Marcin z Urzędowa
/ 109.241.3.* / 2016-04-17 10:35
Reserved to przykład pazerności. Wzorowy przykład. Firma 10 lat temu dostarczała na rynek towary o bardzo dobrej jakości i wzornictwie, wtedy ceny były wysokie, a mimo to sprzedawały się chyba dobrze. Teraz od kilku lat już nawet nie ma na czym oka zawiesić w tym sklepie, o jakości nie wspomnę ;) Chyba brak odpowiedniej polityki wobec kadry "inżynierów", projektantów i innych pracowników mści się. Z punktu widzenia klienta nie zastanawiałem się gdzie to uszli, ale teraz ta świadomość zaczyna do mnie docierać, nie jest najważniejsza, ale co raz bardziej zwracam na to uwagę. Przekłada to się często na jakość.
Przemysł odzieżowy jest troszkę podobny do przemysłu spożywczego, jak nie smakuje mi chleb czy kiełbasa w tym sklepie to potem kupuję w innym ;)
Zauważyłem, że firmy odzieżowe idą na skróty, nie dostarczając dobrego wyrobu, a tylko nastawiają się na zysk, niższa jakość tkaniny, wykończenia, to małe oszczędności, gdzie firmy szukają zysku, a potem się zastanawiają dlaczego tak dobrze się nie sprzedaje. Kiedyś w Reserved jak nie kupiłeś dziś to jutro już w sklepie nie było. Teraz leży... Ludzie są bardziej świadomi jakości ubrań, nawet odnoszę wrażenie, ze w PRL-u jakoś była lepsza niż ta którą oferuje Reserved. Teraz jakość ubrań z Reserved jest bardzo zbliżona do tych z bazaru ;)Większość ludzi woli wydać kilkadziesiąt zł więcej za lepszą jakość.
Myślę, że z czasem powstanie nowy producent odzieży, który ma szansę zapełnić tą lukę po Reserved, dostawca jakościowej, bez szkodliwych substancji odzieży. To już się dzieje w Europie Zachodniej.;)
Niektórzy komentatorzy piszą tu o bezzwrotnych dotacjach z UE, o wykorzystywaniu taniej siły roboczej w Azji, o niskich wynagrodzeniach w Polsce dla pracowników, robotyzacji, która ogranicza czynnik ludzki. To psuje wizerunek firmy, może nie przekłada się bezpośrednio na zyski i sprzedaż. Od kilku lat wchodzę do sklepu Reserved, chyba łudząc się, że może coś ładnego, jakościowego w dobrej cenie znajdę, jak niegdyś, ale nic nie udaje mi się wybrać i zdecydować na zakup.