Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Inwestycja Airbusa w Radomiu. Będą nowe miejsca pracy

Inwestycja Airbusa w Radomiu. Będą nowe miejsca pracy

Wyświetlaj:
luki190 / 83.30.3.* / 2015-05-20 09:10
jak zatrudnią 2500 osób to ok.
250 to jakąś montownie zrobią???
Chyba że to 250 inżynierów będzie pracować nad nowymi badaniami. Wtedy zwracam szacunek...
oju204 / 79.190.190.* / 2015-05-20 08:36
250 osób ? fabryka ? buhaha
AutorWidmo / 5.172.252.* / 2015-05-20 08:36
Właśnie tak się rozpieprza własny przemysł i o to chodzi 250 osób za 3500 w Świdniku bo powiedzą ze nasze jest drogie i nie opłaca się tego trzymać . S****...syny z peło. Ładną walizę ktoś dostał.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Cyrk / 62.206.129.* / 2015-05-20 10:27
Świdnik jest w takim samym stopniu polski, co Alaska jest rosyjska. Kiedyś była, a potem została sprzedana i już należy do kogoś innego...
nxt75 / 178.217.222.* / 2015-05-20 09:23
Świdnik nie jest polski !!! sprawdź zanim głupoty napiszesz
siatkarz / 77.254.231.* / 2015-05-20 08:48
Powstają fabryki za granicą-źle. Powstają w Polsce-źle. Cały pis. Średniowieczny zaścianek, najlepiej w jaskini siedzieć.
jarek ma dosc / 155.133.108.* / 2015-05-20 09:01
jak pieknie pisza caly pis tylko narzekac. bara.nie nie caly pis bo do tej pory bylem caly czas za pelo a teraz takie z was ba.rany sie zrobily ze szkodaslow.w polsce fabryka miala to robic. w polsce by zostaly pieniadze. nie tylko pelo udaje ze dobrze
edek10100 / 83.24.241.* / 2015-05-20 05:51
250 OSÓB żenada , świdnik 3200 i drugie albo i więcej w kooperacji , a jak ktoś pisze że większy i cośtam , właśnie tak się pisze przetargi aby było wiadomo kto ma wygrać
fdsfds / 94.78.161.* / 2015-05-20 07:33
nie wypowiadaj sie na tematy gdzie twoja wiedza wynosi zero .. Jedna z fabryk zatrudni 250 osób ..
To znaczy ze kolejna fabryka będzie w Lodzi,
szarki86 / 109.200.82.* / 2015-05-20 01:39
Widziałem na własne oczy aw149 naprawdę szybki zwrotny i w miare spory jak doczepić uzbrojenie wiadomo trochę wolniejszy ale naprawdę super maszyna oparta na nowych technologiach ten złom wzięty woła o pomste do nieba ale cóż Tusk oddał przetrag za poparcie taką to mamy prawą i gospodarnąpolskę pod rzadami PO. Bójcie się pisu będzie wieszał wszystkich!! bać się!!
polish ham / 91.208.72.* / 2015-05-20 07:10
widziałes to na otomoto?
12345halo / 31.61.130.* / 2015-05-20 05:59
Ludzie czy wypisując ten stek bzdur macie jakie kolwiek pojęcie o podstawowych zasadach doboru śmigłowca napisze krótko to zasięg prędkość maksymalna masa do startu Jak myślicie który śmigłowiec ma najlepsze parametry to właśnie caracal pozdrawiam pilot
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
lel / 176.111.124.* / 2015-05-20 03:14
Krótka piłka AW149 maksymalna masa ładunku 2720kg, W-3 Sokół 2550kg, H225M 5670kg. Liczba miejsc AW149 12, W-3 12, H225m 28. Czy już widzisz różnicę? Wojsko chciało większy śmigłowiec, jak ktoś potrzebuje samochodu dostawczego, i na taki pojazd ogłasza przetarg to oczekuje poważnych ofert, a nie samochodu segmentu B. Sikorsky i AW przegrały na własne życzenie, PZL Mielec i PZL Świdnik to zakłady w rękach obcego kapitału i ich związki zawodowe powinny protestować przed biurami zarządu który znając preferencje i zastrzeżenia wojska upierał się przy złych ofertach.
Turapad / 213.62.126.* / 2015-05-20 09:26
Sokół W3 nie ustępuje maksymalną masą ładunku AE149.

