Forum Polityka, aktualnościKraj

Mandaty ostro w górę. 500 zł za jazdę "na czerwonym"

Mandaty ostro w górę. 500 zł za jazdę "na czerwonym"

Wyświetlaj:
Pilsener / 2008-11-29 00:29 / Sofciarski Cyklinator Parkietów
W lokalnej prasie ostro skrytykowałem sens wyznaczania miejsc dla inwalidów, gdyż nie spotkałem jeszcze np. w sklepie inwalidy - po tym artykule owszem, spotkałem dwie osoby na wózkach w markecie. W 99% inwalidowóz wiezie członka rodziny inwalidy lub człowieka prawie w 100% sprawnego, nieoficjalnie zezwolenie na parkowanie w miejscu dla inwalidów kosztuje w moim mieście prawie 1000 zł - ale jaka potem wygoda!

Kiedyś rozmawiałem z inwalidą to powiedział, że nie lubi, jak ludzie traktują go jak kalekę - choć ma grupę to parkuje normalnie. Jak to z Wami jest, inwalidzi?
fred / 2008-11-29 00:28 / Bywalec forum
Rządy nawaliły.
Nie ma dróg - są samochody. Wpuszczeni w ślepą uliczkę.
Wysokie mandaty - Argentyna. Biedni ludzie tego nie wytrzymają.
Pilsener / 2008-11-29 00:30 / Sofciarski Cyklinator Parkietów
Jak nie? A kto Ci każe płacić mandaty? System egzekucji jest tak skuteczny, że choć zmieniłem dwa razy adres, wciąż 90% mandatów przychodzi na stary. Dziwnym trafem akwizytorzy nigdy nie mają takich problemów - jakimś psim swędem zawsze dostają moje dane...
pieszy / 193.120.116.* / 2008-11-28 23:48
bedądz na wakacjach w kraju na "M" oraz "I" byłem zdziwiony ze ludziska nie zwarzaja na przejsciu na czerwone swiatło -wszyscy sie spieszą tylko policjant stoi leniwie przy swiatłach i nie raguje na to, a u nas w Pl to odrazu w kominiarka powieni wzywac do tych co na czerwonym..... to absurd znowu sie cofamy ale z kąds trzeba znalez na wypłaty i limuzyny RZĄDOWE to tyle....Polsko
Zbyniu / 83.21.180.* / 2008-11-28 18:51
To przyjdzie mi sprzedać rower bo nie będzie gdzie nim jezdzić.
gorgomes / 213.77.116.* / 2008-11-28 16:59
Proponuję zabronić używania aut, ewentualnie ograniczyć prędkość do zera. Wpłynie to na drastyczne zmniejszenie wypadków, chociaż nie sądzę, by można je było wyeliminować do zera. Przecież może pieszy przewrócić się na auto! Taki zakaz wpłynie pozytywnie na drogi, bo nie będą dalej niszczone, i na auta, bo w większości nie nadają się do jazdy. Powolistaje się ta Polska groteską wiekszą niż za PRL-u. A może by tak jednak powyśmiewać paradoksy II albo IV Rzeczypospolitej, panie Orłoś, bo PRL to już rzecz prawie nieznana dla dzisiejszych 25 latków.
Coola / 77.114.169.* / 2008-11-28 16:19
To bzdura mająca podnieść wpływy z mandatów.
Wystarczyłoby tylko podnieść ściągalność mandatów
poprzez chociażby zajmowanie pojazdów pod zastaw.
Jednocześnie podniesienie ściągalności z obecnej około 50% zwiększyłoby bezpieczeństwo na drodze. Drugie 50% i tak nie będzie płacić droższych, 500 złotowych mandatów.
jb / 83.25.51.* / 2008-11-28 15:33
To jedyna rzecz, którą jest wstanie zrobić PO - zamiast budować, remontować dróg zwiększać mandaty i stawiać fotoradary.
dsd / 193.19.124.* / 2008-11-28 14:05
Co da mandat 1000zł dla gościa jadącego np Bentleyem? Mandat powinien być obliczany na podstawie majętności kierowcy. Dla frajera z Bentleya 1000zł to pikuś ale dla pana Zenka jadącego starym Poldkiem to majątek.
A co do fotoradarów - ustawiajcie je głąby na skrzyżowaniach a nie na dwupasmówkach w mieście z ograniczeniem do 40km/h.
zdespeowany / 83.238.230.* / 2008-11-29 00:37
