Andrzej Malicki
/ 178.235.179.* / 2016-04-15 17:12
A mo¿e by tak tytu³em wstêpu zapytaæ, gdzie sens, nie mówi±c o jakiejkolwiek logice, by utrzymywaæ dalej PKP S.A., która to spó³ka nie powinna mieæ racji bytu od 2001 roku? Co takiego istotnego wniós³ dotychczas ten sztucznie wykreowany twór dla rozwoju polskiego kolejnictwa poza generowaniem gigantycznych kosztów? Wielokrotnie w komentarzach wskazywa³em na fakt, ¿e "genialny pomys³" podzia³u przedsiêbiorstwa pañstwowego Polskie Koleje Pañstwowe na spó³ki i spó³eczki okaza³ siê niewypa³em, co gorsze wybitnie szkodliwym z wielu powodów dla ca³ej gospodarki kraju. Wiêc czy nie kuriozalnym, ¿enuj±cym przypadkiem by³ równie¿ fakt, ¿e Maria Wasiak, która wraz z ówczesnym ministrem transportu Tadeuszem Syryjczykiem by³a wspó³autork± ustawy z 2000 r., w wyniku której podzielono PKP na spó³ki i spó³eczki (brakuje nam tylko spó³ki z wieloosobowym zarz±dem i rad± nadzorcz±, bêd±cej w³a¶cicielem i zarz±dc± wszystkich toalet kolejowych w Polsce …), zosta³a uhonorowana stanowiskiem ministra w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju? Co wiêcej, jeste¶my takim pañstwem „sukcesu” w dziedzinie infrastruktury kolejowej, ¿e z pañstw UE gorsza od nas jest tylko Rumunia, a o Kolejach Du¿ych Prêdko¶ci mo¿emy tylko pomarzyæ! Ponadto, proszê np. wskazaæ mi chocia¿by jeden program czy strategiê rozwoju transportu w Polce, które zosta³y zrealizowane od 1989 roku!!! Ale za osi±gnêli¶my "znacz±cy sukces" w innym obszarze, bo mamy licznie obsadzon± na wysokich, bardzo dobrze op³acanych stanowiskach (kontrakty mened¿erskie) kolejow± "elytê" w³a¶nie w wymienionej na wstêpie spó³ce-matce, tj. PKP S.A. na ul. Szczê¶liwickiej 62 w Warszawie, która jak wspomnia³em nie powinna istnieæ ju¿ od 2001 roku, a jednak ma siê doskonale ... Zastanawiaæ mo¿e wiêc fakt, ¿e dotychczas nikt nie zaj±³ siê t± bulwersuj±c± spraw±. Czy¿by ta ewidentnie zbêdna spó³ka i zatrudnieni w niej ludzie do brania kasy s± nie do ruszenia?