Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Jak powstają śmigłowce? Zobacz fabrykę PZL Świdnik

Jak powstają śmigłowce? Zobacz fabrykę PZL Świdnik

Wyświetlaj:
Marek_K / 109.173.211.* / 2015-08-03 11:11
Tytuł nie ma związku z treścią...
Sama praca i chęć sukcesu niczego nie oznacza! Należy wymienić szefów i księgowych przywrócić do właściwej im roli liczenia tabel a nie wyznaczania celów rozwojowych. Ostatni polski wynalazek o światowym znaczeniu to lampa naftowa i raczej długo to się nie zmieni. Chyba, że twórca ucieknie stąd!!!
Leo295 / 46.205.216.* / 2015-08-03 10:56
Polski śmigłowiec ze Świdnika, Mielca. Polski opel z Gliwic. Polski sklep Spar . Polska opona z Dębicy.
Polska stal z huty Katowice. Polski bank Pekao . Polski obszarnik na pomorzu. Polska prasa regionalna i lokalna. Polskie kina . Polscy ministrowie zagraniczni. Polscy ministrowie kultury. Polscy ministrowie finansów . Polscy dziennikarze Nesweeka , NTV ,radia Zet, Rtfm.
Wszyscy polscy !
Air Bus / 83.8.13.* / 2015-08-03 13:35
Sokół i Puszczyk to naprawdę polskie wyroby. Chyba ostatnie tak skomplikowane. Od projektu do produkcji. Można by się przyczepić, że silniki do Sokoła na ruskiej licencji, a do Puszczyka kupowane zachodnie, ale w produkcji lotniczej tak mają wszyscy.
Axel271 / 77.253.205.* / 2015-08-03 12:10
A Tobie się naiwniaku wydaje, że jesteś polakiem?......
Adrian młody / 83.23.235.* / 2015-08-03 10:43
Przecież to zewnętrzne firmy Polacy tylko je składają jako tania siła robocza więc...sami sobie dopowiedzcie
Leo836 / 46.205.216.* / 2015-08-03 10:41
Polski ? A co w nim polskiego ? Robocizna i to na poziomie najniższym. Wszystko reszta łącznie z zyskami obce !
aaa2 / 173.38.209.* / 2015-08-03 09:52
aby Donek mógł dostać stołek w Brukseli trzeba było coś kupić od francuzów
Ru / 88.220.43.* / 2015-08-03 09:45
Super! Więcej kasy na wojnę to mniej kasy na kolei, opiekę medyczną czy edukację...
POLO98 / 83.31.207.* / 2015-08-03 09:42
Przecierali oczy ze zdumienia że taka cywilna zabawka może udawać śmigłowiec bojowy!
pare mldwwbloto / 87.57.174.* / 2015-08-03 09:27
fajny smiglowiec . szkoda swidnik nie wygral kontraktu, na zachodzie przekupuja nie tylko frytkami ale tez burgerem z happy meal z zabaweczka w srodku . najwazniejsze ze to znakomita nowoczesna firma Peugeot z francji wygrala przetarg na le helicoptery, niech swiat zna ze polacy to gesi! i swoj gest i mode znaja!
bronciezachoduzafriko / 87.57.174.* / 2015-08-03 09:22
"amerykanie sa w szoku! polacy robia smiglowce a kupuja le helicoptery z fransji , bo fanie sie nazywaja. nie ukrywajmy peugeoty polataja z 2 lata jezeli wystartuja, a potem padnie elektronika. " wez tak nie pisz bo sam jezdze peugeotem i i bede bronil marki jak swojej wlasnej. mialem tez vw passata super bryczka , fajna technika, bo mozna co tydzien samemu naprawiac pod domem. a to co polskie to nienawidze, bo jest nie modne, i i nie nazywa sie le helicopter , ruski umrze od samej nazwy( ze smiechu)
Marcin598 / 109.243.24.* / 2015-08-03 09:18
Jest zakład są ludzie jest technologia tylko rząd woli wydawać nie swoje a nasze podatki za granicą. Rozpędzić tą klikę!!!!!!!!!!!!!!! Wybory za pasem PO dajemy czerwoną kartkę
Sebastian8888 / 188.116.35.* / 2015-08-03 11:11
Nie za granicą, pieniądze na tym samym poziomie co w Świdniku zostaną w Łodzi, w fabryce AirBusa...
Nie rozumiem tego poruszenia.
nietak? / 83.0.251.* / 2015-08-03 09:39
Marcin598 co za różnica czy francuskie Caracale czy włoskie AugustaWestland.Rozumiem że należy zhejtować rząd PO bo to teraz modne,ale prawda jest taka że producentem nie będzie polska firma,tylko polscy pracownicy zatrudnieni w zagranicznej firmie.
dzidzius63543 / 176.221.107.* / 2015-08-03 11:06
róznica sprowadza sie do tego ze w Auguscie jest bardzo duzy udział konstruktorów ze Świdnika, technologów, badaczy z prób dynamicznych, statycznych, w locie. I Pracowników Świdnika.
marcinek235 / 80.51.66.* / 2015-08-05 15:57
To co oprócz zrobienia kadłuba i włożenia w niego reszty sprowadzonej z zagranicy gwarantuje nam AW.
A AW gwarantuje tylko przeniesienie do Polskli linni montazowej z Wloch i nic więcej, czyli to samo co Airbas, a on dodatkowo przeniesie i produkcje silników, przekładni i elementów wirnika.
A co wiecej gwarantuje Aw, oswieci nasz pan.
aaa867 / 87.239.240.* / 2015-08-09 14:14

dodatkowo przeniesie i produkcje silników, przekładni i elementów wirnika.

