Forum Forum prawnePracy

ile dni wczesniej pracownik powinien wiedziec o delegacji?

ile dni wczesniej pracownik powinien wiedziec o delegacji?

pitekczu / 2012-07-18 09:45
mam pytanie, czy jest jakieś ustalenie ile dni wcześniej pracodawca powinien informować pracownika z zbliżającej się delegacji? prosze o odpowiedz, jestem swiezo upieczonym pracodawca:)
Wyświetlaj:
animaczka / 2012-07-18 10:59 / Bywalec forum
aha, czyli rownei dobrze, rano jak sie przyjdzie do pracy rpacodawca moze powiedziec wieczorem wyjezdzasz? bez sensu...uwazam, ze nie powinno tak byc...pracownik musi sobie zaplanowac ten czas jakos
szklarek / 2012-07-18 10:49
Nie ma takiej regulacji w prawie pracy.

Ma zastosowanie bardzo mglisty zapis art. 8 KP o nieczynieniu użytku ze swego prawa ( tu polecenia służbowego jakim jest oddelegowanie ) w sprzeczności z zasadami współżycia społecznego.
Za taki można uznać np. poinformowanie pracownika po godzinach pracy, wieczorem, że rano w delegację jedzie.

Inne ograniczenia to możliwość fizycznego wręczenia dokumentów niezbędnych w delegacji oraz 11 godzin wypoczynku dobowego, czyli zasadniczo nie można wysłać na delegację zaczynającą się wcześniej niż 11 godzin po zakończeniu dniówki ( z art.132 KP)

Najnowsze wpisy