Forum Polityka, aktualnościŚwiat

Fabryka Jaguara w Polsce. Zdaniem Piechocińskiego Tata Motors chciało zbyt dużo

Fabryka Jaguara w Polsce. Zdaniem Piechocińskiego Tata Motors chciało zbyt dużo

Wyświetlaj:
jack123 / 83.13.132.* / 2015-08-12 18:18
Atrakcyjność polskiej gospodarki? Chyba się panu coś pomieszało.
jan374 / 78.88.107.* / 2015-08-12 18:48
Po co piszesz bzdury ,chyba żeby się ośmieszyć.
zbych 1 / 86.111.112.* / 2015-08-12 17:42
Piechociński czego dotkniesz to popsujesz zresztą jak całe ugrupowanie PSL dla kraju najlepiej gdy znikniecie z polityki
mika / 46.186.80.* / 2015-08-12 16:42
JAKA ZACHODNIA INWESTYCJA????
W CO ONI INWESTUJĄ ????
CO ZBUDUJĄ DLA POLSKI? NOWE MIASTA, PRZEMYSŁ, SZKOŁY, INSTYTUCJE BADAWCZE?
NIE !!!!
ONI BUDUJĄ ZWYKŁĄ MONTOWNIE DLA POLSKICH PAROBKÓW ZA NAJNIŻSZA KRAJOWĄ !!!
bafjs / 83.4.253.* / 2015-08-12 15:39
Piechociński jesteś ŻENUJĄCY !!!!!!!!!!!!
thesilesianer / 93.179.224.* / 2015-08-12 15:23
3 900 ludzi to montownia ? Jeszcze ze dwa tygodnie temu producent segmentu premium, a dzisia montownia - ciekawa ewolucja słownictwa Każde miejsce pracy w tzw. OEM to x 4-8 w kooperacji. Ale to nie tylko to. Istotne są skutki społeczne - i to nie tylko te 3,9l stabilnych miejsc pracy w przemysle a nie w handlu , ale przede wszystkim udział polskiej kadry menedżersko - inżynierskiej w inwestycji i w operacjach globalnego koncernu - po takie dośwadczenie trzeba będzie teraz jechać do NITRY, a chyba dla wszystkich jest jasne, ze im wiecej doswiadczonej kadry w naszym kraju tym lepiej. I kolejna sprawa to PR Polski - to jest Jaguar Land Rover bardzo silny globalny brand, Jak myslicie : fakt, że odpadlismy z tego projektu zacheci kolejnych inwestorów ? Nie wspominajac już, że pozniej, po uruchomieniu, duza fabryka znanego koncernu to zachęta dla kolejnych inwestorów
mika / 46.186.80.* / 2015-08-12 16:35
To nie jest zadna inwestycja tylko zwykła montownia tak jak setki innych !!!
vczvcxz / 91.246.67.* / 2015-08-12 15:12
no i ok ale trzeba było kłapać ozorem na prawo i lewo że bedzie inwestor w branży samochodowej?
Gość na chwilę / 95.40.242.* / 2015-08-12 15:05
I słusznie że nie daliśmy więcej niż Słowacja. Dziwię się że w ogóle cokolwiek chcieliśmy dołożyć do funkcjonowania kolejnej montowni poza rozbudową infrastruktury drogowej, która służyła by zarówno inwestorowi jak i lokalnej społeczności i pracownikom. Niby z jakiej racji polski podatnik ma dopłacać do produkcji towarów luksusowych z których skorzysta może kilka osób w naszym kraju, a reszta trafi do nabywców za granicą.
misz masz / 193.238.180.* / 2015-08-12 19:31

I słusznie że nie daliśmy więcej niż Słowacja. Dziwię się że w ogóle cokolwiek chcieliśmy dołożyć do funkcjonowania kolejnej montowni poza rozbudową infrastruktury drogowej, która służyła by zarówno inwestorowi jak i lokalnej społeczności i pracownikom. Niby z jakiej racji polski podatnik ma dopłacać do produkcji towarów luksusowych z których skorzysta może kilka osób w naszym kraju, a reszta trafi do nabywców za granicą.


