Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Kanał Śląski. Rząd połączy Wisłę z Odrą?

Kanał Śląski. Rząd połączy Wisłę z Odrą?

Wyświetlaj:
qwerty136 / 46.113.103.* / 2016-03-26 17:56
I komu będziemy ten węgiel sprzedwać, jak cały świat od węgla odchodzi.
10 mld zł zostanie wyrzucone w błoto. Z drugiej strony co tam skromne 10mld zł skoro od 1990 roku na górnictwo wydaliśmy już grubo ponad 100 mld zł. Można by za to założyć bazę na Księżycu, z pewnością byłby to większy impuls dla naszej gospodarki.
wuk33 / 31.61.136.* / 2016-03-27 07:09
Oj mylisz się i to bardzo. To, że Europa tak robi wcale nie oznacza, że reszta świata odwraca się od węgla. Problemem jest tylko cena naszego węgla.
W-ny2016 / 83.9.127.* / 2016-03-26 16:58
Elektorat PIS da po 1000zł od głowy i sprawa załatwiona.
kolo977 / 78.88.185.* / 2016-03-26 16:48
Co będą przewozić węgiel przecież kopalnie idą do likwidacji robią miejsce na przekręty przecież PIS CHCE OPUŚCIĆ UNIĘ TO SKĄD DOSTANĄ DOFINANSOWANIE DO NIEREALNEGO POMYSŁU
dosad / 217.99.253.* / 2016-03-26 15:48
Mowi sie mierz sily na zamiary.Przez 25 lat nie bylo nas stac na oczyszczenie koryta Wisly ze zlomow drzew.Nie potrafiono zabezpieczyc tz."glowek".Kazda wiosna przynosi zniszczenie brzegow i rozlewiska w terenie.25 lat nikt nie pomyslal i nagle taka inwestycja.Dodac do tego zamiar przekopania mierzei,to moze tez pomyslmy o przekopaniu kanalu od Baltyku do morza Czarnego. Czy to epidemoa,czy juz stala choroba?
pamietamy / 83.26.226.* / 2016-03-26 16:31
Nie 25 a 35 lat. Styropiany zaczely destabilizacje uprzemyslowionego i niezadluzonego kraju w 1980r.
Wyprane przez obecny rezim mozgi, zobaczcie dane w tabeli o wielkosci przewozonych towarow w 1980 a teraz. Ale wy wiecie lepiej ze byl tylko ocet.....
old. / 193.106.129.* / 2016-03-27 23:15
Bardzo wiarygodne dane Gierka....
skąd on nabrał tyle samochodów i dróg do tych przewozów?
wedkarz204 / 217.99.253.* / 2016-03-26 15:41
Czy wzieli pod uwage ile bedzie kosztowalo przynoszenie wody czapkami i wlewanie jej do Wisly.Dwa kolejne lata przyniosly susze i niski stan wody w rzekach.Wisle w wielu miejscach mozna bylo przejsc po podwinieciu nogawek w spodniach.
jan566 / 81.190.252.* / 2016-03-26 15:41
Regulacja rzek to niszczenie przyrody, precz z brudnymi łapami od polskich rzek.
Nicki123 / 83.24.240.* / 2016-03-26 15:25
Dlaczego pieniądze z UE? Przecież obecny rząd nie sprzyja działaniom UE. Wręcz zaprzecza wszystkim jej działaniom. Niech sobie wygospodaruje, ze środków własnych, ma przecież tak wybitnych specjalistów w każdej dziedzinie.
agent 1222 / 85.14.99.* / 2016-03-26 15:10
"Wiele budowanych odcinków wymagałoby konsultacjami z fachowcami od górnictwa" - no to wielka szansa dla polskich górników. Wybitnych specjalistów w branży.
Polka4 / 83.23.208.* / 2016-03-26 15:07
Kiedy przestaniecie okradać emerytów ściągając z emerytur podwójny podatek od tych samych pieniędzy? 500+ dla dzieci dla bogaczy są pieniądze, a dla emeryta 4 złote waloryzacji i po podwójny podatek? A co z kwotą 8 tysięcy złotych wolną od podatku? Emeryci już nigdy nie zagłosują na PiS, możecie być tego pewni.
emeryt931 / 81.190.252.* / 2016-03-26 14:58
Skąd? Przecież to proste, należy olać znowu emerytów, dać im znowu po 2-5 zł waloryzacji i jednorazowy ochłap ograniczony kryteriami dochodowymi, w którym 2001 zł brutto to początek zamożności i zero dodatków, a dla ciut biedniejszych 50 (pięćdziesiąt) złotych na rok jednorazowo minus podatek i pieniądze będą.Starczy nawet na 500+ dla między innymi prezesów, dyrekcji, polityków, prawników, lekarzy i innej potrzebującej "biedoty".Dziękujemy ci o wspaniałomyślna Szydłowa i czekamy na następne kopy i lekceważenie z waszej strony.
Piotr299 / 185.75.37.* / 2016-03-23 09:34
Proponuję tytuł alternatywny :
"Kanał czyli powrót pomysłów z czasów furmanek"

Chyba musi brakować kadr w Ministerstwie skoro w miejsce projektów na miarę XXI wieku wyciągane są takie stare kotlety.

