Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Kanał Śląski. Rząd połączy Wisłę z Odrą?

Kanał Śląski. Rząd połączy Wisłę z Odrą?

Wyświetlaj:
mirkt / 91.224.185.* / 2016-03-22 07:59
Korzyść dla wszystkich to KS widzę w pozamykaniu kopalń,będzie czyściej,degradacja środowiska i krajobrazu się zatrzyma,zamiast pompować miliardy w ten syf lepiej urządzić tam muzea lub cokolwiek co przyniesie zysk a nie wyciągać węgiel który jest przyczyną wszelkiego brudu i smrodu.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
waraodpolski / 89.228.44.* / 2016-03-22 08:14
brud? Niemcy nam wciskają swoje badziewne turbiny a sami wracają do węgla i swoich kopalnii... Etap germanizacji slaska i polski zachodniej trwa od 45 roku dlatego zależy im zebyśmy nie wydobywali węgla bo oni to zrobią za kilkadziesiąt lat albo i szybciej dlatego martwią się już o "swoje" zasoby. Niemcy to wróg od 1000 lat i nic i nikt tego nie zmieni....
wsx / 83.30.131.* / 2016-03-22 07:56
"Tylko odrzańską drogą wodną można przewozić ponad 20 mln ton towarów" - jakich towarów, węgla? świat odchodzi od węgla , gdzie znajdziecie zbyt, za jaką cenę ? co za bzdury !!!!
kkk64 / 188.146.75.* / 2016-03-22 08:02
A co to tylko węgiel można przewozić? Na barkach można spławiać wszystko od węgla, po konstrukcje mostów,
ololl / 89.229.85.* / 2016-03-22 07:56
A może by najpierw udrożnili Odrę? Co z kanału jak po Odrze nie daje się pływać?
obywatel56 / 82.177.84.* / 2016-03-22 07:55
Tylko zapomnieli że polskie cieki wodne są bardzo skromne i są co jakiś czas sa pewne okresy że np. Wisłę można przejść zanurzająć się max do kolan a to trochę za mało na statek.
Problem polega na max i najdłuższym zatrzymaniu wód rzecznych by wykorzystac to dla gospodarki jak np. w Holandii. w tym celu w pierwszej kolejności trzeba budowac zbiorniki retencyjne do zasilania rzek w cieżkim okresie i odzyskiwanie wody z powrotem po przez tzw. rzeczne i rurowe drogi powrotne. Temat przeogromny do realizacji i czy opłacalny skoro zbyt i zapotrzebowanie na wegiel spada do min. Obecna gospodarka RP jest nie wydolna na przeprowadzeniu takich inwestycji, a srodki zabierane ciągle z energetyki rozłożą w końcu i te podmioty na łopatki.
Ten temat jest dowodem że łatwo jest rozwalić gospodarkę jak uczyniono po 1989r a gorzej jest coś zbudowac dla dobra społeczeństwa - dlatego trzeba myśleć i pytać swoich obywateli oni wiedzą najlepiej gdzie i co jest dobre, czego na pewno nie robiła poprzednia ekipa rządząca.
Dahek / 83.6.190.* / 2016-03-22 07:53
Po prostu jak za komuny. Wielkie budowy małych ludzików. Kupę kasy, które nie pomoże górnikom, a paru apartczyków lokalnych zarobi fortuny. Biedny ten Śląsk.
or / 83.27.232.* / 2016-03-22 07:52
jedyne co może byc na prawde korzystne z tego projektu na teraz to duże zamówienie publiczne współfinansowane z unii mam nadzieje że rząd doprowadzi do powstania polskiego konsorcjum do jego budowy. Choć moim zdaniem lepiej dołozyc tą kase do infrastruktury kolejowej - bo póki co jest dramat - pociągi towarowe są wyłaczone z magistrali osobowych powoli i czas przesyłu towarów zwłaszcza północ południe zaczyna byc absurdalny. Za te 10 mld wybudowano by od podstaw niezalezne magistrale dla towarówek północ południe i wschód zachód w pełni wiaduktowane pozwalające na jazdę pociągów bez zatrzymania się - kiedy pociagi towarowe współdziela szlak z osobowymi tracą dużo ekonomicznosci - muszą czesto przepuszczac składy osobowe , traca na to duzo czasu i energii bo koszt energetyczny rozpędzenia składu od zera do pełnej prędkosci jest wiekszy niż przejechanie kilkudziesieciu kilometrów w płaskim terenie. koszt transportu towarów na takiej wydzielonyej nowoczesnej bezkolizyjnemagistrali towarowej byłby podobny do szlaku wodnego, a czas krótszy niz transportu samochodowego - biorac pod uwagę ze cena usług transportowych zalezna jest od predkości szybka nowoczesna kolej towarowa wydaje się byc najbardziej rentownym przedsięwzięciem - jesli państwo wybudowałoby takie szlaki to mogłoby pobierać wielokrotnie wieksze opłaty niz to jest na drogach - co i tak kalkulowałoby sie firmom spedycyjnym (czas i koszty przewozu), biorac pod uwagę koszty TIRa.
