bribri
/ 83.6.67.* / 2013-06-07 12:08
Witam,
W US mam wpisane jako miejsce przechowywania ksiąg biuro rachunkowe, z którym mam podpisaną umowę. Czy mam obowiązek przechowywania ksiąg także w siedzibie? Zawożę księgowej co miesiąc dokumenty i nie mam ich na miejscu.
Wątpliwości nabrałam po tym:
"Jednostka może powierzyć prowadzenie ksiąg rachunkowych innej jednostce, którą może być:
- przedsiębiorca prowadzący działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, o którym mowa w art. 76a ust. 3 ustawy o rachunkowości lub
- przedsiębiorca prowadzący działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych z innego państwa członkowskiego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. nr 47, poz. 278)."
Czy to oznacza, że jeśli płacę księgowej za prowadzenie ksiąg, to i tak muszę tę samą pracę wykonywać w siedzibie? Brzmi absurdalnie... Czy może ja to źle rozumiem?