Forum Forum prawneCywilne

Miałam bilet pkp,ale nie okazałam,sens reklamacji?

Miałam bilet pkp,ale nie okazałam,sens reklamacji?

Jeanne77 / 83.242.87.* / 2009-12-14 16:48
Witam

Wczoraj jechałam pociagiem od znajomego. On mi kupował bilet. Na dworcu mi zapomniał go dać :( Zorientowałam się o braku biletu po kilku minutach,ale było za późno. Poszłam od razu do konduktorów. Powiedziałam,co się stało. I tak dostałam mandat 69 zł.

Teraz chciałam się zapytać,czy bilet nieużywany,ktory ma moj kolega i byl wsytawiony przed moim wyjazdem w ogole jest sens dolączać do reklamacji? Czy od razu dać sobie z tym spokoj,zeby nie ponosić dodatkowych kosztów i płacić karę.

Wyejchałam pociągiem o 15.06 a bilet został zakupiony o 14.40.

Za odpowiedzi dziękuję
Wyświetlaj:
socjalizm rządzi / 88.199.162.* / 2009-12-15 14:28

Poszłam od razu do
konduktorów. Powiedziałam,co się stało. I tak dostałam mandat 69 zł.

alo oszukujesz i po prostu wpadłaś na konduktora wcale do niego nie idąc (nie obrażaj się) i dlatego jest mandat albo....
oni bezczelnie oszukali Ciebie - za kupno biletu w pociągu jest dopłata ale jednak nie mandat.

i jeszcze jedno - coś takiego jak PKP nie istnieje - teraz są różni przewoźnicy
dys / 89.174.4.* / 2009-12-15 14:35
Napisz odwołanie ze wzgledu na trudną sytucaje majatkowa rodziny, pokryjesz koszty admnistracyjne jedynie postępowania na Koleji. Jak jestes studentka to napewno rozpatrzą twoje odwołanie. Argumentacja jest bezpodstawan bo jest to dokument (forma umowy cywilno-prawnej) wystawiony na okaziciela tegoż dokumenu. Zauważ że nie jest on imienny, w przeciwnym razie odwołanie mialo by jakikolwiek sens w tym wypadku nie ma:) niestety gdyby tak bylo kazdy molgby przyjąć twoja argumentacje:)pozdrawiam powodzenia
M71 / 217.153.117.* / 2009-12-15 14:12
Nie rozumiem, dlaczego zapłaciłaś mandat. Jeśli zgłosiłaś brak biletu to powinnaś kupić drugi u konduktora (chyba, że brakowało Ci gotówki).
Dwukrotnie byłem w sytuacji, gdy bilet zakupiony przed wyjazdem nie został przeze mnie zabrany. W obu sytuacjach kupiłem bilet w pociągu, a w ciągu kilku następnych dni złożyłem reklamację z prośbą o "zwrot należności za całkowicie niewykorzystane dokumenty przewozowe". W reklamacji opisałem zytuację oraz załączyłem oryginały niewykorzystanych i wykorzystanych biletów. W obu przypadkach decyzja PKP Intercity była pozytywna, przy czym zwrócona kwota została obniżona o 10% w stosunku do ceny biletu.
Sugeruję, abyś przejrzała zasady składania reklamacji dostępne na stronie www przewoźnika. Polecam tez kontakt telefoniczny z działem reklamacji, dzięki któremu sam uzyskałem wskazówki jak postąpić.
Pamietaj, że reklamacje zawsze warto złożyć. To niewiele kosztuje.
BadSantaClaus / 2009-12-15 10:32 / portfel / Bywalec forum
Nic nie zdziałasz. Bilet jest do kontroli i nie interesuje nikogo ze zapomniales, To samo sie tyczy tramwajów itd. Więc lepiej daj sobie spokoj aby uniknac jakis nieprzyjemności. Pozdrawiam
virdżin / 212.76.46.* / 2009-12-16 00:00
ale w tramwaju trzeba skasowac a w pkp kupuje sie na okreslona trasę.trzeba reklamowac i zapisywac wszystkie nazwiska i "prosić z kierownikiem" i dochodzic swojej racji...dlaczego uczciwy człowiek ma ponosic karę?
Nic nie zdziałasz. Bilet jest do kontroli i nie interesuje nikogo ze zapomniales, To samo
sie tyczy tramwajów itd. Więc lepiej daj sobie spokoj aby uniknac jakis nieprzyjemności.

Najnowsze wpisy