Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Gigantyczne straty kolei. Przez rok ponad 730 mln zł

Gigantyczne straty kolei. Przez rok ponad 730 mln zł

Wyświetlaj:
crc# / 89.206.21.* / 2011-01-05 10:58
Może i dobrze jak poupadają, w końcu ktoś się znajdzie kto będzie potrafił prowadzić dochodowe usługi na przyzwoitym poziomie.
Bo teraz w głowie mi się nie mieści jak nieudolni muszą być zarządzający, żeby w czasie kiedy praktycznie wszystkie pociągi są wypchane po brzegi, składy króciutkie, a załoga w pociągach symboliczna, zamiast zysku wypracowywać tak ogromne straty.
soopel / 87.207.15.* / 2011-01-05 10:45
jest ok POlacy juz sa przyzwyczajeni same straty od 3 lat
Wacuś Młody Europejczyk / 83.10.248.* / 2011-01-05 10:43
ZniewolOOne LEMINGI - PKP Na KURSIE i Na ŚCIEŻCE - finansowa banda tuska prowadzi skład pewna reka, KIERUNEK ZOSTAŁ ŚWIADOMIE ZAPLANOWANY . Ubecja przechlałą i zruinowała PRL , POstubecja i Nocna Zmiana dorżną resztę LEMINGÓW, zostana tylko LUMPEKSY i parciane stringi.
roti / 193.111.166.* / 2011-01-05 10:30
rozpędzić całe to towarzystwo, następnie niech wiadą buldożery i rozp...szą to wszystko, później należy polać wszystko benzyną a na końcu na czystej ziemi stworzyć profesjonalną firmę zarządzaną przez menedżerów która będzie wydolna i będzie przynosiła zyski - tylko taka droga!!! troche to potrwa ale chyba warto....
relista62 / 89.72.236.* / 2011-01-05 20:55
Podniecacie się wszyscy kwotą dotacji 2,75 mld zł , które dostają wszystkie spółki. Taka spółka jak PKP PLK S.A. jest spółką bardzo kapitałochłonną. Mówienie ludziom , że ta spółka ma być dochodowa przy obecnym stanie infrastruktury kolejowej brzmi jak kpina . Rząd przeznacza na remonty i modernizacje torów cały 1mld zł rocznie - nie macie pojęcia ile kosztują poszczególne elementy infrastruktury kolejowej idą w sztukach w dziesiątki i setki tyś. zł jednostkowo. Mówię jeszcze raz PKP PLK S.A. bardzo długo będzie generować straty jest dylemat albo jakie takie bezpieczeństwo albo zysk , premie i wypadki kolejowe jak było po prywatyzacji w Wielkiej Brytanii. Kolejna spółka Przewozy Regionalne ograbiona z wagonów przy usamorządowieniu przy wydatnej pomocy Ministerstwa Infrastruktury żyje z czego z transportu masowego , który nigdzie na świecie nie jest dochodowy - próba dorobienia przez stworzenie marki INTERREGIO wywołała wojnę w PKP S.A. przy wydatnym wsparciu Ministerstwa Infrastruktury ta spółka też generuje straty zwłaszcza, że samorządy dostały ją z utajonym długiem ok. 360 mln zł i można powiedzieć , że ten dług przerzuciły na PKP PLK. Zapominacie również , że z tych dotacji rozlicza się ulgi przejazdowe dla wszystkich mających stosowne uprawnienia np. studentów. Życzyłbym sobie aby przeprowadzono uczciwy audyt jak wydawane są pieniądze z dotacjii i dopiero wtedy możemy mówić o tym jak się gospodaruje pieniędzmi na PKP
golański góral / 83.30.167.* / 2011-01-05 10:22

Tadeusz Syryjczyk były minister transportu, autor ustawy, która regulowała podział PKP

- i wszystko jasne!
emeryt kolejarz / 83.142.178.* / 2011-01-05 10:46
masz rację,wszyscy starzy tj doświadczeni kolejarze mówili ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ze to początek końca i to tylko idiota rozwala jeden organizm
arch / 2011-01-05 11:27 / Tysiącznik na forum
PiENIądze z Unii Europejskiej wciąż płyną,
A PKP WYKORZYSTAŁO tylko 19 % z kilkunastu miliardów które przeznaczone były na kolej !

