Forum Forum inwestycyjneWydarzenia

GPW: Rynek pozostanie stabilny

GPW: Rynek pozostanie stabilny

Money.pl / 2010-04-13 09:01
Komentarze do wiadomości: GPW: Rynek pozostanie stabilny.
Wyświetlaj:
Obi-Wan Kenobi / 178.36.45.* / 2010-04-13 11:26
BUX -1,42%.
zarobiony.. / 83.24.231.* / 2010-04-13 11:29
wig20 -0.17%
Krzych / 2010-04-13 11:32 / Płoteczka na forum
ale my nie tylko od spół. surowcowych jeseśmy uzależnieni -wylicfz banki nasze bez kłopotów od matek?
Obi-Wan Kenobi / 178.36.45.* / 2010-04-13 11:32
XStrata -2,4%.
Krzych / 2010-04-13 11:25 / Płoteczka na forum
he he na petrolu ustawiłem się niżej- już bym miał ale skoro spekuła jhedzie pod stopy widły za nisko.
Obi-Wan Kenobi / 178.36.45.* / 2010-04-13 11:20
Rio Tinto -1,8%.
Obi-Wan Kenobi / 178.36.45.* / 2010-04-13 11:18
PIMCO, największy na świecie fundusz obligacji, ostrzega przed deflacją.
Obi-Wan Kenobi / 178.36.45.* / 2010-04-13 11:16
Wzrosły zapasy ropy na tankowcach...

Short term crude oil in floating storage rose to 65mln barrels at end March vs. 55mln barrels end-Feb.
Krzych / 2010-04-13 11:20 / Płoteczka na forum
już jesteśmy na szczycie więc kom. bez zbędnych słów przy tym momencie - kanikaze i nic więcej ma janwel może przekonywać tylko sektę.
rafcio55 / 2010-04-13 11:24 / Tysiącznik na forum
stopa sobie ustaw bo może dzisiaj w końcówce będziemy bić nowe rekordy....
Krzych / 2010-04-13 11:28 / Płoteczka na forum
nie ma cudów
rafcio55 / 2010-04-13 11:31 / Tysiącznik na forum
na naszej bananowej giełdzie wszystko możliwe.... ja tam mam L :)
Krzych / 2010-04-13 11:36 / Płoteczka na forum
ja czekam do danych - przed jak by rośli dobieram ale już kilka transakcji na kilka pkt. dokonałem mam mnie o 2szt. więc czekam by dobrać ale i nie stracić okazji.
swierzak450 / 80.48.115.* / 2010-04-13 11:03
raf czemu ty realizujesz same straty ?
rafcio55 / 2010-04-13 11:10 / Tysiącznik na forum
bo mam same straty ;) a tak poważnie to miedziaka dalej trzymam, nie śpieszy sie :)
zarobiony.. / 83.24.231.* / 2010-04-13 11:15
mam nadziję iż 2575 to był szczyt na dziś, może dużo nie stracisz

na kghm zazwyczaj była korekta min 10 zł
rafcio55 / 2010-04-13 11:18 / Tysiącznik na forum
sam nie wiem jankesi są tak blisko 1200 a my 2600 więc spodziewałbym sie jeszcze jazdy w góre dzisiaj ale kto to wie ;)
swierzak450 / 80.48.115.* / 2010-04-13 11:13
brzydko piszesz nieprawdę ,tu jest miejsce gdzie każdy pisze co uważa ale bądź szczery!
Krzych / 2010-04-13 11:16 / Płoteczka na forum
czekamy na dane i wyniki - już takie jak wcześniej nie będą imponujące baza rośnie ale i tak niska więc poniżej katastrofa.
swierzak450 / 80.48.115.* / 2010-04-13 11:20
z danymi to jest taki problem że zwykle są dobre tylko te poprzednie rewidują w dół :-) ale na tym polega hossa na wierze że jest lepiej nawet jak wszystko temu zaprzecza
Krzych / 2010-04-13 11:23 / Płoteczka na forum
kończy się to - zysk albo w pysk.
Krzych / 2010-04-13 10:59 / Płoteczka na forum
dobrze skomentowane
Od dziś jednak pojawi się nowy element, rzutujący na sytuację na rynkach akcji. Jest to rozpoczęty właśnie sezon publikacji wyników za I kwartał tego roku przez amerykańskie spółki. To może zwiększyć zmienność notowań, która w ostatnim czasie stała się bardzo mała. Wiele rezultatów finansowych podawanych jest po zakończeniu sesji w USA, rzutując na nastroje, jakie następnego dnia panują na parkietach w Azji i Europie.

