Krzych
/ 2008-06-26 10:45
/
Płoteczka na forum
najważniejsze dla laików
Do przeżycia w firmowej dżungli ważna jest znajomość technik manipulacji, dyskredytacji i prowokacji. Zarówno jeśli chodzi o stronę bierną (jak się bronić), jak i aktywną (jak atakować). Zdaniem Mirosława Karwata, autora książki "Teoria prowokacji" (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007), równie ważna jest umiejętność rozróżnienia i modyfikacji podejmowanych działań. Inaczej bowiem należy podchodzić do pojedynczych aktów, a inaczej do zaplanowanych kampanii w dłuższym okresie.
Prowokacje wielokrotne
Prowokacja wielokrotna polega na eksploatowaniu przez tę samą osobę (co najwyżej w zmiennym towarzystwie sojuszników, zauszników, wykonawców) pewnego schematu działania, pretekstu, rodzaju argumentacji, typu symboliki itp. w wielu różnych okolicznościach. Schemat ten jest powtarzany bądź okazjonalnie, w sytuacjach niezaplanowanych, choć częściowo podobnych, bądź planowo, regularnie i cyklicznie, np. w rytm kadencyjnych zmian kadrowych i personalnych, kampanii wyborczych, ważnych rocznic, których interpretacja decyduje o "rządzie dusz" i o rozdzielniku dopuszczenia lub wykluczenia.
Nie jest więc przypadkiem, że podczas kolejnych kampanii wyborczych często zdarza się "odgrzewanie starych kotletów" w postaci ponawiania zarzutów i oskarżeń już niegdyś zlekceważonych, oddalonych lub obalonych, ale i w postaci "nowych artystów do starej śpiewki" (dla przykładu: niepotwierdzone dotychczas zarzuty czy podejrzenia są przypominane i powtarzane pod pretekstem pojawienia się nowych dokumentów, nowych świadków).
o seryjnej pocztajcie sami
http://tnij.org/be6l