To jest Q ...a paranoja

www.tvncnbc.pl/liczymy-na-fundusze,8382652,24,klip.html#

albo ............
konserwa / 2011-01-05 10:11 / Tysiącznik na forum
To jest przygotowanie to tzw prywatyzacji. Przedstawiają to dosyć dokładnie wykładowcy na mikroekonomii. Zakład zarzyna się, mówiąc, że nie przynosi zysku, jednocześnie na boku rozmawia się z kupcem. Kiedy cena odpowiada wtedy ogłasza się "przetarg" i prywatyzuje, lub ostatecznie upadłość. Osoba odpowiedzialna za to dostaje albo dożywotnią rentę, albo dobrze płatną posadę w kupionej firmie. Tak urosły fortuny wielu Polaków związanych z tzw prywatyzacjami.
Teraz czekam kiedy KGHM zacznie przynosić straty, przecież nawet najlepiej pracujące i dochodowe przedsiębiorstwo można załatwić.
Z kolejami jest o tyle jeszcze śmiesznie, ze wszyscy mają tej sytuacji dosyć, więc całe społeczeństwo chce prywatyzacji mimo iż budżet państwa na tym nawet przy złej kondycji spółek kolejowych straci.
lofi / 79.162.184.* / 2011-01-05 09:35
A co tam kolej i ta cała reszta najważniejsze, że budują nam stadiony na Euro 2012. Niech żyją igrzyska !
P.S. Kolej jest dla kolejarzy, szkoły są dla nauczycieli, szpitale dla lekarzy i tak jakoś to się kręci.
mądry POLAK przed szkodą / 195.117.68.* / 2011-01-05 09:55
niech zamkną kolej nie będzie strat,a społeczeństwu dopłacić do samochodów
arch / 2011-01-05 10:01 / Tysiącznik na forum

niech zamkną kolej

POtem sprzedadzą za 5 złotych i po PrOblemie !

A zachodnie firmy tylko czekają żeby przejąć transport towarowy i osobowy.

A może o to chodzi, by przyspieszyć nadejście ciotki Deutsche Bahn?

-Może dlatego władze RP nie potrafią nadać PKP zwyczajnie przyzwoitych ram organizacyjnych, choćby importując gotowe wzory z Zachodu?

-A nawet gdy chcą, to gdzieś na szczeblu średnim i niskim pojawia się blokada… i się nie da.
mądry POLAK przed szkodą / 195.117.68.* / 2011-01-05 14:09
węgiel wozi się koleją a nie samochodami
Frey / 2011-01-05 08:39
Ta wiadomość mnie przeraża. Jak zwykle wszyscy piszą tutaj o PO i PIS, nie wiadomo po co.
Kolej w Polsce jest potrzeba, sam jeżdżę pociągami od ponad 10 lat i do tego bardzo często i nie wyobrażam sobie podróżowania bez kolei. Każdy kto korzysta z tych usług wie, że upadek kolejnictwa w Polsce to wojna domowa. Setki tysięcy ludzi nie mogących dojechać do pracy, nie mówiąc o tysiącach innych podróżnych.
Sam jako osoba, która ma styczność z finansami, ciężko mi zaakceptować takie wyniki finansowe, tylko nie wiem czemu tak mało osób zauważa koszt bankructwa? Tego jakieś autobusiki nie rozwiążą, gdyż nie obsługują takich połączeń jak kolej, a dodatkowo nie posiadamy wystarczającej floty, aby z dnia na dzień przewozić setki tysięcy ludzi po całej Polsce.
DareckiLodz / 188.33.241.* / 2011-01-05 10:10
Jako osoba majaca stycznosc z finansami powinienes wiedziec:
1. "Autobusiki" sa duzo bardziej oplacalne niz kolej w ruchu pasazerskim. "Autobusik" jest oplacalny przy kilku pasazerach, kolej potrzebuje kilkaset tysiecy. Dojada wszedzie w przeciwienstwie do kolei. Trase mozna zmienic natychmiast.
2. Obecna struktura organizacyjna PKP (10 malych "firm") jest nieoplacalna. Olbrzymie koszty stale (administracja +) i dluga drabina decyzyjna, ktore pozra kazdy ewentualny zysk i zniszcza zdrowy rozsadek.
3. Koszt bankructwa? - PKP przynosi straty - to juz jest finansowy bankrut. Kazdy dzien istnienia PKP w obecnej formie to dodatkowy olbrzymi koszt dla nas wszystkich.
4. Balagan organizacyjny jest pierwsza oznaka "nieprawidlowosci" finansowych. Ucza tego w podstawach kontroli finansowej. Stad te znikajace "niewiadomo gdzie" miliardy dotacji.
Frey / 2011-01-05 14:42
Czytaj ze zrozumieniem. Czy ja cokolwiek pisze chociażby o tej pseudostrukturze PKP? Autobusy nie przewiozą Ci dziennie kilka tysięcy osób między Łodzą a Warszawą, nie ma takiej możliwości z kilku powodów. Faktycznie na trasach gdzie jeździ mało osób się opłacają. Dojadą wszędzie? Totalna nie prawda, są trasy (nawet miedzy sporymi miastami) gdzie nie ma żadnej obsługi autobusowej.
Ja sam pisałem, że finansowa sytuacja PKP jest tragiczna, jednak znajdz teraz nowe miejsca pracy dla kilkudziesięciu tysięcy ludzi oraz alternatywny dojazd dla pracy dla kilkuset tysięcy. Jak rozwiążesz ten problem, to dopiero wtedy można mówić o bankructwie kolei.