Jednocześnie sezon publikacji wyników kwartalnych może stać się pretekstem do realizacji zysków. Wszak amerykański parkiet ma za sobą bardzo dobry okres. Korzystną atmosferę kształtowały między innymi oczekiwania na dobre wiadomości ze spółek o ich kondycji w trzech pierwszych miesiącach tego roku. Z szacunków analityków wynika, że zyski firm z indeksu S&P 500 w I kwartale poprawiły się o 30% w skali roku. Przy ocenie osiągnięć przedsiębiorstw, podobnie jak przy rezultatach za IV kwartał 2009 r., mamy jednak pułapkę niskiej bazy porównawczej. I kwartał 2009 r. był dla spółek w Ameryce bardzo trudny. Równocześnie wciąż widoczna jest dysproporcja pomiędzy skalą wzrostu giełdowych indeksów w ciągu roku a tempem poprawy wyników firm.

a więc pytanie co dyskontujemy przy szczytach - przyszłość jaką?
Krzych / 2010-04-13 11:03 / Płoteczka na forum
bez sugestii bo siedzę tylko na s
A. Walewska / 83.26.221.* / 2010-04-13 10:54
brydzka zapytaj prezesa Arctica kiedy bedzie dywidenda
jest w tvncnbc
brydzia / 2010-04-13 10:57 / 10-sięciotysiącznik na forum
ja oglądam tvn 24 i przylot pani Marii
A.Walewska / 83.26.221.* / 2010-04-13 11:02

:57:01 | brydzia [ Uznany Gracz Giełdowy ]
ja oglądam tvn 24 i przylot pani Marii

http://www.tvn24.pl/12690,1651991,0,1,pierwsza-dama-wrocila-do-kraju,wiadomosc.html
Samolot z trumną Marii Kaczyńskiej wylądował już na warszawskim Okęciu. Po ceremonii powitania prezydentowej, jej ciało zostanie przewiezione do Pałacu Prezydenckiego tą samą trasą, co trumna z ciałem jej męża. Na trasie konduktu już ustawili się ludzie chcący oddać hołd tragicznie zmarłej Pierwszej Damie.
Wojskowa CASA przewożąca trumnę z ciałem Marii Kaczyńskiej wylądowała na wojskowym lotnisku Okęcie o godzinie 10.35.
brydzia / 2010-04-13 10:53 / 10-sięciotysiącznik na forum
Świetnie wyszkolona załoga, ale piloci byli pod presją
Jacek Harłukowicz
2010-04-12, ostatnia aktualizacja 2010-04-12 20:33

- Piloci nie zbagatelizowali ostrzeżeń kontrolerów lotu. To była świetnie wyszkolona załoga, profesjonaliści. Problem polega na tym, że znajdowali się pod przemożną presją polityczną - uważa dr Tomasz Szulc z Politechniki Wrocławskiej.
Dr Tomasz Szulc
Fot. Krzysztof Gutkowski / Agencja Gazeta
Dr Tomasz Szulc
więcej zdjęć
RAPORTY

* Wrocław w żałobie po katastrofie samolotu prezydenckiego

Wciąż nieznane są bezpośrednie powody sobotniej katastrofy prezydenckiego Tu-154 lecącego na obchody 70. rocznicy Zbrodni Katyńskiej. Eksperci zgodnie wykluczają jednak, że przyczyną tragedii mogła być awaria maszyny. Wiele wskazuje na to, że złożyły się na nią dwie okoliczności: zła pogoda i wielka presja ciążąca na pilotach, którzy zdawali sobie sprawę, że jeśli nie wylądują w Smoleńsku, polska delegacja dotrze na uroczystości wiele godzin po czasie.

