Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Ile zarabiają nauczyciele? Odkrywamy wszystkie tajemnice polskiej oświaty

Ile zarabiają nauczyciele? Odkrywamy wszystkie tajemnice polskiej oświaty

Wyświetlaj:
katkaczm / 91.198.246.* / 2015-10-14 11:31
Nie jestem nauczycielem, ale i tak oburza mnie to, co szanowny Pan „dziennikarz” napisał. Owszem nie każdy nadaje się na nauczyciela, ale tak jest we wszystkich zawodach są lepsi i gorsi. Nie mam wątpliwości, co do tego, że to trudna praca, która wymaga ogromnych pokładów cierpliwości i wiedzy. Niech Pan, który napisał ten artykuł zastanowi się nad tym czy poszedłby do pracy za najniższą krajową - bo tak to wygląda na stażu- nie ważne ile godzin i ile wolnego mają nauczyciele (to nie wygląda tak kolorowo jak w powyższym artykule). Spędzi, chociaż jeden tydzień z dziećmi w podstawówce lub gimnazjum. Ciekawa jestem czy będzie chciał Pan tam wrócić za głodową pensję, aby użerać się ze "szczeniakami”, które wchodzą Ci na głowę, bo "one znają swoje prawa " i nic im nie możesz zrobić. Albo wybierze się na zebranie, na którym rodzice i ich dzieci są świętsze od papieża i najmądrzejsze na całej kuli ziemskiej. Niech się Pan przekona jak ciężko jest przemówić do rozsądku rodzicowi, który twierdzi, że źli i leniwi są inni a nie ich syn czy córka. Pomijając fakt zachowania uczniów obecnie w szkołach. Niech się Pan zastani się nad tym jak pracownik ma dobrze wywiązywać się ze swoich obowiązków służbowych jak jego myśli są zajęte tym jak przetrwać do pierwszego. Proszę nie twierdzić mi tutaj, że nauczyciel powinien zostać nauczycielem, bo czuje do tego powołanie(nauczyciel to nie ksiądz). Nauczyciele i pozostali pracownicy powinien dostawać taką pensję, która umożliwi im rozwój i zapewni możliwość utrzymania się tzn. wystarczy na wynajęcie chociażby małego mieszkanka i na zdrowe jedzenie. Nauczyciel ma dawać przykład swoim zachowaniem, ubiorem oraz ma zaszczepiać w uczniach pasję a nie tylko żarliwe marzenia. Wątpię w to, że mając się utrz