Forum Forum emerytalneInne

Kiedy nie trzeba płacić KRUS?

Kiedy nie trzeba płacić KRUS?

Money.pl / 2009-10-28 19:57
Komentarze do wiadomości: Kiedy nie trzeba płacić KRUS?.
Wyświetlaj:
nelusss94 / 2014-02-23 17:33
Mam pytanie,kiedy miałam kilka lat dziadkowie przepisali mi pole, teraz mam 20 lat, studiuje na uczelni wyższej (studia dzienne), czy musze placic składki krus? sama nie jestem rolnikiem i nie użytkuje pola, nie mam i nie miałam nigdy pracy, nie osiągam dochodów. Prosze o odpowiedz.
wiwan / 2014-02-24 11:38
Przepisali tj. dokonali darowizny, czy spisali testament/ zapis windykacyjny ?

Zakładając, że jest to powierzchnia pow. 1 ha przeliczeniowego i że była to darowizna- to od uzyskania pełnoletniości jesteś w rozumieniu ustawy o ub. społecznym rolników rolnikiem i jako taka domyślnie ub. rolniczym podlegasz, chyba,że rzeczywiście dz. rolniczej nie prowadzisz. Tyle, że fakt nieprowadzenia należało w ciągu 14 dni od uzyskania pełnoletniości do Kasy zgłosić i uprawdopodobnić. Przy braku zgłoszenia Kasa ma otwartą drogę do dochodzenia składek wstecz, może skończyć się na odwoływaniu od decyzji w sądzie ub. społecznych.
nelusss94 / 2014-02-24 15:45
Tak, to jest darowizna. W tej chwili mam 20 lat i nie zostałam poinformowana w ogóle o takich płatnościach, nie wiedziałam ze mam wnosić składki. Dlaczego Kasa nie wezwała mnie do płacenia, nie poinformowała że mam zaległości widząc, że nie wnoszę opłat? Nie wiedziałam w ogóle o takiej sytuacji więc nie miałam jak w ciągu 14 dni po ukończeniu 18 lat tego zgłosić. Czy jeżeli to pole uprawiała inna osoba i mam na to świadków a osoba ta wnosi składki w zusie to czy jest szansa na umorzenie zaległości które teraz mam?
wiwan / 2014-02-25 11:48