej wersji nagrań w czarnych skrzynkach.
młody demokrata / 149.156.124.* / 2010-06-01 16:28
każdy inteligentny wie, że niezrozumiałe="ląduj dziadu".
NeoNazi / 83.3.13.* / 2010-06-01 16:22
Całe PO i ich liczni fani czytają, słuchają zapisów z czarnych skrzynek, szukając jakichkolwiek przesłanek że to Śp. Prezydent zmuszał pilotów do lądowania...

Powiem wam jedno wy nie jesteście Polakami !!! Jesteście solą w oku tego Narodu.
ryszard52 / 2010-06-01 17:09 / portfel / Bywalec forum
nie PO tylko myslacy ludzie wiedzieli od dawna ze glupota i pycha prowadzi do katastrofy szkoda tylko zalogi i zaproszonych osob z poza swity
konkretnie z calej Polski / 20.133.1.* / 2010-06-01 17:57
w sensie pycha i glupota Tuska masz na mysli? to on odpowiada za to (co najmniej politycznie) ze ta wizyta byla zdegradowana z oficjalnej wizyty i to on dal sie uwiesc Putinowi ktory zaprosil Tuska PO TYM jak Kaczynski oglosil ze leci do Katynia. Myslacy ludzie dawno to wiedzieli. Szkoda mi takich pionkow jak ty; jestes dokladnie jak ten pies Pawlowa.
wczoraj / 2010-06-01 16:36 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Wystarczy, że naściągał ludzi mu podległych i tych których mianował i niestety pycha go zgubiła ponieważ chciał przebić uroczystość Tuska.
W/w jest tylko moją opinią i prosze jej nie traktować jako "oczywistą oczywistość"
wczoraj / 2010-06-01 16:21 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
No tak JK zaczyna woję polsko-polską, którą niedawno skończył.
Jeśli nie chciał ujawniania treści czarnych skrzynek to powinien pójść na RBN i to powiedzieć a nie posługiwać się posłańcami.
Cóż człowiek po 60-e się nie zmieni.
TYLKO FRAJERZY MOGĄ JK uwierzyć!!
juz nie balon / 84.144.44.* / 2010-06-01 17:46
wrzuc w google slowo klamca to zobaczysz kto cie POwita
enthusiasums / 20.133.1.* / 2010-06-01 17:33
Nie udawaj glupka! To nie o upublicznienie chodzilo tylko o pierszenstwo odsluchania! Wojne polsko polska prowadza tacy jak Ty przez sianie jakiejs idiotycznej propagandy! I o co walczysz? Myslisz ze jak nazwiesz kogos frajerem, to to kogos przekona? Wez lepiej spojrz na swojego guru Tuska, Vincenta, Kopacz, Millera i na ich obecne poczynania. Poziom prezentowany przez propagandystow peowskich jest zenujacy! Placa wam za to rzniecie glupa?
Miro, Rycho i Zbycho / 130.60.28.* / 2010-06-01 16:20
Rowniez nie bylo mowy o naciskach. Piloci sami mowili, ze jesli nie bedzie mozliwe ladowanie poleca na lotnisko zastepcze i ze maja wystarczajaca ilosc paliwa. Poza tym byla tylko jedna proba ladowania, a nie trzy. Rozne Klichy rozprzestrzeniali przedtem plotki.
troll-hunter / 194.242.62.* / 2010-06-01 16:23
10.30.35: Dyrektor Kazana: Na razie nie ma decyzji prezydenta co dalej robic.

Mam wrazenie ze kapitan tego samolotu byl jedynie marionetka.
Maj kkjuh / 130.60.28.* / 2010-06-01 16:26
To znaczy, kto prowadzil samolot? Rozmowy nie wskazuja na to, ze ktos inny mial wplyw na poszczegolne manewry. Moze jeszcze powiesz, ze ktos trzymal stery, zeby nie mogli odejsc w pore w gore?
aleksu / 2010-06-01 17:02 / Bywalec forum
czytałeś dokładnie ?! 10.38 wkurzy się jeszcze, jeśli ..../niezr./
o kim to mówił do pilotów gen.?
pewnie tego nie rozumiesz, oni niestety rozumieli.
troll-hunter / 194.242.62.* / 2010-06-01 16:30
Nie zapieniaj sie,

Ja tylko cytuje - moze objasnisz co dyr.Kazana mial na mysli?
buuu / 149.254.180.* / 2010-06-01 16:10
hurra mamy zapisy!!! ludzie !!!! wspaniała wiadomość dla Polski !!!! wresziec ponamy prawdę!!! hurrrraaaaaaaaaaaa!!!!!