Jako podatnik wolę dopłacić do miejsca pracy i żeby ludzie robili cokolwiek, niż wykładać pieniądze dla zasiłki dla nich za nic nierobienie.
tomcio_paluch / 2015-08-12 14:48 / Bywalec forum
Jest mi najzwyczajniej wstyd, Panie Premierze, że po ośmiu latach waszych rządów, przy wzroście zadłużenia budżetu o kilkaset miliardów, sukcesem Polski jest wybudowanie kilku stadionów, parków rozrywki i najdroższych na świecie autostrad, które prowadzą do zagranicznych montowni samochodów.
Pytam Pana przy okazji, czy po śmierci największego oligarchy, zrobi Pan coś w temacie opłat za A-2?
Czy Polacy zasłużyli na takie poniżenie, że błagamy Hindusów o kolejną montownię. To, że nie potrafiliśmy wybudować za takie pieniądze nawet sieci sklepów. Kopalnie - bankruci, stocznie - bankruci, miasta - bankruci, energetyka, tylko patrzeć jak pójdzie w ich ślady, mimo, że mamy cenę prądu chyba najwyższą w Europie.
Zaradność Polaków widać na każdym kroku, ale państwo jest rzeczywiście tylko kupą kamieni i istnieje teoretycznie. Miejmy nadzieję, że to się zmieni i w bólach, ale się jakoś odrodzimy.
gg1234 / 83.4.45.* / 2015-08-12 14:44
Dziwne to małą biedną Słowacje było stać na taką pomoc a bogatej pod rządami PO PSL Polski nie jest stać ? Coś mi tu cuchnie następnym przekrętem taim jaki był za rządów SLD gdy francuski koncern samochodowy wybrał też Słowacje a nie Polske. Potem miler sie wytłumaczył że w "Polsce nie było infrastruktury" i dlatego Francuzi wybrali Słowacje.
kogd / 37.7.216.* / 2015-08-12 14:39
to jest taki stary myk stosowany , przez obcych inwestrów, tak naprawde to kraj gdzie umieszcza fabryke sam płaci za stworzone miejsca pracy, juz Fiat jak kupował FSM zakład nr 7 w Sosnowcu , to kupił go za psie opieniadze , zdemontował maszyny sprzedał je w Polsce i zarobił te 200% tego co wydał na zakup , potem co roku sprowadzał maszyny do montazu , oczywiscie skorzystując z ulgi i nie płacać zadnych opłat importowych, a polskie zakłady płacic musiały, potem ministrowie przemysłu byli dyrektorami tych nowych zakładów , to taka korupcja w rekawiczkach
Obatel RP / 89.77.117.* / 2015-08-12 14:37
no, niestety nie mamy szczęścia do ministra przemysł zarówno Pawlak, jak i Piechociński nie sprostali tym zadaniom, niestety.... To , jak sie okazuje jest znaczznie trudniejsze, aniżeli budowa cepa....
vfd / 89.79.126.* / 2015-08-12 14:31
"Tylko " - na jedną osobę pracuje 3-4 kooperantów handlujących z fabryką ... ta fabryka mogła zrobić ok 20 tys miejsc pracy
Gość na chwilę / 95.40.242.* / 2015-08-12 15:25

"Tylko " - na jedną osobę pracuje 3-4 kooperantów handlujących z fabryką


Po postawieniu fabryki, co zajmie około 3-6 miesięcy, potrzeba będzie faktycznie 3-4 kooperantów:

1. Firma transportowa dostarczająca komponenty z Chin
2. Firma leasingowa wynajmująca maszyny i urządzenia potrzebne do produkcji
3. Firma organizująca podróże służbowe kadry kierowniczej
4. Agencja pracy tymczasowej wynajmująca pracowników w zależności od ilości zamówień

Pozostałe potrzeby załatwią duzi dostawcy którzy nie będą potrzebowali dodatkowego zwiększenia ilości pracowników.

Zapewne powstanie stołówka dotowana z budżetu, w której na własny rachunek pracować będzie 2-4 osób, firma uzyska zwolnienia podatkowe, dotacje celowe i wygeneruje olbrzymie koszty związane z licencjami na oprogramowanie oraz utrzymaniem kadry zarządczej.

Jaguary były brytyjską marką, ale firma ogłosiła kilka lat temu upadłość i została przejęta przez hinduski koncern.

Drobna różnica pomiędzy tą inwestycją a np. Fiatem: Jaguary to nie są samochody dla ludu produkowane masowo, tylko auta luksusowe na zamówienie ...składane według instrukcji z gotowych komponentów przywiezionych z Chin.
savastano / 83.11.128.* / 2015-08-12 14:14
A może to Piechu był zbyt chciwy...?
symast / 89.230.131.* / 2015-08-12 14:08
Najwiekszy szkodnik w Polsce to PSL: z tym idiota Piechocinskim na czele.
AndrewNew / 91.241.32.* / 2015-08-12 14:07
Hmm. Ci Słowacy są widać naiwni, bo jakoś warunki przyjęli. I jeszcze się cieszą.
No i produkują więcej samochodów, będąc dużo mniejszym krajem.
Za to my mamy większą armię urzędników. I z tego bądźmy dumni.

Najnowsze wpisy