brydzia
/ 2009-05-25 09:00
/
10-sięciotysiącznik na forum
"Rynek drastycznie się załamał", Kolporter przegrał z Empikiem
Marcin Sztandera, ziem, Kielce
2009-05-24, ostatnia aktualizacja 2009-05-24 20:46
Kolporter przegrał konkurencję z Empikiem i zamyka sieć swoich salonów multimedialnych. Kielecka spółka zwolni 220 osób.
W salonach z książkami, prasą i multimediami Kolportera rozpoczęła się już wyprzedaż pod hasłem "Likwidacja zapasów". Nie jest to jednak akcja promocyjna. - To część przygotowań do likwidacji sieci salonów multimedialnych. W związku z kryzysem nie przynoszą one takich zysków, jakbyśmy się spodziewali - mówi Maciej Topolski, rzecznik prasowy grupy Kolporter. Tłumaczy, że decyzja zapadła kilka tygodni temu. - Rynek drastycznie się załamał. Nawet największe międzynarodowe firmy decydują się na podobne kroki, by jak najlepiej go przetrwać. My też musimy być elastyczni - tłumaczy Topolski.
Pierwszy salon multimedialny o powierzchni ponad 600 m kw. otwarto w połowie listopada 2004 roku w warszawskim centrum handlowym Reduta. W pierwszej kolejności otwierano je w centrach, gdzie nie działał naturalny konkurent Empik. Dziś na terenie całej Polski działają 24 sklepy Kolportera o powierzchni od 400 do 900 m kw.