Forum

Komentarze użytkownika "GDA66TY"

Komentarze użytkownika: GDA66TY

GDA66TY / 2009-02-27 13:56 / Tysiącznik na forum
Nie podniecaj się. Wiem ze potrzebujesz bo z D zrobiło ci się d. Poczekaj do nocy na pewno się jakiś koleś nawinie.
GDA66TY / 2009-02-27 13:35 / Tysiącznik na forum
Rozmowa z Henrykiem Zamojskim,wice prezesem Krajowej Izby Biopaliw
• Mamy za sobą pierwszy rok realizacji Narodowego Celu Wskaźnikowego, czyli obowiązkowego udziału biokomponentów w paliwach silnikowych. Jak pan ocenia ten pierwszy (raczkujący) rok dla biopaliw w Pols­ce?
– Oczywiście był to niezwykle ważny, wypada powiedzieć, przełomowy rok. Pamiętamy przecież ile pracy wymagało przyjęcie ustawy o biopaliwach w 2006 roku i jak długo ta ustawa pozostawała tylko zapisem na papierze z uwagi na brak przepisów wyko­nawczych. Rok 2008 był więc pierwszym w realizacji rozporządzenia Rady Ministrów, które zobowiązało wszystkich producentów i importerów paliw do dodawania ok­reślonej ilości biokomponentów. Na razie jest to udział w granicach 3-4 proc. ale i tak, stosunkowo duży, biorąc pod uwagę fakt, że
w 2008 roku zużyliśmy blisko 8 mln t oleju napędowego i około 4 mln ton benzyn. Szacujemy więc, że na realizację tego obo­wiązkowego odcinka, czyli NCW, zuży­liśmy około 450 tys. t estrów i blisko 250 tys. t bioetanolu. Dokładnymi danymi bę­dziemy jednak dysponować dopiero w mar­cu, gdy znane będą oficjalne wielkości produkcji, importu i konsumpcji paliw w 2008 rokuJaki może być procentowy udział biopaliw na polskim rynku za kilka, kilkanaście lat?
– Udział, zgodnie z przyjętymi aktami normatywnymi, będzie wzrastał. Prze­widujemy, że w 2020 roku będziemy potrzebowali na polskim rynku około 2,5 mln t estrów i około 1,5 mln t bioetanolu. Przewidujemy ponadto, że w tym czasie około 20 – 25 proc. produkcji będą już stanowiły biopaliwa II generacji, czyli produkowane z biomasy a nie z roślin używanych do celów spożywczych. Z naszych informacji wynika, że już w przyszłym roku zacznie się pilotażowa produkcja i testy użytkowe benzyny syntetycznej. W przygotowaniu są także inne innowacyjnej projekty, zaliczane do paliw II generacji, które mogą się znaleźć w sprzedaży w 2011-2012 roku. Na pewno w większym zakresie chcielibyśmy je wykorzystywać w lotnictwie, w komunikacji kolejowej, w żegludze morskiej. Idealnym obszarem zastosowania biopaliw jest komunikacja miejska, gdzie trzeba robić wszystko by ograniczać skutki jej uciążliwości dla ludzi i środowiska. W przyszłym roku chcielibyśmy przeprowadzić takie testy w Warszawie, Krakowie i w Szczecinie. W kręgu naszego zainteresowania są także pojazdy użytkowane w strefach szczególnej ochrony przyrodniczej i w uzdrowiskach.
GDA66TY / 2009-02-27 13:00 / Tysiącznik na forum
To mieszkanie przewietrz bo zaśmierdniesz przy tym kompie.
GDA66TY / 2009-02-27 12:27 / Tysiącznik na forum
Ty masz rację? Nie stary ty masz coś z głową.
GDA66TY / 2009-02-27 12:24 / Tysiącznik na forum
Też bym w góry pojechał ale narty na te akcje sprzedałem:-)

Re: SKOTAN

GDA66TY / 2009-02-27 11:59 / Tysiącznik na forum
Czy ja dobrze widzę? Chyba mam fata mrugane przed oczami.