A jeśli jadę służbowym Transitem, który jest warty kilka Twoich "H wie co"?
ds / 2008-11-30 09:26
Miszczu z Transita- - Ja tylko wspomniałem o majętności kierowcy - nie o tym czym jedzie... Może słyszałeś o US (urząd skarbowy ;)) tam składamy nasze pity... na ich podstawie US daje sygnał do drogówki a oni ustalają wysokość twojej jazdy na czerwonym...
never_mind / 88.115.181.* / 2008-11-28 18:12
a gdyby to frajer jechał Poldkiem a pan Zenek Bentleyem?
kierowca / 83.4.10.* / 2008-11-28 13:08
-na drodze szybkiego ruchu dwupasmowej w kazdą stronę co chwila ograniczenia prędkości do 70, 60 lub nawet 50km/godz.... (Bielsko-Katowice)
Agit / 2008-11-28 21:07 / Bywalec forum
To prawda. Jednak wiadomo po co są te ograniczenia. Przy skrzyżowaniach. I to jest akurat zrozumiałe.
Jednak mnie najbardziej wkurzył znak "teren zabudowany" przy 2-pasmowej drodze i to bez żadnego skrzyżowania. Nie wiem co za matoł stawiał ten znak. Normalnie można tą drogą jechać 80 km/h, a tu nagle takie coś...
kaczaMANNA / 83.4.10.* / 2008-11-28 13:04
...taka tradycja w Polsce...
JAW / 84.10.239.* / 2008-11-28 12:42
Patrząć na to, co wyprawiają kierowcy na drogach, uważam, że mandaty są nadal przynajmniej 4-krotnie za niskie. Najlepiej uczy ból. Choćby ten w portfelu i należy go zadawać
zdesperowany / 83.238.230.* / 2008-11-29 00:39
Kolego, chyba jeżdzisz tylko do kościoła
jan kowalski / 2008-11-29 08:18 / Tysiącznik na forum
a kolega może wybiera się na cmentarz albo przynajmniej zbiera na dobry wozek inwalidzki?? Kolega pewnie inaczej na to spojrzy, gdy straci w wypadku drogowym kogoś bliskiego, może matke , ojca, dziecko...
?! / 2008-11-28 11:35 / Tysiącznik na forum
Budżet państwa uratowany!!! Od dawna wiadomo, że mandaty nie maja charaketeru karnego, ale fiskalny!!!
md / 2008-11-28 11:01
Kompletna bzdura z tym mandated dla rowerzystów.
A jakiej wysokości jest mandat dla pieszych, którzy chodza po ścieżkach rowerowych bo nie napisali.
Czy 7 latek na rowerze to też rowerzysta??? Przecież takie dziecko nie ma uprawnień do poruszania sie po ulicy ;-))
To co zabieramy dzieciom rowery, czy wrzucamy je "na pewną śmierć" na ulicy ????
miziol / 89.76.181.* / 2009-08-18 22:58
Nie -pisz bzdur tylko zajrzyj do kodeksu drogowego bo to nie boli. Tam są dokładnie opisane prawa i obowiązki rowerzysty w różnych przedziałach wiekowych. A pieszych na ścieżkach rowerowych rozjeżdżaj i po problemie bo takie masz prawo.
Howard Webb / 2008-11-28 10:46 / Bywalec forum
A może tak po wybudowaniu 3 tys. km autostrad podwyższać mandaty?!
A moja propozycja jest taka, aby prędkość jazdy zależała od umiejętności kierowcy, tym którzy chcą jeździć szybciej pozwólmy zrobić testy na umiejętność jazdy, niech pani Gienia jeździ 50/ godz, a pan Zbyszek bystry chłopak 60/godz
Alfista / 2008-11-28 11:44 / Człowiek Hossa
Popieram tą dywersyfikację ograniczeń prędkości w zależności od umiejętności! Tak na dobrą sprawę jest jeden sposób by to skutecznie przeprowadzić - i to paradoksalnie bardzo tani - znieść ograniczenia prędkości... Znaki można zostawić, informowały by one jaka jest prędkość zalecana...
Agit / 2008-11-28 21:15 / Bywalec forum
Podejście nie jest głupie. Są zakręty z ograniczeniem do 60km/h które dobry samochód z ABS i ESP weźmie bez żadnego ryzyka i przy 100km/h. Ale np. stary poldek to by z takiego zakrętu wyleciał przy tej prędkości.