Gdyby włożyć do niego nowoczesne ukraińskie silniki (najlepiej, w obecnej sytuacji Ukrainy, kupić od nich tanio licencję, albo wejść w jakąś współpracę z opcją przeniesienia produkcji do nas gdyby u nich się pogorszyło) to osiągi będą lepsze od AW149.

Swoją drogą, przy współpracy z Ukrainą, można by zmodernizować nie tylko Sokoły, ale też latające u nas jeszcze śmigłowce Mi-8, Mi-17, Mi-24. Zachodnia awionika, ukraińskie silniki - dostały by drugie życie. Eksploatacja tańsza niż Caracali.

Ogólnie Ukraina ma przemysł zbrojeniowy na lepszym poziomie niż nasz. Tylko nie mieli kasy na zakupy własnej produkcji, i lata zaniedbania. Można by teraz nawiązać współprace, kupić tanio licencje, i mieć produkcję u siebie.
Warte zainteresowania są na pewno:
- silniki do śmigłowców
- rakiety przeciwpancerne (tańsze uzupełnienie izraelskich ppk)
- czołgi T-84 Opłot (poziom Leopardów, a dużo tańsze, a Niemcy nam licencji na Leopardy tanio nie sprzedadzą) - z zachodnią elektroniką, może działem 120mm mogłyby zastąpić masę rdzewiejących T-72, dużo lepsze od naszej modernizacji T-72 czyli Twardego
- przemysł lotniczy tam nadal żyje i tworzy nowe maszyny, u nas uwiąd, może nowe silniki do dawnego naszego przeboju, rolniczego Dromadera (z silnikami P&W są za drogie, a rynek na nie by był)
- ręczne niekierowane rakiety ppanc

To byłaby realna pomoc dla Ukrainy, i szansa na tanie licencje i wsparcie własnego przemysłu i armii.
lel / 176.111.124.* / 2015-05-20 14:03
Mi-8/17/24 wymagały by nie modernizacji a generalnego remontu, resursy się kończą, niektóre maszyny trzeba by praktycznie od nowa zbudować.

Więc na tym etapie nie ma sensu kurczowo się ich trzymać, można pomyśleć o nowych silnikach do tych Mi-17 które pozostaną w służbie, bo taka wymiana nie będzie wymagała wielkich zmian.

T-84 to ślepa uliczka, to czołg na dzisiaj, a tutaj trzeba myśleć o przyszłości, dokupić Pz87(licencyjny leopard 2A4) ze Szwajcarii i zmodernizować razem z naszymi Leo 2A4) będzie tego około 400 sztuk, powinno być 500-600, ale od biedy musi wystarczyć. I trzeba rozwijać czołg nowej generacji, albo dołączyć do projektu Leoparda 3. tak na marginesie była odmiana T-84-120 ze 120mm działem, zrobiona na potrzeby Turcji, powstały prototypy ale nie weszła do produkcji.
"Nasze" T-72 i PT-91 mają jedną poważną bolączkę poza tym że są przestarzałe, lufy są bardzo kiepskiej jakości, HSW buduje nowy zakład do produkcji luf, na potrzeby Kryla i Kraba.

Przemysł lotniczy żyje ponieważ jest pozostałością po ZSRR, chociaż nie powiem AN-70 jest ciekawy, gdyby tak zachodnią awionikę dać mógł by być interesującą alternatywą dla A400M szczególnie że przewyższa go możliwościami transportowymi.

