Forum Forum prawneGospodarcze

Import urządzeń elektronicznych z USA - pyt dot rozliczeń i gwarancji

Import urządzeń elektronicznych z USA - pyt dot rozliczeń i gwarancji

Fransis / 2008-03-10 17:30
Witam,
Chcę zalegalizować moją działalność importową. Mam firme jednoosobową.
Potrzebuję odpowiedzi na kilka pytań;

- Jak mam sie rozliczać z Państwem jako jednoosobowa działalność gospodarcza. Czy moge wystawiać faktury VAT oraz czy moge odliczać VAT naliczany przy cle t.j. na granicy przy sprowadzaniu?

-Jakie ciążą na mnie obowiązki. Czy musze wystawiac gwarancje 2 lata a jesli tak czy moge prosic klienta o wyslanie produktu do USA w celu naprawy lub nie martwic sie gwarancja dzialajac jak by posrednik przy kupnie z USA?

-Czy musze sprzedawac towary z Polską instrukcją i czy są co do tego jakieś kryteria.

Jeżeli ktoś z Państwa jest w stanie odpowiedziec na ktoreś z tych pytań to będe bardzo wdzieczny.

pozdrawiam i z gory dziekuje,
Młody Rentier / 2008-03-31 22:48 / Bywalec forum
ad 1. oczywiście musisz sie rozliczać zgodnie z przepisami podatkowymi dotyczącymi osób fizycznych prowadzących działalnośc gospodarczą. Rozumiem że chcesz zaliczyc cło i vat jako koszt uzyskania przychodów?? nie wydaje mi się zeby był to koszt uzyskanai przychodów ale najlepiej sprawdz to w przepisach podatkowych a poza tym musisz prowadzić rachunkowośc a więc spytaj sie twojego księgowego czy firmy rachunkowej.

ad 2. nie musisz wystawiac żadnej gwarancji to Twoja dobra wola natomiast i tak odpowiadasz za wszelkie wady soprzedawanego przez Ciebie towaru na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedazy kosumenkiej przez okres 2 lat wobec osób fizycznych i przez okres 1 roku wobec osób prawnych na podstawie rekojmi uregulowanej w KC.
Ty nie jesteś żadnym porednikiem tylko sprzedawcą i odpowiadasz jak sprzedawca więc nie ma takiej opcji żeby kupujący wysyłali produkty zakupione u ciebei do USA.

ad 3. tak wszelkie towary sprzedawane w Polsce musza miec instrukcję w języku polskim.

Najnowsze wpisy