(a ile zostało wycięte, zmanipulowane wie tylko Putin i jego kolesie z FSB)
Vlad' / 62.89.112.* / 2010-06-01 16:04
A może by tak jakiś ślepy specjalista posłuchał tych nagrań i uzupełnił te niezrozumiałe teksty ?
lolek000 / 2010-06-01 15:44 / portfel / Tysiącznik na forum
..i niech mi teraz ktoś powie, że to wina pilotów.
Wieża powiedziała "horyzont" na wysokości 40 metrów. Nikt nie powiedział pilotom, że nie są na ścieżce podchodzenia o czym ci byli przekonani do końca
Do końca byli przekonani, że lądują. Udeżenia o drzewa, które się nagały zostały skomentowane jednym bluzgiem zaskoczenia a na dokończenie drugiego bluzgu już nie było czasu.
Ruscy są winni jak nic.
SĄ WINNI JAK JASNA CHOLERA
NeoNazi / 83.3.13.* / 2010-06-01 16:17
prawdopodobnie podpity rusek podawał rzędne bełkoczącym rosyjskim...

Pamiętacie butę i chamstwo tego ruska co sprowadzał samolot ?
Jak wyśmiewał się z polskiego Pilota że nie zna rosyjskiego?

Ale wyborcy PO od dnia katastrofy snuli oskarżenia o tym że to Sp. Prezydent był winny katastrofy.
FNeoNazis / 193.201.167.* / 2010-06-01 16:33
śmierć neoNazi stom, to po pierwsze. Po drugie - zdecydujcie się, albo zapisy są zmanipulowane przez ruskich, albo ruscy je uczciwie przedstawili... tak na marginesie Ruscy mówili "pull up"...
troll-hunter / 194.242.62.* / 2010-06-01 16:49
Nie, to TAWS.

Piloci kompletnie go zlali, pierwszy komunikat TERRAIN AHEAD był ponad minute przed katastrofa.
konkretnie z calej Polski / 20.133.1.* / 2010-06-01 17:51
to co to prezydent naciskal? czy piloci po prostu zlali wszystkie mozliwe ostrzezenia? zdecyduj sie wielki specjalisto od katastrof lotniczych, naciskow psychologicznych i wojskowosci. ktora wersje forsujesz?
troll-hunter / 83.24.16.* / 2010-06-01 22:38
piloci byli zahipnotyzowani na lądowanie za wszelką cenę, 'bo się wkurzy' taka jedna kaczka i nazwie ich tchórzami.
lolek000 / 2010-06-01 15:54 / portfel / Tysiącznik na forum
errata: uderzenia - oczywiście
arch / 2010-06-01 15:26 / Tysiącznik na forum
"To już rewolta. Ze specpułku chce odejść blisko 30 osób. "

www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/425497,to_juz_rewolta_ze_specpulku_chce_odejsc_blisko_30_osob.html
gzyg_gaz / 94.75.74.* / 2010-06-01 14:37
Wpis usunięty ze względu na złamanie regulaminu forum.
777c / 2010-06-01 15:34 / Bywalec forum
Wpis usunięty ze względu na złamanie regulaminu forum.
no comment / 64.208.49.* / 2010-06-01 15:15
byłeś na jakimś szkoleniu czy tak samo z siebie ?
kwant2000 / 2010-06-01 14:29 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Są poważne przesłanki, aby uznać "ustaloną" wreszcie przez MAK z udziałem E.Klicha, po 40 dniach mataczenia na wszelkie sposoby, a tak naprawdę to po "rozpoznaniu bojem", godziny katastrofy za wielce wątpliwą. Jak wiemy to ze wstępnego raportu MAK, ogłoszonego na konferencji prasowej w Moskwie(à propos dziennikarzy wysłanych tam z Polski; tylko jeden z Gazety Wyborczej miał jaja i odniósł się przytomnie i rzeczowo do tego co wygadywało to siedzące za stołem gremium z "posągową" Anodiną na czele i "bąkającym" E.Klichem), że jest to godzina 8.41.06 c.p. Zamiast podać rzeczywistą datę na podstawie zapisów z czarnych skrzynek, podano wreszcie, po rozpoznaniu reakcji na ogłoszone wcześniej w oficjalnym dokumencie rządu rosyjskiego(10.50 c.m. czyli 8.50 c.p.) http://www.premier.gov.ru/events/news/10179/ podali godzinę pochodną od godziny zerwania linii energetycznej w Smoleńsku, oddaloną o kilka kilometrów od miejsca katastrofy. Dodano po prostu kilkadziesiąt sekund potrzebnych na pokonanie tej trasy przez lecący już z prędkością zbliżającą się do prędkości lądowania TU54M. Czyli godzina podana przez energetykę smoleńską- 8.39.35 +91 sekund= 8.41.06 Dlaczego ta "oficjalna" już godzina katastrofy nie może być zgodna z rzeczywistością? Ano dlatego, że przeczy temu zbyt wiele faktów i przesłanek.

