Forum Forum inwestycyjnePierwsze kroki

inwestowanie za pieniądze 'od mamy'?

inwestowanie za pieniądze 'od mamy'?

Michel754 / 78.159.88.* / 2012-07-13 23:46
WItam, jestem studentem, mam zamiar co miesiąc odkładać sobie 100-150 zł i inwestować w fundusze inwestycyjne, jednak mam pytanie, jak to wygląda z punktu widzenia prawa? urzędu skarbowego? Czy nikt nie doczepi się do mnie skąd mam te pieniądze? kiedy po kilku latach uzbiera sie z tego jakaś tam kwota?

Czy mogę tak właśnie robić?
Wyświetlaj:
Ciułacz / 2012-07-14 01:27 / portfel / Mistrz gry: „Najlepsze spółki tygodnia"
Michał witaj !

mam zamiar co miesiąc odkładać sobie 100-150 zł

Przy takich kwotach to bez obaw. Bardziej bym sie zastanawiał nad wyborem w co zainwestować.
Wielu wdepło w ubezpieczenia co to niby są inwestycją a jak z tego chcą wyjść to koszmar i straty.
Michel754 / 78.159.88.* / 2012-07-14 14:14
Zależy mi na długoterminowym oszczędzaniu przy dość niskim ryzyku, nie zależy mi na dużym procencie wzrostu, conajmniej 5 lat, także kwota oscylowałaby 6 tyś + odsetki które zarobię.

O jakich stratach podczas uwolnienia pieniedzy mówisz?
Myslalem o funduszu pzu polonez, jest to chyba najbardziej odpowiadający mi fundusz
Ciułacz / 2012-07-14 21:14 / portfel / Mistrz gry: „Najlepsze spółki tygodnia"
Michał witaj!
Pytasz
O jakich stratach podczas uwolnienia pieniedzy mówisz?

Tu miałem na myśli programy oszczędnościowe w których inwestujący podpisuje kilkuletnią umowę do systematycznego oszczędzania np 10 lat i jak chce przed tą datą zerwać umowę tonie tylko odsetek nie dostanie ale i z kapitału jest potrącane kary umowne.
Są to najczęściej inwestycje połączone z ubezpieczeniami.
W takich wypadkach często widzimy ogłoszenie np, cytuję :
Sprzedam polisę inwestycyjną Multi PIN AEGON 2008

Aktualna wartość: 11.236 PLN
Cena sprzedaży: 8.000 PLN
Okres ubezpieczenia: 10 lat (2008-2018)
Wysokość miesięcznej składki: 300 PLN (może być także jednorazowa opłata roczna)