JA649 / 77.92.47.* / 2016-03-22 07:51
A może by tak nie liczyć na pieniądze unijne skoro tak pluje się jadem na unię , zamiast papce muchomorkowi i jemu podobnym szamanom na ich gusła, dawać na rozwój .
gosia9876 / 89.79.153.* / 2016-03-22 08:00
Dlaczego nie? Przeciecz jesteśmy płatnikiem netto do unii. Lepiej żeby nasze pieniądze szły na "pomoc" do Turcji? Jeżeli zarobia nasze firmy, a nie jak przy budowie autostrad- plajta polskich firm, Cała unia sie śmialła, ze w okresie boomu padały polscy podwykonawcy. Tak budowali krętacze z PO
balbinka_1234 / 176.97.24.* / 2016-03-22 08:42
Glupia..budowal ten kto wygrywal przetarg...
WZ123 / 37.152.18.* / 2016-03-22 07:51
bardzo sie ciesze,ze lubimy fantazjowac.Mieszkam w duzym miescie nad Odra i pamietam jak wygladal transport wodny ta rzeka.Barki motorowe z towarami plywaly cala dobe.Dzisiaj trzeba miec szczescie aby zobaczyc,ze cos plynie.Rzeka zaniedbana,nie poglebiana dosc powiedziec dzika po ktorej plywaja ptaki wodne.Tabor wodny zlikwidowany podobnie z portami rzecznymi a tu budowa kanalu Slaskiego.Pomysl dobry ale najpierw nalezy zrobic porzadek z tym co zostalo zniszczone i przywrocic transport tak jak bylo kiedys a dopiero wtedy myslec o nastepnej inwestycji.
astrohoroskop / 2016-03-22 07:44
Szaleni ludzie mają szalone pomysły. Kanał wybudują ale będzie on tylko pomnikiem głupoty PiS-u. Najpierw niech sprawdzą głębokości polskich rzek i dowiedzą się może, że 90% Wisły i Odry nie nadają się do żeglugi. Barki potrzebują minimum 3 m wody, o szerokości około 30 m, żeby mogły bezpiecznie płynąć. Do tego trzeba pobudować na Wiśle kilkanaście Portów, ponieważ załoga barki to trzy osoby i po 8 godzinach pracy musi zawinąć do portu i zacumować w celu odpoczynku. Może jeszcze napisać setki rzeczowych argumentów przeciw. Ale wizjonerzy przyszłości ich tak nie uwzględnią. Wybudują kanał i oddzielą Śląsk od Polski, Przetną strugą wody wszystkie drogi i tory kolejowe bo zabraknie im pieniędzy na mosty, o których nie mówią. Tak dalej panowie historia o was nie zapomni.
ula504 / 178.239.6.* / 2016-03-22 13:22
a ja pamiętam jak za tzw.komunę na warcje płynęły barki,pchacze holowniki cooodzienie jak rybacy sieciami łowili ryby, jak plażę wypożyczanie łódek były na warcie w każdym przybrzeżnym miasteczku
ula603 / 178.239.6.* / 2016-03-22 07:55
a ja pamiętam jak za tzw.komunę na warcje płynęły barki,pchacze holowniki cooodzienie jak rybacy sieciami łowili ryby, jak plażę wypożyczanie łódek były na warcie w każdym przybrzeżnym miasteczku
Tczew / 84.178.10.* / 2016-03-22 07:42
Korzyści przeogromne 1) transport 2) turystyka 3) więź kulturowa i ekonomiczna Odry z Wisłą . Tylko sprzedawczyki, zdrajcy i wrogowie Polski mówią : "nie". Nie słuchać łajdaków, pałą w łeb ich.Niemcy dążą do wiązania post-DDR-u i śpiewają w hymnie : "Niemcy, Niemcy ponad wszystko" - chodzi jedność Niemiec, Słowian zaś świat dzieli, skłóca, by łatwiej nami rządzić (Podział Jugosławii, Czechosłowacji, Ukrainy i w Autonomia - oderwanie Sląska . - Chiny także jedność państwa maja na pierwszym miejscu w polityce. A u nas Związki Mniejszości Niemieckiej maja w swoich biurach m.in. Gdańsk, Toruń (byłem, widziałem) mapy z przed I Wojny Światowej, z Prusami, no a Niemcy (BRD ) do dziś wydają Dowody Wypędzonych - dowody osobiste dla Polaków,którzy dowiodą,że mieszkali na terenie należącym do Niemiec przed 1914 rokiem; i roznoszą za darmo do każdego domu również darmową gazetę pruską.
slawcze / 83.31.80.* / 2016-03-22 08:04
A przy okazji wyznaczymy naturalną granicę pomiędzy Śląskiem i Polską. Gratuluję pismyślenia.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
rezun-one / 89.71.30.* / 2016-03-22 07:42
Jaszcze 25 lat temu z Gdańska do Elbląga pływały barki.