To co pominąłeś a co powinno być pierwszą rzeczą jaką się zainteresujemy, to technologia rakietowa, Ukraina byłą poważnym poddostawcą elementów dla rosyjskich rakiet nośnych i balistycznych. Technologię produkcji, oraz plany nadal posiadają. A Polsce taka wiedza była by potrzebna, do budowy broni odstraszania, rakiet balistycznych o różnym zasięgu. Sowieci inaczej by śpiewali gdyby Moskwa była w zasięgu naszych pocisków. Broni takiej kupić nie można, ale opracować już tak.
meh / 91.244.219.* / 2015-05-20 03:45
to zastanow sie madralo dlaczego agusta nie wystawila AW101 skoro wojsko chcialo wiekszy smiglowiec.
lel / 176.111.124.* / 2015-05-20 12:17
Jeżeli chcesz się wywyższać odrób najpierw pracę domową.
AW101 masa własna (bez paliwa) 10500kg, to praktycznie jest maksymalna masa startowa H225M, H-92 (sikorsky), czy NH90 (Agusta-Westland).
Wymóg był żeby nowa maszyna mogła lądować na okrętach które są projektowane dla Marynarki Wojennej, AW101 jest za ciężkie.
NH90 od AW czy H-92 od sikorskyego są w kategorii wagowej H225M, mają zbliżone możliwości, problem jest inny, termin dostawy.
A dlaczego wymóg jest taki a nie inny? Bo kończą się resursy części Mi-8/17 i trzeba je czymś zastąpić, NH90 ma obsuwę ze względu na problemy z konstrukcją i poddostawcami, nijak nie dało by się tego przeskoczyć, nawet gdyby otworzono montownie w Polsce, natomiast Sikorsky ma opóźnienie sięgające 6 lat w dostawie zmodyfikowanej morskiej odmiany H-92 do Kanady.
Obie firmy mogły wystawić wyżej wspomniane maszyny, miały by większe szanse na sukces, ale wymagało by to większego wysiłku z ich strony niż lobbing i podjudzanie związków zawodowych do protestów.
real / 5.150.230.* / 2015-05-20 10:13
poniewaz jego wszystkie osiagi dalej sa nizsze niz ec725?
ryszard56 / 31.201.51.* / 2015-05-20 01:38
250 osób to śmiech na sali
kula11 / 94.72.92.* / 2015-05-20 00:46
Jak PLL LOT kupował (jako jeden z pierwszych ) dreamliner-y 787 to nikt nie krzyczał , że kupujemu nie sprawdzony samolot.Bo to od amerykanów. A późniejsze problemy były nazywane przez ekspertów " standardowymi problemami wieku dzięcięcego".
A może należałoby tak samo postąpić z najnowocześniejszą konstrukcją śmigłowcową na świecie AW 149( o ile wystąpiły by jakieś problemy - przecież mamy fazę prób w locie) i dużo tańszą od tego francuskiego złomu.
rekin łolstrtit / 79.185.158.* / 2015-05-19 23:47
FABRYKA ŚMIGŁOWCOW A NIE FABRYKA ELEMENTÓW ŚMIGŁOWCA.
A wybudowano już centrum serwisowe Casy w Polsce zgodnie z warunkami umowy PODPISANEJ BEZ PRZETARGU ,po tym jak Casę wybrał ówczesny min.obrony niejaki Bronisław Komorowski??? To też AIRBUS!!!
kula11 / 94.72.92.* / 2015-05-19 23:38
250 osób to FABRYKA - to niewielki zakład produkcyjny.I współpraca z uczelnią która nie prowadzi kierunków z mechaniką lotniczą( proszę zapoznać się ze stroną uniwersytetu radomskiego).
Chyba że chodzi o humanistykę! Bo może te 250 osób będzie miało za zadanie przekonać miliony Polaków dlaczego rząd polski wywala miliardy podatników z których nasz przemysł nic nie będzie miał.To taki humanistyczno-przemysłowy offset.
silat / 178.183.194.* / 2015-05-19 23:25
"Airbus na Okęciu ma fabrykę Orlików, centrum projektowe, wytwórnię elementów struktury kadłuba do m.in. Airbusa 320 którym latamy na wakacje, centrum obsługowe C-295 - łącznie 900 osób, zespoły badawcze na Politechnice Gdańskiej, 50 naukowców w zespołach badawczych Politechniki Łódzkiej do badań dynamiki przepływów, zespoły badawcze w Radomskim Uniwersytecie Technologicznym do badań elementów autopilota, siłowników elektromechanicznych, systemów antywibracyjnych, nowo otwarte biuro konstrukcyjne w Łodzi (100 inżynierów) do badań m.in. nad przełomowym wałem superkrytycznym dla systemu przenoszenia mocy przyszłych śmigłowców, linia montażowa śmigłowców Caracal w nowym hektarowym hangarze w Łodzi, centrum badań i prób w locie w Łodzi, produkcja fabryczna elementów struktury kadłuba w Łodzi do poziomu gotowego płatowca, wyposażenie centrum serwisowego w Łodzi, linia montażowa silników Makila w Dęblinie, fabryka elementów przekładni i elementów głowicy wirników dla wszystkich typów maszyn Airbusa w Radomiu. Do tego poddostawcy z całej Polski (w Brazylii ich zakłady współpracują z 40 firmami lokalnymi)."
pracownik pzl / 94.254.198.* / 2015-05-20 02:16
A Pzl Świdnik spolpracuje z 700 lokalnymi firmami w calej Polsce. I zatrudnia 3tys osób a jak by wygrał to kolejne 2tys osób. I chelikopter od a do z skladany w Świdniku
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
ryszard56 / 31.201.51.* / 2015-05-20 02:21
po pierwsze to nie Polska fabryka ,po drugie Caracal był najlepszy ,dlaczego przez tyle czasu nie modernizuje się Naszego Sokoła/
Turapad / 213.62.126.* / 2015-05-20 09:31
Faktycznie warto by zmodernizować Sokoła, a nie ustępowałby wiele włoskiemu konkurentowi Caracala. Silniki z Ukrainy - większy udźwig, lepsze osiągi, tańsza eksploatacja (mniejsze spalanie).

