ADX
/ 46.169.159.* / 2012-02-27 08:30
List do Akcjonariuszy
Szanowni Państwo,
W imieniu Zarządu Spółki przekazuję niniejszy raport okresowy Miraculum S.A. za IV kwartał 2011 roku.
Okres ten pomimo wielu trudności i konieczności ponoszenia przez Spółkę dużych nakładów finansowych, związanych z inwestycjami w przychody oceniamy jako obfitujący w szereg ważnych i pozytywnych zdarzeń.
Najistotniejszym z nich było przyjęcie przez NWZ strategii jaką przygotował Zarząd na najbliższe lata poprzez zatwierdzenie możliwości emisji obligacji zamiennych na kwotę 35.000.000 zł, które oprócz aspektu poprawy cash-flow mają przede wszystkim pomóc w pozyskaniu inwestora strategicznego. W obszarze właścicielskim powstało także Porozumienie Akcjonariuszy, a ponadto członkowie Zarządu nabyli znaczną liczbę akcji, co jest wyrazem wiary w strategię i sukces Spółki, chęcią trwałego związania się ze Spółką, oraz stabilizacji akcjonariatu. Intensywne rozmowy w sprawie pozyskania finansowania na najbliższe inwestycje przynoszą już pierwsze efekty, o których akcjonariusze zostaną poinformowani kolejnym raportem.
Kolejnym bardzo ważnym wydarzeniem, które miało miejsce w IV kwartale 2011 roku było uplasowanie emisji obligacji serii X w połowie listopada 2011 roku, dzięki czemu Spółka spłaciła najtrudniejsze zobowiązania, oraz pozyskała kapitał na sfinansowanie produkcji w drugiej połowie kwartału, a także spłaciła pierwszą ratę zobowiązań układowych III grupy, której termin przypadał na 31 grudnia 2011 roku. Obligacje pozwoliły także na spłatę części zadłużenia pozaukładowego wobec ZUS, z którym Spółka podpisała porozumienie o rozłożeniu na 3 lata spłaty pozostałej części zobowiązań. Dzięki tej umowie otrzymaliśmy zaświadczenia o niezaleganiu z ZUS i US, które otwierają nam możliwości pozyskania finansowania ze strony banków lub innych instytucji finansowych. W tym miejscu należy wspomnieć, że są to dokumenty, w których posiadaniu Spółka nie była od kilku lat. Niestety konieczność emisji tej serii obligacji dopiero po opublikowaniu sprawozdania finansowego za III kwartał spowodowała, że inwestycje w procesy produkcyjne z tych środków będą skutkowały przychodowo dopiero w I kwartale 2012 roku.
W obszarze sprzedażowym Spółce udało się odnowić dwa duże kontrakty z sieciami Real i Makro, oraz rozszerzyć współpracę z kilkoma innymi dużymi klientami, co niestety wpłynęło negatywnie na wynik w IV kwartale, poprzez nakłady jakie Spółka musiała ponieść z tego tytułu. Dużą część sprzedaży w tym okresie spółka wygenerowała na kategorii „Zestawy świąteczne”, które są ważne również ze względów wizerunkowych – stanowią duży udział w kategorii prezentów. Mimo, iż jest to towar sprzedawany z gwarancją zwrotów w przypadku braku odsprzedaży z półek sklepowych, wynik jaki uzyskaliśmy na sprzedaży tego asortymentu jest imponujący. Inaczej niestety potoczyły się losy kategorii produktów do opalania pod zrefreshingowaną marką Mirasol, która ze względu na bardzo kiepskie lato wróciła w dużej ilości z rynku i spowodowała dużą korektę na wynikach sprzedaży. Jak do tej pory była to nieliczna z marek, która po refreshingu osiągnęła przychody poniżej oczekiwań. Koniec roku w przypadku naszej Spółki to okres, w którym cała branża walczy o wykonanie planów rocznych mając niestety dużo więcej środków na wsparcie sprzedaży. Mamy jednak satysfakcję, że w
tej nierównej walce z konkurencją i pomimo dużych spadków w poszczególnych kategoriach kosmetycznych, Miraculum S.A. kończy rok z dużymi wzrostami. Przypomnijmy, że rok 2011 był pierwszym rokiem bez przychodów na poprzednio kluczowej marce Kolastyna.
Jesteśmy przekonani, że przyjęta strategia rozwoju Spółki przyczyni się do systematycznego budowania wartości Spółki dla Akcjonariuszy. Dynamiczne przyrosty udziałów rynkowych poszczególnych marek portfolio, poprawa wskaźników finansowych Spółki oraz pozyskanie inwestora strategicznego przez Zarząd da pierwsze widoczne efekty już w 2012 roku.
Monika Nowakowska
Prezes Zarządu