Zacznijmy od informacji przekazywanych na żywo, a więc mających szansę być autentycznymi, nie obciążonymi późniejszymi okolicznościami, obawami, czy naciskami. W swej pierwszej relacji za Smoleńska, na antenie "Polsat News" korespondent tej stacji Wiktor Bater, podał w "Wydarzeniach" o godzinie 18.55, że otrzymał informację telefoniczną o katastrofie od członka polskiej oficjalnej delegacji o godzinie 8.40 , 4 minuty po katastrofie, czyli wskazywał na godzinę katastrofy 8.36(w następnych dniach W.Bater w wywiadach, np. pokazanym w jednym z programów "Warto rozmawiać" ale i w prasie, jak gdyby nigdy nic, mówił już o godzinie otrzymania informacji telefonicznej jako 8.49 i zabawiał się w spekulacje ile minut mogło upłynąć czasu do tego momentu od katastrofy. Dziennikarze jakoś dziwnie nie zapytali go o tą pierwszą "na żywo" informację z "Wydarzeń" z 18.55, dnia 10.04.2010, bo i po co?

Gubernator Obwodu Smoleńskiego, na żywo dnia 10.04.2010 powiedział dziennikarzom, że on dowiedział się o katastrofie o godzinie 10.38 c.m.(8.38 c.p.) i trzeba założyć , że była jakaś zwłoka na drodze : czas katastrofy- zawiadomienie Gubernatora. Czyli godzina z jego relacji zbliża się bardziej do relacji na żywo Batera, niż do godziny oficjalnej MAK. Jeszcze wcześniejsza godzina wyłania się z analizy czasu lotu, z danych projektowanych dla tego lotu, przez dysponentów samolotu czyli 36 Pułk. W programie zapisano, że na przelot z Warszawy do Smoleńska rezerwuje się 70 minut. (kołowanie , wznoszenie do otu poziomego, lot poziomy, czas na ewentualne okrążanie lotniska, podchodzenie do lądowania i lądowanie.) Czas ten wynika z rzeczywistych doświadczeń, gdyż samolot ten wielokrotnie pokonywał trasę Warszawa -Smoleńsk, więc personel Pułku miał rzeczywiste podstawy tak planować.
Zakładając podawaną w literaturze tematu, prędkość przelotową samolotu TU154M na około 840 km/h(maksymalna 950 km/h) i odległość z Warszawy do Smoleńska ok 800 km, to na lot poziomy potrzeba ok. 57 minut, reszta na pozostałe manewry z rezerwą.

Tu w tym miejscu trzeba zwrócić uwagę na pewną kontrowersję dotyczącą godziny startu podawanej przez MAK(7.27) i podaną na żywo przez szefa 36 Pułku, płk. Ryszarda Raczyńskiego, po katastrofie i odnotowaną przez polskie media(7.23) Jeśli teraz dodamy do tych godzin startu czas potrzebny na kołowanie i wznoszenie(ok 4 minuty) o raz czas lotu poziomego(57 minut),plus manewry TU154 nad lotniskiem w Smoleńsku(3 zakręty + czas lotu z obniżoną prędkością przy schodzeniu z pułapu lotu poziomego(ok 1 minuty), to wychodzi nam godzina katastrofy: 8.25 c.p. !!!!!!!!!!!! Czyli 16 minut przed oficjalnie "ustaloną" i podaną przez MAK za potwierdzeniem E.Klicha.

Sprawdźmy dla kontroli jeszcze tą godzinę w oparciu o tzw. międzyczas, mamy bowiem informację o godzinie przekroczenia przez Tu154M białoruskiej strefy powietrznej i wejściu w strefę rosyjską. Jest to informacja podawana na gorąco w dniu katastrofy i zamieszczona w mediach. Są pewne niewielkie rozbieżności, bo jedne podały - 8.20(na żywo słyszałem w TV), a w jakimś medium przeczytałem 8.22. Przy odległości z tego miejsca(granica strefy) do Smoleńska ok 80 km i prędkości 840 km/h(6 minut) i dodaniu tej jednej minuty na końcową fazę lotu, wychodzi godzina katastrofy na 8.27 lub 8.29 wg innej daty przekroczenia. Czyli godzina wcześniejsza od oficjalnej o 12 minut.!!!!!!!!!!!!!!

