Forum Forum inwestycyjnePierwsze kroki

[Laik] Fundusz - czy dobrze kumam?

[Laik] Fundusz - czy dobrze kumam?

bongofury / 178.56.11.* / 2010-08-12 15:05
Witam
Jestem zielony w sprawach inwestowania(trzreba mieć co, he,he).
Moja babcia zlikwidowała lokatę, bo chciała wybrać trochę pieniędzy, i wróciła z banku PKO SA z podpisaną umową na Pioneer Fundusz Lokacyjny - po prostu jej wcisneli mówiąc, że "będzie wyższy procent niż na lokacie".
Zacząłem przeglądać informacje o FI i nie wiem, czy dobrze rozumiem, ile się na tym zarabia. Czy stopa zwrotu to wszystko?
Bo to gorzej niż na lokacie.
Czy to jest tak, że kupuję te jednostki uczestnictwa, a mój ewentualny zysk to sprzedanie ich kiedy będą droższe+stopa zwrotu po określonym czasie minus prowizja?
Wyświetlaj:
Ciułacz / 2010-08-13 01:42 / portfel / Mistrz gry: „Najlepsze spółki tygodnia"
Witaj Bongofury !
Pioneer Fundusz Inwestycyjny Otwarty Subfundusz Pioneer Lokacyjny to jest jednym z bezpiecznych funduszy.
Aktywa funduszu są inwestowane przede wszystkim w dłużne papiery wartościowe emitowane przez podmioty posiadające wysoką ocenę wiarygodności kredytowej oraz w instrumenty rynku pieniężnego. Udział innych lokat nie przekracza 20% wartości jego aktywów. Fundusz nie inwestuje w udziałowe papiery wartościowe. Inwestycje koncentrują się głównie na obligacjach z rynku polskiego, ale zarządzający ma również możliwość lokowania w papiery zagraniczne.
Ostatnio stopy zwrotu były : za 6 miesięcy 2.19 % , za 12 miesięcy 5.15 % za 24 miesiące 16.80 % , za 36 miesięcy 20.24 %.
Zysk zrobiony kupując po niższej cenie i sprzedając po wyższej cenie, nazywamy stopą zwrotu.
PKO widziałem lokatę 6+6 z 4,3%** zysku w skali roku po
12 miesiącach łącznie.
Ja bym był skłonny wybrać fundusz.
Musisz to sam przemyśleć i poszperać w necie.
bongofury / 79.162.91.* / 2010-08-13 22:35