A przy okazji mała korekta do poniższego artykułu:

Autor pisze:
"koncepcja połączenia Odry z Dunajem sięga lat 1946-48"

Oj nie. Historia jest bardzo ciekawa i nieco inna a sięga czasów kiedy w transporcie dominowały furmanki ;-):

"Sprawa budowy kanału Odra - Dunaj - Łaba ma swoją historię sięgającą 1872 r., kiedy to na życzenie i rachunek banku Austro-Węgier opracowano projekt kanału łączącego Dunaj z Odrą. Kanał miał służyć do pływania barkami holowanymi i na ówczesne czasy, kiedy rozpoczynano budowę wielu linii kolejowych, a głównym środkiem transportu była furmanka konna, jego realizacja stanowiłaby utworzenie największego i efektywnego korytarza transportowego w Europie Środkowej."

"Aktualnie w obecnych warunkach finansowych państwa, wydatkowanie dodatkowych środków na dalsze prace przygotowawcze i opracowania dla szlaku wodnego Odra - Dunaj, które mogłyby ulec w najbliższej perspektywie dezaktualizacji, świadczyłoby o niegospodarności środkami finansowymi z budżetu państwa [....]"
Powyższe 2 cytaty pochodzą z odpowiedzi Sekretarza Stanu w Ministerstwie Środowiska na interpelację poselską, z dnia 12 września 2012 r.

Ostatnią część artykułu pt. "Kanał ratunkiem dla górnictwa" nie warto nawet komentować. Może jak Ministerstwo przedstawi i rozwinie ten pomysł samym górnikom to oni już skomentują.