W tej sytuacji rodzi się pytanie, dlaczego tyle niejasności jest przy ustalaniu godziny tragedii.(ja już nie wspominam o tym bo nie mamy danych, czy prokuratura zajmuje się ustalaniem tej godziny poprzez właśnie takie analizy i zeznania świadków, czy też czeka na przekazane jej
aleksu / 2010-06-01 16:45 / Bywalec forum
gorszego bełkotu niż ten twój nie można już chyba oczekiwać.
nadrem / 78.131.216.* / 2010-06-01 15:13
człowieku, wyluzuj ! To co robisz to typowa zadyma, która nie prowadzi do niczego...Jak cie to bawi, to rozpracowuj jeszcze różnice wg stref czasowych, zegara atomowego , itp - co to wnosi do samej katastrofy jak i jej przyczyn?
Gall# / 213.158.197.* / 2010-06-01 17:13
trzeba przyznać, że pytanie @nadrem-a dośc głupie;
1. Ustalenie dokładnej chwili katastrofu może wyjaśnić je przyczynę.
2. Fakt mataczenia w tej sprawie przez Rosjan jest bezsprny - a ta okolicznośc jest niezwykle ważna dla oceny ich wiarygodności. W świetle faktów wspomnianych przez @kwant2000, akcja dezinformacji po stronie rosyjskiej była zorganizowana (wielokanałowa).
lb / 87.99.33.* / 2010-06-01 14:17
Jarosław Kaczyński już zaczyna swój taniec: zgody być nie może, bo ja tu rządzę.
Wszyscy muszą się podporządkować jemu, wtedy będzie zgoda.
Jeżeli ktoś myślał inaczej, to teraz się przekona.
A co będzie jak nagrania ze skrzynek pokażą co wyprawiał na pokładzie Lech K. Czy wówczas Jarosław dalej będzie kandydował na prezydenta, aby kontynuować "dzieło" brata.
: (((((( / 194.213.1.* / 2010-06-01 14:30
A co będzie jak nie pokażą? ODSZCZEKASZ wtedy te swoje insynuacje?
man13 / 2010-06-01 14:55 / Tysiącznik na forum
A co będzie jak pokażą? Powiesisz się?
: (((((((( / 194.213.1.* / 2010-06-01 15:13
tak,tobie na szyi
poprzecie / 89.228.248.* / 2010-06-01 13:58
przywiezione z Rosji, po dostatecznie długim czasie aby można było ..... , to jest zwykłym frajerem.
Na czarnych skrzynkach będzie to co chce Pan Putin no i ewentualnie Tusk, pod warunkiem że będzie posłuszny Putinowi.
Tornado+ / 79.162.155.* / 2010-06-01 14:17
Gdzie są czarne skrzynki IL-76? Czy ta pozal się Boże "komisja" z Turkmenistanu, Uzbekistanu ect. pod czujnym okiem majora rezerwy KGB Wladimiira Putina w ogóle zajmuje się tą sprawą?
hryniu / 2010-06-01 14:06 / Bywalec forum
kolejne upolitycznienie sprawy przez Jarka...

Jarku czego sie boisz??
: (((((( / 194.213.1.* / 2010-06-01 14:25
"Mówi pan "uszkodzone oświetlenie". Komisja MAK powiedziała, że tam wszystko było z oświetleniem w porządku.

- Prawdą jest to, że po katastrofie wymieniono komplet świateł podejścia na system przenośny.

Cały system?

- Cały system został wymieniony. Te lampy, które pokazywano na zdjęciach w telewizji - wymieniane żarówki - to wszystko zostało zamienione na przenośny system świateł podejścia, świateł lądowania stosowany na lotniskach polowych. "

hryniu jeśli myślisz,że to powiedział jakiś oszołom w radiu maryja, to jesteś w błędzie. To powiedział w RMF FM płk Piotr Łukaszewicz , a cytat jest z interii,a nie z naszego dziennika.

Teraz się zastanówmy jaka jest wiarygodność komisji , skoro komisja kłamie w swym raporcie w tak oczywistej sprawie jak brak właściwego oświetlenia.
Tornado+ / 79.162.155.* / 2010-06-01 14:19
Nie bredż i wracaj na Belwederską 41.

Najnowsze wpisy