Forum Polityka, aktualnościKraj

Emerytury nauczycieli - Polacy nie chcą zmian

Emerytury nauczycieli - Polacy nie chcą zmian

Money.pl / 2008-09-01 07:21
Wyświetlaj:
ewaty / 83.10.171.* / 2008-09-01 17:05
pracuję w przedszkolu 31 lat i jestem n-lem mianowanym niestety ale do płacy brutto brakuje mi 1200 zł
St. / 77.253.201.* / 2008-09-01 17:26
Jakbyś była nauczycielem a nie n-lem to może daliby Ci podwyżkę
FirezeuG / 2008-09-01 17:05 / Tysiącznik na forum
I ponownie ta sama śpiewka na dobrze znany temat.
Tak jak już kiedyś pisałem powinno się utrzymać przywileje tylko dla 3 zawodów.

1 Policjanci - tu chyba nie trzeba mowić czemu
2 Służba zdrowia- podobnie jak wyżej (no chyba że każdy chciałby być operowany przez chirurga z parkinsonem)

3 Nauczycieli

Powodów jest kilka.
Zaznaczam z góry że sam jestem nauczycielem ale w zawodzie pracowałem tylko 6 mieś plus obowiązkowe praktyki.

Moja specjalność to Pedagog Specjalny (dla nie wtajemniczonych osoba od upośledzonych itp).
Normalny tydzień pracy wygląda mniej więcej tak:

Pon - piąt mniej więcej 22-26 godzin (bo zawsze trzeba kogoś zastąpić) co daje około 5 dziennie na samych zajęciach. Ponadto dyżury oraz różnego rodzaju zajęcia dodatkowe organizowane poto żeby rodzice mogli odbierać dzieci po pracy. Średnio 2 dziennie. Czyli w pracy jestem już 7 godzin. Przed lekcjami przygotowuje materiały na zajęcia (xera, wycinanki i inne pomoce naukowe). Zajmuje mi to około 30 min. Mamy już około 7:30 min. Tu można zakończyć dzień w szkole jako budynku.

Po powrocie do domu zaczyna się najciekawsza część dnia. Po zabraniu informacji o moich uczniach do domu analizuje co się dzieje z danym osobnikiem i przygotowuje lub zmieniam plan zajęć na najbliższy miesiąc tak aby dziecko maxymalnie wykorzystało pobyt w szkole. Potem przygotowuję informacje dla rodziców. Na koniec przygotowuje konspekty zajęć (scenariusze) oraz pomoce na kolejny dzień. Przygotowuje to dlatego że muszę mieć taką dokumentację aby otrzymać awans zawodowy.