Miłego dnia.
Marcin362 / 89.65.25.* / 2016-03-22 12:27
W czym to rozwiązanie jest lepsze od postawienia tam autostrady? (pomijając, że spełnia żądania okupanta)
żabusia / 94.232.32.* / 2016-03-22 10:38
Kolejny idiotyzm.
Jan Bobiński / 93.181.141.* / 2016-03-26 14:19
Trzeba się zastanowić co skąd i gdzie to będziemy przewozić.Linia północ południe ma zastąpić autostradę z Północy na Południe,a planowano aby tę trasę zastąpić koleją.Natrzepy byłyby bez ciągników Ladowane w Gdańsku (tutaj mogę się mylić,może Gdynia)a rozładowane w stacji docelowej przez ciągniki.To chciał jakiś Polski Inwestor,ba chciał odpowiednie wagany produkować w Poznaniu.Wydaje mi się,że modernizacja kolei już następuje,więc kanał co miałby wozić.Wschód zachód-uruchomić kolej szerokotorową,która sięga jak mi się wydaje gzieś pod Częstochowę-przedłużyć i tak samo przewozić naczepy.
kal / 94.72.120.* / 2016-03-22 10:00
irytujący brak matematyki albo świadoma manipulacja: "Statek ma silniki porównywalne z jedną ciężarówką, a przewozi tyle, co kilkadziesiąt tirów" ... ale porusza się kilkanaście razy wolniej (zużywając tym samym do przewozu kilkanaście razy więcej paliwa). Ponadto nie dowiezie towaru na docelowe miejsce, potrzebne zatem są dodatkowe operację załadowania i rozładowania. Ale partia nakazuje! Naród wykona! Kanałów nie ma, i trzeba na nie zdobyć pieniądze. Uderzają więc w czułą nutę "ratowania Śląska". To ogromna suma, może te środki przeznaczając na Śląsk i restrukturyzacje kopalń można lepiej wykorzystać?
olopolo / 37.47.163.* / 2016-03-26 14:36
durniu już nie chodzi o ratowanie śląska ale żegluga śródlądowa to najtańszy transport na świecie opłaca się w Holandii Niemczech krajach Beneluxu Francji tylko nie takim łosiom jak ty irytujący brak czegokolwiek
berni880 / 89.200.230.* / 2016-03-22 14:38
Gdyby to zrobiono te 25 lat temu albo jeszcze wcześniej, kiedy przewożono te dziesiątki a nawet setki milionów ton węgla, żwiru i stali to byłby z tego pomysłu profit wielce pozytywny i efektywny. Lecz obecnie, kopać rów przez Śląsk żeby niedobitki górników miały co robić, to pomysł raczej wątpliwy do zrealizowania. Choć uważam jako laik że, nie należy jednak tego pomysłu całkiem odrzucić.
Gh / 37.47.163.* / 2016-03-26 14:25
To ciekawe czemu w Niemczech kwitnie transport rzeczny
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
DobRyPolak / 217.99.253.* / 2016-03-22 09:55
Jeśli część funduszy jakie są zaplanowane pójdzie na regulację rzek to może się udać. Problem w tym że Niemcy są bardzo zainteresowani, żeby taką inicjatywę zablokować i będą robić wszystko żeby się nie udała. Chodzi o to żebyśmy rozwijali sieć drogową szczególnie wschód - zachód. Pobudzenie transportu rzecznego może się przyczynić do pobudzenia polskich portów, a co się wtedy stanie z portem w Hamburgu? Bida z nędzą. Boją się tego bardzo i zrobią wszystko żeby nasze porty blokować. Pierwszym krokiem jest budowa rurociągów na dnie Bałtyku w taki sposób, żeby w przyszłości nie można było wpływać większymi jednostkami. Ciekawostka: pod koniec zeszłego roku Sąd w Hamburgu odrzucił skargę portów Szczecin i Świnoujście na przebieg Gazociągu Północnego, o czym cicho było i w Gazecie Wyborczej, i w niemieckim Onecie i w WP, i w TVN, i w Polsacie, nigdzie w żadnych mediach o zasięgu ogólnokrajowym ani słowa. Dlaczego KOD nie protestuje. Przecież to jest zamach na naszą demokrację, Może Komisja Europejska jako odpowiednik naszego TK by coś zrobiła. Zajmujemy się marszami i kłótniami tylko te marsze są są walką o niewłaściwe cele.
rp2016 / 192.132.229.* / 2016-03-22 11:57
Następny Oświecony dobry polak co to tylko Kolonko I Radia Maryja słucha.
szczecin140 / 89.65.232.* / 2016-03-22 10:21
Coś słyszałeś ,ale propagandę to masz we krwi. Żeby port dzisiaj prosperował ,musi być portem nowoczesnym,gotowym na przyjęcie dużych kontenerowców. Jak przez 70 lat nie modernizowało się portów ,bo jakoś to będzie ,to nie ma co się dziwić. Od kilku lat modernizuje się mocno port w Gdańsku i tam widać powrót ładunków. W Szczecinie idzie to bardzo słabo, choć to ten port ma potężny potencjał rozwojowy- ale-dopiero teraz wznowiono pogłębianie kanału Szczecin-Świnoujście . To nie rura przeszkadzała, tylko spłycenie kanału.Teraz ma mieć na całym szlaku 12.5 m głębokości. To nie zamach na demokrację -to nieudolność prezesów zasiadających w zarządzie portu ,nie mających zielonego pojęcia o morzu i jego gospodarce- zapomnieli ,że mamy XXI wiek i porty nie żyją już samym węglem.
DobRyPolak / 217.99.253.* / 2016-03-22 10:44
Widzisz, i tu uważam że się mylisz. Dlaczego nie modernizowano portów i kanału, oraz czy na pewno prezesi byli nieudolni? A może nie chcieli tych portów rozwijać. Czegoś nie rozumiem, mamy w Polsce siłę roboczą kilkakrotnie tańszą niż na zachodzie. Ale u nich się udaje a u nas nie. U nich się opłaca a jak my budujemy autostrady to jakimś dziwnym trafem wygrywa firma nieniecka czy austriacka a polscy podwykonawczy nie mają później zapłacone. Wiesz mieszkam nad Wisłą i kiedyś ciągle pływały barki, pracowały pogłębiarki, a teraz bida z nędzą. Dlaczego? No przecież ci decydenci nie wyglądają na idiotów, a zarządzają krajem i największymi strategicznymi przedsiębiorstwami jakby nimi byli.
Wojto 81 / 83.29.121.* / 2016-03-22 10:09
Jak to nie mówili.... brednie piszesz byle pasowało do twojej teorii... Oczywiście że mówili...
DobRyPolak / 217.99.253.* / 2016-03-22 10:56
No przestań, może gdzieś coś ktoś wspomniał na któreś stronie wyborczej i małym drukiem. Nie wiem, ale ciągle słyszę że w Polsce jest zamach na konstytucję, że cała Polska manifestuje, ciągle debata czy Wałęsa był TW lub nie był. Mnie osobiście jako Polaka te przepychanki partyjne nie za dużo interesują Dla mnie istotną informacją jest to, czy obecny rząd zasłużył na zaufanie polaków i czy realizuje program gospodarczy dobry dla Polski. A pobudzenie Polskiej żeglugi wśródlądowej w mojej ocenie jest dla polski bardzo korzystne a diametralnie niekorzystne dla Niemiec.

Najnowsze wpisy