Forum Forum podatkoweOdliczenia

Firma zarejestrowana w Polsce prowadzona za granicą. Jakie podatki? Formalności?

Firma zarejestrowana w Polsce prowadzona za granicą. Jakie podatki? Formalności?

chcemisie123 / 2014-05-15 01:17
Posiadam kilkuletnią firmę w branży fotograficznej opodatkowaną w ryczałcie i we wrześniu wraz z pracownikami planuję 1 miesięczny wyjazd zarobkowy do innego kraju w obszarze europejskiego obszaru gospodarczego i chciałbym się dowiedzieć jakich formalności prawnych dotyczących pracowników, działalności gospodarczej muszę dopełnić abym mógł wyjechać oraz jak to wygląda z podatkami? Czy w całym europejskim obszarze gospodarczym występuje podobna formuła odnośnie formalności czy różni się ona zależnie od kraju? Interesuję mnie głównie Austria :)
Z góry dzięki za odpowiedź
wiwan / 2014-05-15 12:03
Pracownicy- pojawia się kwestia diety za delegację, wliczania lub nie czasu podróży do czasu pracy. Uzyskanie zgody na delegację pracownic w ciąży oraz pracowników sprawujących opiekę nad dzieckiem do lat 4.
Wystawienie, ze względów kadrowych polecenia wyjazdu w waszej sytuacji nie jest konieczne, bo jak rozumiem firma mała, nie powstanie sytuacja pozornie nieusprawiedliwionej nieobecności pracownika, ewidencja czasu pracy będzie na bieżąco przez szefa.

Konieczność uzyskania zusowego zaświadczenia A-1, że nadal w ciągu tego miesiąca podlegać Pan będzie polskim ub. społecznym, jeśli nie chce Pan w ciągu tego miesiąca podlegać zagranicznemu ubezpieczeniu. Podobnie z pracownikami. Jeśli uzyska się A-1 można wystąpić/skorzystać z EKUZ w zakresie zdrowotnym.

Wynagrodzenie wypłaci Pan jak rozumiem, więc nie będzie kwestii dochodu zagranicznego u pracowników, a więc PITu- ZG, stosowania metod unikania podwójnego opodatkowania itd.

Najnowsze wpisy