Rozmowa z Tomaszem Szulcem, specjalistą ds. techniki wojskowej, adiunktem w Instytucie Technologii Maszyn i Automatyzacji Politechniki Wrocławskiej

Jacek Harłukowicz: Czy na podstawie dostępnych obecnie informacji można pokusić się już o ocenę tego, co było powodem katastrofy rządowego samolotu w Smoleńsku?

Dr Tomasz Szulc: O próbę oceny - tak. Bezpośrednią przyczyną było nagłe pogorszenie pogody, godzinę wcześniej inny polski samolot wylądował bez trudu, pół godziny później rosyjski Ił-76 odleciał na inne lotnisko po dwóch nieudanych podejściach. Widzialność, szczególnie tzw. widzialność pionowa - co potwierdzają świadkowie i zdjęcia z miejsca katastrofy - była bardzo kiepska. Ważną przesłanką była wcześniejsza decyzja strony polskiej o zwróceniu się do Rosjan o zgodę na udostępnienie właśnie tego lotniska, mimo świadomości, że jego pomoce radionawigacyjne nie są kompatybilne z wyposażeniem samolotu. Przy dobrej pogodzie to nie przeszkadza, przy złej - pozbawia pilota istotnego wsparcia. Trzeci czynnik - to presja chwili.

Rosjanie informują, że piloci nie reagowali na uwagi kontrolera lotów, że zbyt ostro podchodzą do lądowania. Mieli również zignorować kilkakrotną propozycję zmiany lotniska. Jak to możliwe, że piloci zbagatelizowali te ostrzeżenia?

Kontrolerzy lotu pełnią w takich sytuacjach rolę doradczą. To pilot podejmuje ostateczną decyzję w każdej znaczącej kwestii. I to nawet wtedy, gdy minimum pogodowe jest utrzymane. Ma prawo odmówić lądowania, gdy nie ma pewności, że samolot będzie bezpieczny. Natomiast bardzo rzadko zdarzają się sytuacje, kiedy wieża kontroli odradza lądowanie, czy też zaleca pilotowi zmianę lotniska, a pilot mimo to ląduje.

Piloci na pewno nie zbagatelizowali ostrzeżeń. To była świetnie wyszkolona załoga, profesjonaliści. Problem polega na tym, że znajdowali się pod presją polityczną. Na pewno mieli świadomość, że gdyby samolot wylądował na zapasowym lotnisku w Mińsku, to nasza delegacja przybyłaby do Katynia z wielogodzinnym opóźnieniem, co zostałoby bardzo źle przyjęte przez tak ważnych pasażerów i innych uczestników uroczystości.

Sytuacja podobna do tej, jaką prezydencki samolot miał w Gruzji.

Taka sama. Tylko że wtedy pilot był asertywny i odmówił lądowania, jak najbardziej słusznie. I skończyło się to gwałtownym konfliktem oraz niemiłymi konsekwencjami dla pilota. Świadomość tego precedensu w Gruzji nie pomagała pewnie pilotowi samolotu, lecącemu do Smoleńska, w podjęciu właściwej decyzji.

Moim zdaniem to jedna z przesłanek do tragedii, choć jej znaczenia nie da się precyzyjnie określić. Przypuszczam, że gdyby nie presja chwili, pilotowi znacznie łatwiej byłoby podjąć decyzję o lądowaniu na lotnisku zapasowym.

Podobno lotnisko w Smoleńsku jest praktycznie nie używane. Nie posiada systemu naprowadzania, a samolot musiał lądować w gęstej mgle.