Ja np. cenię sobie ograniczenia prędkości przy zakrętach gdyż wiem dzięki nim jak niebezpieczny jest to zakręt. I biorąc poprawkę na na swój samochód wiem przy jakiej prędkości nic mi na nim nie grozi.
Poza tym doskonale widać po polskich drogach że średnia prędkość jazdy po nich się zwiększyła bo ludzie mają lepsze samochody i czują się w nich bezpieczniej, a ograniczenia dalej są takie jakie były kilkanaście lat temu.
Do tego na autostradach nie powinno być ograniczeń prędkości, tak jak ma to miejsce w Niemczech. Dzięki temu gówniarze wyszaleli by się tam a nie w miastach gdzie jest to zdecydowanie niebezpieczne. A do tego każdy mógłby sobie tam jeździć tak jak mu się podoba i nie miałby potem presji żeby po mieście też jeździć szybciej.
jan kowalski / 2008-11-29 08:26 / Tysiącznik na forum

ludzie mają
lepsze samochody i czują się w nich bezpieczniej, a
ograniczenia dalej są takie jakie były kilkanaście lat
temu.


a te prawie 6000 trupów rocznie wzięło się z sufitu czy wszystkie jeżdziły starymi poldkami?? A Niemcy to kolega widział pewnie tylko w TV, bo mimo braku kodeksowego ograniczenia prędkości w Niemczech na 90% autostrad nie mozna jeżdzić szybcej jak 120/130 km/godz. Wystarczą znaki drogowe!
sztayer / 2008-11-28 10:12
Panowie Kierowcy a co sądzicie o nowych pomysłach na poprawę "bezpieczeństwa" na skrzyżowaniach w postaci odzielnych świateł do skrętu w lewo, o likwidacji zielonych strzałek itp. Co sądzicie o systemie za ogromne pieniądze, który zamiast pomóc powoduje jeszcze większe korki???
Howard Webb / 2008-11-28 10:49 / Bywalec forum
Żadnych zielonych strzałek nie potrzeba, idźmy przykładem Kanady gdzie na czerwonym świetle można skręcić w prawo.
Karolooooo / 90.141.11.* / 2008-11-28 11:36
Obawiam się, że kultura jazdy Polaków nie jest tak wysoka, jak kultura kierowców kanadyjskich i zlikwidowanie strzałek, a razem z nimi umożliwienie skręcania w prawo na czerwonym świetle, spowodowałoby wiele wypadków, wymuszeń, etc.
Alfista / 2008-11-28 11:46 / Człowiek Hossa
??? Słuchaj kierowcy z Ameryki północnej gdyby musieli jeździć w Polsce ulegli by masowej eksterminacji! Po prostu u nas jest niebezpiecznie, bo nikt nie odpowiada za bezpieczeństwo! Niby są masy specjalistów którzy za to odpowiadają, ale czy słyszałeś by kogokolwiek z nich kiedykolwiek wsadzono z tego powodu do więzienia, lub chociaż ukarano jakąś grzywną???
To co oni tacy bezbłędni są?!?!?
jan kowalski / 2008-11-29 08:35 / Tysiącznik na forum
coś się koledze pomieszało. Za bezpieczeństwo na drodze odpowiada jej uzytkownik dostosowując jazdę do obowiązujących przepisów i warunków na drodze. Za co chcesz karać zarządce drogi?, za to, że jakiś małolat po dyskotece poobraca wszystkie znaki drogowe, rozbije sygnalizację świetlną, wyrwie słupki prowadzące?

a jak się kolega zachowa widząc, że pijak nie może otworzyć sobie samochodu?, pewnie pomoże mu wsiąść i zapali silnik!!
Ems12345 / 94.75.64.* / 2009-02-14 19:52
Kolega się myli. Jeśli projektant drogi zamiast bezkolizyjnego skrzyżowania zaprojektuje zwykłe, choćby ze światłami, to automatycznie (statystycznie) skazuje na stratę zdrowia i majątku kilka/ kilkanaście osób.

System można zaprojektować tak, że nie pozwala na błędy użytkowników.

W Niemczech na głównych drogach:
- NIE MA SKRZYŻOWAŃ klasycznych. Są same bezkolizyjne.
- NIE MA TERENÓW ZABUDOWANYCH - drogi poprowadzone są poza miastami
- ROBOTY DROGOWE jeśli występują, to są bardzo wyraźnie oznakowane. Bariery odgradzają wykopy od części czynnej tak, że samochód nie może tam wpaść. Zatrzyma się na barierze.

Jeszcze raz: system może być tak zaprojektowany, że nie pozwala na błędy użytkowników. A przynajmniej zmniejsza możliwość ich popełnienia.

Najnowsze wpisy