Hahaha... nie zdziw się za mocno... :D
Piotr366 / 83.21.101.* / 2015-08-03 09:12
I o to chodzi...duży plus dla rządu.
icotam / 87.57.174.* / 2015-08-03 09:02
amerykanie sa w szoku! polacy robia smiglowce a kupuja le helicoptery z fransji , bo fanie sie nazywaja. nie ukrywajmy peugeoty polataja z 2 lata jezeli wystartuja, a potem padnie elektronika.
marcinek235 / 80.51.66.* / 2015-08-05 16:02
A który z produkowanych helikopterów w Świdniku nie jest na wyposazeniu WP, są wszystkie, tylko wojsko ma już dość partactwa tego zakładu i opóznień idących już w 420 dni. Pan kupi coś z firmy, która olewa pana.
Janwid / 67.244.137.* / 2015-08-03 08:44
Czekamy teraz kiedy be,da,
reklamowane drony do samoobrony
oraz zainstalowane na nich naboje
wielostopniowe do wyjs'cia
w kosmos gotowe.
Janwid.
Z Branży / 83.13.249.* / 2015-08-03 08:38
Świdnik budzi się z ręką w nocniku. Filozofia, że MON przyjdzie i każe zrobić to, czy tamto ma króciutkie nóżki. Generalnie Świdnik z SW-4 dał marketingowego ciała. Nie zrobili nic, aby ugruntować ten produkt na światowych rynkach cywilnych, tak by ten niemal sam się sprzedawał. Za to proroducenci bezpośrednich konkurentów dla SW-4: Eurocopter z EC-120 Colibri i Robinson Helicopter Company z R-66 Turbine nie spali i teraz sprzedają. Za chwilę będzie jeszcze jeden konkurent Bell 505. Wielu potencjalnych klientów nawet nie ma świadomości istnienia czegoś takiego jak SW-4.
Nie pozostaje nic innego popatrzeć na Świdnik z politowaniem i życzyć mu powodzenia ;-(.
PS.: Podobnie dał ciała Mielec z M-28.
Pozdrawiam wszystkich!
hfy77543 / 176.221.107.* / 2015-08-03 11:07
Świdnik robił to na co mu warszawka pozwalała. A pozwalała na bardzo mało a w końcu ich sprzedali mimo ze mieli zysk
Z Branży / 83.13.249.* / 2015-08-03 18:29
Świdnik jest przykładem podejścia władz firm spod znaku PZL do swoich produktów cywilnych. Przez lata nie robili nic, aby zaistnieć na rynkach. Jaki tego efekt - powypadali z nich. Podam przykład - rozmawiam z dyrektorem od marketingu z PZL Grochów - nie ma już tej firmy - produkowali lotnicze przyrządy pokładowe (prędkościomierze, wysokościomierze etc.) - a on wali mi tekst: po co mamy reklamować nasze produkty, przecież klient może kupić tańsze niemieckie. Jeśli ode mnie by to zależało z miejsca wywaliłbym go z roboty na zbity pysk.
Inny przykład AirPol z Legionowa (niegdyś firma znana z produkcji namiotów) - dziś robią spadochrony różnej maści np. desantowe czy hamujące do samolotów ale tylko dla wojska. Kiedyś robili także spadochrony ratownicze np. SP-6 do szybowców (cała Polska z nimi latała) i paralotnie. Ale to trzeba było ruszyć cztery litery i zawalczyć o klienta - musiało się chcieć. A że się nie chciało to paralotni z Legionowa dziś nie ma a do szybowca zakładam dzisiaj spadochron niemiecki, bo tego co niby mają w ofercie (SK-94) nie sposób u nich zamówić i kupić - bo robić im się nie chce. Nie słyszałem też by ktoś latał dziś na paralotni z AirPolu.
Nasz przemysł lotniczy ma wolną rękę, może w sektorze cywilnym działać samodzielnie, tylko władzom tych firm nie chce się ruszyć zadków i działać. Siedzą i czekają, że MON przyjdzie i powie: weźcie i zróbcie.
hfy77543 / 176.221.107.* / 2015-08-04 07:28
myslisz ze dyrektorem takiej firmy zostaje sie z konkursu ?? No tak, oczywiscie ale przed konkuesem w Ministerstwie Skarbu jest wszystko ustawione. Zobacz tych geniuszy w państwowych firmach z zawodu dyrektorów. Dopóki z tym nie zrobimy porzadku to bedzie tak samo lub gorzej. Firmy państwowe -francuska DCNS, Norweski Statoil, Szwedzkie itd istnieja ale tam za takie działania idzie sie w odsiadke i w niebyt. A u nas na swiecznik

Najnowsze wpisy