Lotnisko pozostaje nadal w gestii wojska, korzystają z niego głównie samoloty transportowe, znacznie większe od Tu-154, do niedawna stacjonował na nim pułk takich maszyn. Posiada system naprowadzania i jest to system rosyjski RSBN, bardzo zresztą przyzwoity i niezawodny.

A sam Tu-154 jest bezpiecznym samolotem? Ten konkretny w grudniu 2009 roku przeszedł kapitalny remont i od tej pory miał wylatane 124 godziny i wykonane 50 lądowań.

Czyli tyle co nic. Samolot pasażerski taką normę robi w dwa tygodnie.

Ale od momentu opuszczenia fabryki 20 lat temu tych godzin było już ponad 5 tys. i 1823 lądowania.

To też nie jest dużo, to nie są samoloty wyeksploatowane. Na dodatek są nadzwyczaj starannie obsługiwane i kontrolowane przed każdym lotem - ogrzewane hangary, wartownicy Tu-154 są bezpieczne, choć oczywiście są już bardzo nienowoczesne.

Tylko nienowoczesne czy już przestarzałe?

W porównaniu z maszynami najnowszej generacji są archaiczne, ale mimo to są bezpieczne i niezawodne. Są też samolotami "tolerującymi" błędy pilota. Mam wrażenie, że nowocześniejsze maszyny pod tym względem są dużo bardziej wymagające.
A.Walewska / 83.26.221.* / 2010-04-13 11:07

-04-13 10:53:37 | brydzia [ Uznany Gracz Giełdowy ]
Re: GPW: Rynek pozostanie stabilny [1]
Świetnie wyszkolona załoga, ale piloci byli pod presją
Jacek Harłukowicz
2010-04-12, ostatnia aktualizacja 2010-04-12 20:33

bzdura
wybiera sie pilotow , ktorzy na te wlasnie presje są odporni

to byl wybitny pilot
wspanialy czlowiek
flugo / 2010-04-13 11:00 / portfel / Dziecko hossy

Sytuacja podobna do tej, jaką prezydencki samolot miał w Gruzji.
Taka sama. Tylko że wtedy pilot był asertywny i odmówił lądowania, jak najbardziej
słusznie. I skończyło się to gwałtownym konfliktem oraz niemiłymi konsekwencjami dla
pilota.

wczoraj pilot samolotu - ten co był w Gruzji powiedział jasno i dobitnie,że nie bylo żadnych reperkusji wobec niego, ŻADNYCH, cały czas słuzy w specjalnym pułku lotnictwa
szprotek nieteges / 79.191.142.* / 2010-04-13 14:11
Pozostaje pytanie jak często po tym incydencie latał jeszcze z prezydentem? Pomijając takie niuanse: o ile wiem to pilot po wszystkim dostał nawet medal, tyle, że najpierw była zawierucha. Myślisz, że miło mu było być przedmiotem doniesienia do prokuratury i interpelacji poselskiej? Że nie ruszały go publiczne zarzuty o tchórzostwo?
Gdyby tym razem pilot nie podjął próby lądowania i delegacja nie dotarła na czas wyobrażasz sobie jaki byłby kwas, zarzuty osobiste do pilota i polityczne o sabotowanie działań prezydenta, sabotowanie KATYNIA?