Re: SKOTAN

GDA66TY / 2009-02-27 10:55 / Tysiącznik na forum
Nie spieszy się SKOTAN z publikacją raportu za IV kwartał.
GDA66TY / 2009-02-27 10:41 / Tysiącznik na forum
Ojej to niemożliwe. Naprawdę to aż tak widać? A to ci historia.
GDA66TY / 2009-02-26 17:08 / Tysiącznik na forum
No to potańczymy sobie dalej. Tylko bez dotykania. Nie przytulam się do osób z twoją orientacją. Ja wolę jednak kobiety.
GDA66TY / 2009-02-26 16:47 / Tysiącznik na forum
Zacytuj może coś jeszcze.
GDA66TY / 2009-02-26 16:46 / Tysiącznik na forum
No tak właśnie powiedziałem wiesz.

Re: SKOTAN

GDA66TY / 2009-02-26 16:40 / Tysiącznik na forum
Od jutra idziemy na złotówkę.-:)
GDA66TY / 2009-02-26 16:38 / Tysiącznik na forum
No bardzo ciekawe. A to ci historia.Nie wszyscy maja taką orientacje co ty. Sam zresztą to potwierdziłeś że taki dobry z ciebie pan co wszystkim d...y daje.
GDA66TY / 2009-02-26 16:12 / Tysiącznik na forum
Ojej to straszne.Aż tak to widać?

Re: LOTOS

GDA66TY / 2009-02-26 16:10 / Tysiącznik na forum
Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos jest jednym z najdłużej pracujących, jeśli chodzi o szefowanie dużej firmie należącej do skarbu państwa. Ostatnio chętnie powtarzane są pogłoski sugerujące, iż resort zabrał się za szukanie mu następcy. Sprawa wzbudza emocje.

Jak przypomina portal wnp.pl, Paweł Olechnowicz jest prezesem Grupy Lotos od 2002 roku. Trwa na stanowisku, chociaż - dla porównania – w tym czasie posadę prezesa PKN Orlen zajmowało kolejno aż 7 prezesów. Nieoficjalnie mówi się jednak o i jego odwołaniu, miałaby za tym przemawiać zapowiedź organizacji konkursu na stanowisko prezesa i pozostałych członków zarządu Lotosu (związana z upływem w czerwcu tego roku kadencji obecnego zarządu). Jak do tej pory Paweł Olechnowicz nie musiał sprawdzać się w tego rodzaju konkursach. Według zapewnień wiceministra skarbu, Krzysztofa Żuka – ten konkurs to zasada, która ma być stosowana we wszystkich spółkach skarbu państwa i nie ma nic wspólnego z utratą zaufania dla dotychczasowego prezesa (konkurs powinien zostać ogłoszony jeszcze w lutym) - czytamy na stronie wnp.pl. Wart podkreślenia jest fakt, iż do tej pory rada nadzorcza Lotosu oficjalnie nie podejmowała żadnej decyzji w sprawie konkursu na stanowisko prezesa Lotosu. Jej przewodniczący, Wiesław Skwarko, nie chciał nawet tej sprawy skomentować.
Tymczasem wiceminister Żuk z uznaniem podkreśla umiejętności menedżerskie Pawła Olechnowicza, wyraża też nadzieję, że stanie on do konkursu o szefowanie Lotosowi przez kolejną kadencję. W nieco innym tonie na temat prezesa Lotosu wypowiadać się mają niektórzy pracownicy spółek z grupy kapitałowej koncernu – wypowiadają się jednak głównie anonimowo. Portal przypomina, iż część byłych pracowników Rafinerii Glimar oskarża go o doprowadzenie tej spółki do upadłości. Poważne oskarżenia wysuwają także pracownicy Petrobaltiku, przekonani, że działania prezesa Olechnowicza doprowadziły tę firmę na skraj bankructwa (związki zawodowe Petrobaltiku oficjalnie protestują przeciwko „wyprowadzaniu pieniędzy ze spółki”). Spornym problemem stał się pomysł sfinansowania działalności spółki zależnej Lotos Norge (np. zakup 20 proc. norweskiego złoża Yme). Zdaniem związkowców nie gwarantuje on bezpiecznego zwrotu z inwestycji, ze środków zgromadzonych na koncie Petrobaltiku (w ich opinii chodzi nawet o 700 mln zł).

Najnowsze wpisy