Dziś wszystkie barki już poszły na złom-
Jeszcze 25 lat temu Polska bandera była obecna na morzach świata, dziś to relikt, sensacja.
Kto chce kopać kanały, gdy cznne obecnie drogi wodne są opuszczone i puste.
Dado / 217.99.253.* / 2016-03-22 07:37
Uważam to za świetny pomysł. Mieszkam w Płocku i pamiętam, że jeszcze w latach 70 pływało po Wiśle mnóstwo barek. Infrastruktura jeszcze istnieje, bo to kiedyś przecież działało. Potrzeba oczywiście zainwestować ale temat jest bardzo ciekawy. Dwa lata temu pracowałem w Mannheim nad Renem. I mówię wam, rzeka węższa niż Wisła w Płocku, a nie zdarzyło mi się, żebym nie widział na tej rzece jednocześnie co najmniej dziesięciu jednostek pływających, różnych przeważnie barek i statków wycieczkowych. I im się opłaca, pomimo czterokrotnie większych stawek za godzinę. A tak na marginesie, w Płocku istniała kiedyś jedna z największych w tym czasie jak nie największa stocznia rzeczna w Europie (czytaj nie morska tak jak w Gdańsku czy Szczecinie tylko rzeczna). Zakład zatrudniał kilka tysięcy pracowników a produkcja szła na rynek Polski i zachodni w tym do Niemiec i Szwecji. Jak doszły do władzy różne TW zakład został powoli wygaszany a majątek sprzedawany za ułamek wartości. (np. cała stolarnia z wyposażeniem w profesjonalne maszyny do obróbki drewna za cenę jednej maszyny). Były to czasy tej "dobrej" transformacji ustrojowej gdzie do władzy doszli wychwalani przez niektórych do dzisiaj "bohaterzy narodowy i prawdziwi społecznicy" czyli między innymi TW Bolek czy inni "lokalni patrioci" jak przedstawiciel narodu wybranego niejaki Tadeusz Mazowiecki (znałem jak jeszcze mieszkał w Płocku przy ul. Sienkiewicza) i cudowny lekarz z Soczewki pod Płockiem niejaki marszałek województwa Adam Struzik. Teraz na miejscu dawnej dużej stoczni działa jakiś prywatny zakładzik CENTROMOST i budują jeszcze jakieś hale, chyba do segregacji śmieci. Jest jeszcze chyba skup złomu. W PBW (Przedsiębiorstwie Budownictwa Wodnego) nic się nie dzieje, bo stoją w porcie jakieś rdzewiejące statki. Chciałbym dożyć czasu, kiedy to zostanie znowu pobudzone.
Ryszard370 / 31.61.141.* / 2016-03-22 07:35
Prąd gaz czynsz telefon paliwo gaże idiotów w sejmie w cenach światowych a nawet wyższych i ma się to ni jak do emerytur rent i zarobkow szarego obywatela. Czas z tym skończyć zamiast robić CYRK z TK her Kaczyński PiS Duda i Szydlo. Czas wypełnić obietnice z czałego 2015 roku. Jak sie obiecywało cuda obniżenie wieku emerytalnego darmowe leki emerytom 500 dzieciorobom kwotę wolną od podatku minimalną płacę to nie pod koniec 2019r. jako kiełbasę wyborczą tylko dziś. Róg obfitości wypracowany za PO trzeba rozdzielić między wszystkich natychmiast. A jak brakuje to gdzie to jest sami zabraliście sobie a biedak niech dalej czeka i ma nadzieję? Skopiuj ten link uzupełnij po swojemu i wyślij to po całym necie.
antys / 188.117.143.* / 2016-03-22 07:45
Kochany Rysio 370 przedstaw przykłady "rogu obfitosci PO " - nie zapomnij wymienić wszystkich przekrętów z afer !!!!!!
Pawsacho / 37.47.141.* / 2016-03-22 07:33
Warto palączyc jeszcze San z rzeka dniestr

Najnowsze wpisy