Trzeba też pamiętać o psychologii. To był pilot wojskowy, człowiek ambitny, do tego jak każdy Polak wiedział przecież, że nie chodzi o zwykły lot, że to KATYŃ i tu nie można nawalić. Samolot był ponoć spóźniony już na starcie, najbliższe proponowane lotniska nie dawały żadnych szans by delegacja zdążyła na czas. W tej sytuacji czy była jakaś prośba (sugestia, życzenie) ze strony pasażerów czy jej nie było pilot po prostu musiał podjąć próbę lądowania. Psychologiczna konieczność. Inaczej nawet gdyby słowo "tchórz" tym razem nie padło publicznie sam miałby się za tchórza do końca życia. Tak to widzę - na razie bo wciąż jeszcze za mało wiemy o okolicznościach tej tragedii.
brydzia / 2010-04-13 11:22 / 10-sięciotysiącznik na forum
ale właśnie drugim pilotem był wtedy ten co teraz był pierwszym pilotem , mam w rodzinie wojskowego i on mówi że od zawsze było w wojsku tak , że jak leci z nami szycha , a już generałowie to trzeba wylądować , tak samo było z samolotem kasa
Longterm / 2010-04-13 10:47 / Mostek Zwyciężymy!
I kwartał będzie bardzo udany dla strefy Euro
Longterm / 2010-04-13 10:47 / Mostek Zwyciężymy!
to znaczy był udany:)
jaroslaw74 / 2010-04-13 10:56 / Uwaga! Łamie regulamin forum
dystrybucji czas kończy się niebawem wirtualne zyski wyparują
Obi-Wan Kenobi / 178.36.45.* / 2010-04-13 10:54
I koniec zbytków...Wracamy do realiów...
B. / 79.185.26.* / 2010-04-13 10:47
niezła bitwa dzisiaj. Takie obroty a zmiany na indeksach minimalne.
B. / 79.185.26.* / 2010-04-13 11:03
chociaż teraz wygląda to nieco gorzej.
A. Walewska / 83.26.221.* / 2010-04-13 10:49
rzucają sobie fundusze gorącego kartofla
Longterm / 2010-04-13 10:48 / Mostek Zwyciężymy!
dystrybucja trwa:)
zarobiony.. / 83.24.231.* / 2010-04-13 10:50
trzeba było poczekać na fw20 i pod oprem brać S ze stopem
rafcio55 / 2010-04-13 10:43 / Tysiącznik na forum
Mietek wziąłem S na miedziaka i popłynąłem :) leszczu ze mnie okrutny ;)
Obi-Wan Kenobi / 178.36.45.* / 2010-04-13 10:53
On też popłynie. Ale to mało płynny instrument, przez to niebezpieczny.
Obi-Wan Kenobi / 178.36.45.* / 2010-04-13 10:39
Ropa WTI już 83,52 $ (-0,97%).
Obi-Wan Kenobi / 178.36.45.* / 2010-04-13 10:40
Tanieje już piata sesje z kolei, spodziewany kolejny wzrost zapasów...
Obi-Wan Kenobi / 178.36.45.* / 2010-04-13 10:45
Kryzys w gospodarce i coraz mniejsze samochody, a z drugiej strony OPEC i inni pompują ponad limit...
A. Walewska / 83.26.221.* / 2010-04-13 10:36
hallo Londyn

Arctic wraca do gry
Krzych / 2010-04-13 10:38 / Płoteczka na forum
hallo hallo Londyn ona czarna a on blondyn ...
Sindar / 2010-04-13 10:36 / Bywalec forum
I co tam szymon ubrany na kolastyne po 1.20 ? ;D
szymon nielogo / 194.50.110.* / 2010-04-13 10:46
po 0,59 o czym wielokrotnie pisalem
A. Walewska / 83.26.221.* / 2010-04-13 10:40

| Sindar [ Bywalec forum ]
Re: GPW: Rynek pozostanie stabilny [0]
I co tam szymon ubrany na kolastyne po 1.20 ? ;D

brydzka ma nowy nick
sindar =brydzka
brydzia / 2010-04-13 10:56 / 10-sięciotysiącznik na forum
ja nigdy nie zniżyłam się do pisania pod innym nikiem , nigdy
A. Walewska / 83.26.221.* / 2010-04-13 11:00

| brydzia [ Uznany Gracz Giełdowy ]
ja nigdy nie zniżyłam się do pisania pod innym nikiem , nigd

a to przepraszam brydzka

najwidoczniej Sindar taka sama zołza jak ty -wysmiewa szymka za kolę
brydzia / 2010-04-13 11:25 / 10-sięciotysiącznik na forum
ja Szymona nie wyśmiewam tylko pokazuję z jaką spółką mamy doczynienia , zysków mu gratuluję
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy