Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Jakimczyk: Kończy się sen o taniej rosyjskiej ropie

Jakimczyk: Kończy się sen o taniej rosyjskiej ropie

Wyświetlaj:
man13 / 2007-02-15 12:24 / Tysiącznik na forum
Może wreszcie zaczniemy śnić/myśleć o alternatywnych źródłach energii w oparciu o rodzimy "kapitał"?
MN1 / 80.51.231.* / 2007-02-15 08:56
100mln ton ropy w statkach typu 100tys.ton to daje 1000 statków rocznie albo 3 dziennie. Przez Bałtyk płynie się 3 dni w jedną stronę. To znaczy, że w drodze wte i wewte przez Bałtyk będzie każdego dnia średnio 18 tankowców Taka Bałtycka Zatoka Perska. Do tego rosyjski lotniskowiec dla ochrony szlaku, Greenpeace, rozbite statki w cieśninach duńskich (na szczęście wiatry mamy południowo-zachodnie). Będzie się działo.
JanKS / 2007-02-15 09:54 / Bywalec forum
Jest 62 mln ton rocznie, a ma być o 100 mln więcej, czyli 162 mln ton rocznie. A to oznacza 1620 tankowców rocznie (w jedną stronę) - czyli 4,4 dziennie. Innymi słowy przez dany punkt trasy na Bałtyku będzie przepływał - w każdą stronę - jeden tankowiec co 5 godzin i 24 minuty średnio.
Ciekawe, co na to Szwedzi.
Jeśli dodać do tego żeglugę promową z i do Szwecji, to chyba trzeba będzie urządzić na środku morza skrzyżowania ze światłami...
A w cieśninach duńskich powstaną kolejki (oby tylko nie korki).
Pozdrawiam
Jaq / 2007-02-15 11:11 / Bywalec forum
podając za wikipedią:
"...Do największych należą supertankowce transportujące ropę naftową. Jeden z nich TT Knock Nevis jest statkiem o największej wyporności na świecie – liczy sobie 564 761 DWT i może zabrać blisko 650.000 m³ ropy naftowej"

może być mniej, bo tylko jeden dziennie ale jak to będzie manewrować na tym "jeziorze"?
ref / 87.206.170.* / 2007-06-16 15:36
Na Bałtyku jest ograniczenie zanurzenia do 15 m, więc tego typu tankowce nie będą obsługiwały żadnego terminalu w tym rejonie.

Najnowsze wpisy