Po za tym nie chce żeby PKP podzieliło los polskich cukrowni, które zostały sprzedane kapitałowi zagranicznemu, za malutki ułamek ich wartości, bo najpierw ogłoszono ich upadłość, a potem sprzedało za bezcen. Nie chce, żeby tak się stało z koleją.
A.T. / 212.44.18.* / 2011-01-05 16:16
Po za tym nie chce żeby PKP podzieliło los polskich cukrowni, które zostały sprzedane kapitałowi zagranicznemu, za malutki ułamek ich wartości, bo najpierw ogłoszono ich upadłość, a potem sprzedało za bezcen
Na wartosc przedsiebiorstwa sklada sie to nie tylko wartosc nieruchomosci, maszyn itd, ale takze wartosc dlugow. Jezeli dlugi przekraczaja wartosc reszty, to sprzedaz za przyslowiowa zlotowke brzymi to dobry interes.
Frey / 2011-01-05 17:04
Naprawdę dyskusja tutaj jest ciężka. Właśnie o to chodzi, że wycena aktywów przedsiębiorstwa, które ogłasza bankructwo jest zazwyczaj sztucznie zaniżana za sprawą korupcji na najwyższych stanowiskach w państwie. Ktoś kupuje dajmy na to od państwa zakład za 100 mln złotych, który ma ze 40 mln długu, a potem sprzedaje ten sam zakład za 500 mln. Takie rzeczy u nas to jest standard, więc dlatego nie chce żeby przyszła kolej na kolej.
Ale co ja będę pisał, najlepiej wszystko sprzedać, nie patrzyć co nie patrzyć za ile, no bo to przecież "interes". Ciekawe tylko czyj interes.
aaaaaarrrrrr / 94.40.112.* / 2011-01-05 08:33
spółki straty nieziemskie a prezesi i całe rzesze zarzadów dyrektorów i innych kolesi astronomiczne wyplaty inkasuja bo przecież rząd zasponsoruje nieudaczników , jak by wyplaty uzależnione byly od wyników spólki na pewno takich strat by nie bylo
mądry POLAK przed szkodą / 195.117.68.* / 2011-01-05 09:56
wożić towar i będzie kasa
gdzie jest Państwo? / 195.117.255.* / 2011-01-05 08:26
i innych speców z PO. Ze stoczniami z pomocą związkowcow z Solidarnosci i PIS-u było podobnie.
OszoLomowaty / 83.14.48.* / 2011-01-05 09:14
POhistorycy i PObanksterzy rządzą też tym krajem - dlatego mamy takie dziadostwo ...
soopel / 87.207.15.* / 2011-01-05 08:26
fakt jest faktem jakis POpaparaniec bredzil ze POdaje na kolej najwiecej i oczywiscie najwiecej robi od 3 lal kiedys jezdzilem koleja w swieta czesto ale takiego burdelu nie bylo nigdy !!!! taki sam burdel jest w finansach MON sluzba zdrowia !!!
Gor / 212.160.239.* / 2011-01-05 08:17
Gute Arbeit Freunde aus PO.

Deutsche Bahn.
prywatny przedsiębiorca apolityczny / 188.33.25.* / 2011-01-05 08:09
Prawie wszystkie spółki na plusie. 2010 rok: Prawie wszystkie spółki na minusie, dotacja o 84% większa niż w 2007 r. To są fakty, a nie sympatie polityczne. Koniunktua gospodarcza ma tu minimalne znaczenie, zwłaszcza w przewozach pasażerskich
squun / 89.174.18.* / 2011-01-05 07:18
Ale PiSikacze cieszą się że to polska spółka.

