Forum Forum podatkoweInne

Miejsce przechowywania ksiąg rachunkowych

Miejsce przechowywania ksiąg rachunkowych

bribri / 83.6.67.* / 2013-06-07 12:08
Witam,
W US mam wpisane jako miejsce przechowywania ksiąg biuro rachunkowe, z którym mam podpisaną umowę. Czy mam obowiązek przechowywania ksiąg także w siedzibie? Zawożę księgowej co miesiąc dokumenty i nie mam ich na miejscu.

Wątpliwości nabrałam po tym:

"Jednostka może powierzyć prowadzenie ksiąg rachunkowych innej jednostce, którą może być:
- przedsiębiorca prowadzący działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, o którym mowa w art. 76a ust. 3 ustawy o rachunkowości lub
- przedsiębiorca prowadzący działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych z innego państwa członkowskiego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. nr 47, poz. 278)."

Czy to oznacza, że jeśli płacę księgowej za prowadzenie ksiąg, to i tak muszę tę samą pracę wykonywać w siedzibie? Brzmi absurdalnie... Czy może ja to źle rozumiem?
bribri / 83.6.67.* / 2013-06-07 12:09
Przepraszam, mialam na myśli ten fragment:

W każdym przypadku gdy księgi rachunkowe są prowadzone poza siedzibą jednostki lub miejscem sprawowania zarządu, kierownik jednostki jest obowiązany:

powiadomić właściwy urząd skarbowy o miejscu prowadzenia ksiąg rachunkowych w terminie 15 dni od dnia ich wydania (art. 11a pkt 1 ustawy o rachunkowości,

zapewnić dostępność ksiąg rachunkowych wraz z dowodami księgowymi uprawnionym organom zewnętrznej kontroli lub nadzoru w siedzibie jednostki lub w miejscu sprawowania zarządu, albo w innym miejscu za zgodą organu kontroli lub nadzoru (art. 11a pkt 2 ustawy o rachunkowości).

Najnowsze wpisy