Ewa K.
/ 83.6.232.* / 2006-08-08 14:27
Miły Internauto, zmiana banku niczego Ci nie da. Nie ma bowiem w Polsce takiego, który rzeczywiście dbałby o Twoje interesy. Mamy np. Bank z 50 oddziałami/filiami/agencjami i okazuje sie i to bardzo często, że w kilku oddziałach obsługa, kompetencje pracowników są na najwyższym poziomie i klienci sa zadowoleni. W pozostałych poziom obsługi klientów kwalifikuje się jedynie do wytoczenia powództwa, do zgłoszenia naszych skard do UOKiK. Znajdź sobie 2 banki i dwa najlepsze oddziały i sie ich trzymaj. Nie internetu lecz ludzi w nim pracujacych. Jesli zdarzy się, że ludzie ci odejda - idz ze swoim rachunkiem za nimi. Banki wyłącznie internetowe to najbardziej niebezpieczny wynalazek w naszej polskiej rzeczywistości. Mam na to kilka poważnych przykładów, ale nie o tym tu chcę pisać. Jeżeli zdarzyło się tak jak piszesz, że bank nie poinformował Cie o zmianie tabeli opłat i prowizji bankowych złoż doniesienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Naprawdę warto! Bank bowiem złamał obowiązujące prawo. I nie jest ważne czy wpłaciłeś do banku 100 zł czy miliony.
CK 509/2004
I jeszcze jedno dla Ciebie przydatne orzeczenie:
sygn. akt XVII Amc 39/02
Sąd Okręgowy w Warszawie
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pozwany: Bank Millennium S.A. z siedzibą w Warszawie „Bank będzie informował posiadacza rachunku o zmianach w cenniku usług. Stawki prowizji i opłat podawane są do wiadomości w oddziałach Banku lub za pośrednictwem usługi telefonicznej”
18 kwietnia 2006 r.
Millennium przyznaje sobie w niej prawo do informowania o zmianie w cenniku telefonicznie bądź przez wywieszenie stosownej wiadomości w banku. Zgodnie z kodeksem cywilnym, nowy wzorzec wydany w czasie trwania umowy wiąże konsumenta, jeżeli został mu doręczony i nie wypowiedział on kontraktu w najbliższym terminie. Dotyczy to również zmian w cenniku oraz tabeli opłat i prowizji. Bank, nie informując konsumentów o prawie do wypowiedzenia umowy, nie zachowuje zatem przewidzianego prawem trybu.
Nie tylko przed zawarciem umowy dotyczącej prowadzenia rachunków bankowych klient musi mieć możliwość zapoznania się z wszystkimi regulacjami, które w odniesieniu do niej będą stosowane. Bank ma obowiązek informować każdego klienta o zmianach w trakcie trwania umowy, np. w cenniku opłat. Wszelkie dodatkowe opłaty za określone usługi, m.in. za zastrzeżenie karty, muszą być uzasadnione ponoszonymi przez bank wydatkami