Proponuję W PITach dać klauzulę że jak ktoś jest fanem braci to podatech dochodowy powinien wynosić 75%, na dopłaty do beznadziejnych państwowych molochów
residenzpalast / 79.191.47.* / 2011-01-05 09:20
a fani PO niech placa 50% VATu 50% podatek od zarobków i umierac w wieku 50 lat zeby nie obciaz budzetu emeryturami itd..
i to bedzie taki sam "madry tekst - pelen glebi intelektualnej " jak Twoj..
soopel / 87.207.15.* / 2011-01-05 08:29
niech Pelo oblozycz ciebie specjalnym podatkiem betonowym bredzisz
S.O. / 83.20.5.* / 2011-01-05 06:57
Takie są skutki łajdackiej idei prywatyzacji wszystkiego !
soopel / 87.207.15.* / 2011-01-05 08:32
w POlsce sie nie prywatyzuje nasz POsrany rzad sprzdaje wszystko panstwowym koncerna z zachodniej europy no i jeszcze dwa klepniecia pomachaja tepemu bronkowi teczka przed tempymi oczami w moskwie i lotos bedzie sprzedany
squun / 89.174.18.* / 2011-01-05 08:10
typowy PiSdzielec z ciebie, nie zna się, nie wie o co chodzi

ale wszystko wina rządu i prywatyzacji

TĘPYM MOHEROM mówimy NIE !!!
arch / 2011-01-05 10:24 / Tysiącznik na forum
Tusk deklarował w Starachowicach :

'Mogę stanąć nago na głowie na szczycie Pałacu Kultury i powtarzać, że prywatyzacja już przyniosła Polsce biliony złotych, że polskie przedsiębiorstwa są
-mało albo
nic nie warte (!!!! )
i dlatego są tanio sprzedawane'" ( Tusk nagi, "GW", 14-15 .08. 1993).
squun / 89.174.18.* / 2011-01-05 11:08
i co dalej bo nie kumam??
arch / 2011-01-05 11:23 / Tysiącznik na forum

| 89.174.18.* | squun
typowy PiSdzielec z ciebie, nie zna się, nie wie o co chodzi

I zabiera głos w dykusji .
squun / 89.174.18.* / 2011-01-05 11:43
tusk powiedział prawdę


i co dalej???? dopłacamy ????
arch / 2011-01-05 11:56 / Tysiącznik na forum
"leżeć w łóżku i patrzeć bezmyślnie w sufit."

"-Bardzo cenię sobie luz. (...)
-Tak w ogóle to lubię poleniuchować, nie mam manii prześladowczej, że ciągle muszę coś robić.
- Na przykład lubię leżeć w łóżku i patrzeć bezmyślnie w sufit."
Tusk o sobie (cyt. za "GW" z 15-16 .10. 2005)
squun / 89.174.18.* / 2011-01-05 12:26
widzę że kaczory nieźle zryły ci 'musk' !!!
arch / 2011-01-05 12:50 / Tysiącznik na forum
(por. R. Kalukin, "Donald Tusk: kariera brata łaty". "GW", 15-16.10. 2005).

"Wielu działaczy KLD kończy później na ławie oskarżonych.
Najbardziej spektakularny był przypadek lidera liberałów w Warszawie Andrzeja Machalskiego, który został skazany za narażenie KGHM na milionowe straty
kedyw / 178.56.23.* / 2011-01-05 07:56
To są sukcesy cwaniaków z PO.
trol bagienny / 94.75.112.* / 2011-01-05 07:36
wow to PkP sprywatyzowano?

jakos ominea mnie ta ciekawa informacja ;)
zroznicowanie / 91.150.223.* / 2011-01-05 07:56
może niech podniosą ceny biletów przecięż za przejechanie 130 km osobowym student płaci z 7 zł za pośpieszny z 14 zł, a normalny 20 zł więc może lepiej wprowadzić zróżnicowane ceny biletów tak jak wszędzie zależne od ilości podróżnych jak jest powiedzmy 50 % zapełnienia to cena biletu 2 razy w górę i tak dalej. tzn ludzie sobie kupuja bilet 3 dni wcześniej cena z miejscówką tyle co teraz a potem już coraz drożej nawet 2-3 krotnie tuż przed odjazdem, no chyba że jest kompletnie pusto to wtedy tanie żeby ktoś tym pociągiem jechal - tłoków by nie było i zyski większe.
Frey / 2011-01-05 08:32
Nie masz pojęcia o czym piszesz. Bilety są tanie bo mają dotację przedmiotową, dodatkowo nie są aż tak tanie jak piszesz.
1 2 3
na koniec starsze

Najnowsze wpisy