Wysłać delegację na Ukrainę i podpisać umowę na nowe silniki, a po zakupie X sztuk produkcja w Polsce (umowa leasingowa). W zamian możemy im tanio oddać stare czołgi T72, a od nich brać licencję na produkcję T-82 Opłot. Oni mieliby szybko uzupełenienie sprzętu, a my wymienilibyśmy czołgi na dużo lepsze, bo używancyh Leopardów więcej od Niemców już nie kupimy.
sceptyk00 / 31.0.0.* / 2015-05-19 23:21
Ale jaja! W Radomiu jest uniwersytet! O ile mnie pamięć nie myli, to kiedyś była tam szkoła, która nazywała sią Wyższa Szkoła Inżynierska (takie lepsze technikum). Jej rektorem był towarzysz "profesor magister inżynier" Hebda, ksywa "Siwak". I w roku 1981 był tam strajk "studentów" pod hasłem "sprawa WSI Radom". A teraz UNIWERSYTET!!! Jak się cieszę, że jestem absolwentem poczciwej, ale z tradycjami Politechniki!
WRWR / 80.249.0.* / 2015-05-20 08:31
Faktycznie jaja. Tak jak to, że jeszcze niedawno warszawskie dzieci szukały złotej kaczki... To chyba nazywa się...Hmmm... Ewolucja? Rozwój?
plantator / 78.88.144.* / 2015-05-19 22:45
Tak tak chyba plantacja kaktusów wyrośnie a nie fabryka.
wwwwww / 31.61.136.* / 2015-05-19 22:40
250 osob to nie fabryka tylko skromny zakład
Gość22 / 89.65.232.* / 2015-05-19 23:08
Dzisiaj jest XXI wiek jakbyś zapomniał, powstały obrabiarki CNC , drukarki 3D, jeszcze kilkanaście lat temu może i by pracowało 1500 osób-dzisiaj pracuje się przy kompie ,a obrabiarki i drukarki same pracują. Chyba się pogubiłeś lub brak Ci wiedzy o postępie technicznym.
gosc863 / 87.206.82.* / 2015-05-19 23:15
Dokładnie, w fabrykach pracę ma coraz mniej osób które zostają wypierane przez automatyzację produkcji. Ci operatorzy, inżynierowie, programiści i reszta specjalistów po prostu więcej zarabia i pieniądze wydają w np restauracjach gdzie będą obsługiwani przez tych wcześniej wspomnianych zwolnionych
pzl / 95.108.40.* / 2015-05-19 22:36
Nie fabryke tylko montownie....
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
paul155 / 178.183.182.* / 2015-05-19 22:01
Grecja zbroiła się od Francuzów, teraz mają cholędrne długi w Francuskich Bankach.
Tak się robi kasę.
Coś za szybko Komorowski przepycha zakup helikopterów. Może w zamian za to dostanie jednego na Pamiątke.

Najnowsze wpisy