livestock
/ 188.33.90.* / 2012-01-24 10:24
Livestock również nie dał zarobić klientom MultiBanku: notowania tego indeksu w trakcie trwania inwestycji spadły z 300,34 pkt na 216,34 pkt. Nie pozwoliło to na wypłatę inwestorom niczego ponad włożone środki. Minimum inwestycyje w obu strukturach wynosiło 5 tys. złotych.
5 stycznia 2012r. miały miejsce ostatnie odczyty notowań aktywów bazowych inwestycji Polisa Infrastruktura oraz Polisa Livestock dostępnych w MultiBanku. Były to 3,5-letnie produkty strukturyzowane. Indeksy nie spełniły jednak warunków wypłaty premii i oba produkty zakończyły zwrotem zainwestowanych pieniędzy.
Polisa Infrastruktura powiązana była z notowaniami dwóch indeksów: S&P Global Infrastructure Index oraz S&P 500. Global Infrastructure to indeks, który oparty jest na notowaniach spółek realizujących inwestycje infrastrukturalne w takich krajach jak Japonia, Chiny, Rosja, Australia, Brazylia oraz kraje Europy Zachodniej. S&P 500 jest indeksem w skład którego wchodzi 500 firm o największej kapitalizacji, notowanych na New York Stock Exchange i NASDAQ (są to głównie firmy amerykańskie). Indeks ten jest najbardziej znanym wskaźnikiem zarządzanym przez Standard & Poor's.
Produkt Polisa Infrastruktura zakładał szybszy wzrost S&P Global Infrastructure w stosunku do S&P 500. Oznaczałoby to lepsze wyniki infrastrukturalnego sektora gospodarek krajów BRIC, Australii i Europy Zachodniej od ogólnego stanu rynku USA. Inwestorzy mieli w 62 proc. partycypować w różnicy stopy zwrotu z indeksu Global Infrastructure i S&P 500.
Wyniki indeksów były jednak dokładnie odwrotne niż zakładali analitycy MultiBanku: podczas gdy S&P 500 w trakcie trwania inwestycji wzrosło, Global Infrastructure odnotował spadek. Klienci otrzymali więc gwarantowane 100-proc. zainwestowanych pieniędzy.
Aktywem bazowym drugiego produktu - Polisa Licestock był indeks S&P GSCI Livestock Excess Return Index (Bloomberg: SPGCLVP Index). Livestock to indeks, który - jak sama nazwa wskazuje (ang. livestock - inwentarz) - uwzględnia zmiany cen towarów spożywczych takich, jak: wołowina, wieprzowina i cielęcina. Klienci mieli w 74 proc. partycypować we wzroście tego wskaźnika.
źródło: Structus.pl