Forum Forum ubezpieczeńSamochodowe

MTU i rekalkulacja skladki !!! szok !!!

MTU i rekalkulacja skladki !!! szok !!!

arthur4 / 80.54.67.* / 2009-01-14 01:02
Witam ! czy ktos sie juz spotkal z czyms podobnym ?
O to co mi sie przytrafilo i nie wiem co z tym zrobic ;/
Kupiłem pojazd z ubezpieczeniem zaplaconym na cay rok ! wyslalem przez pania w MTU papiery o przepisanie polisy na mnie i przyszlo do mnie wczoraj pismo ze musze zaplacic 357.78 zł !!! do 19 stycznia !!! naliczyli mi takjakby nowe ubezpieczenie a ja chcilem je kontynuuowac ! co mam teraz zrobic ??? pomocy !!!
Wyświetlaj:
JA6969 / 212.160.130.* / 2015-01-15 17:30
A jakie zniżki miał dotyczchasowy właściciel a jake ty? Choćby tu może być przyczyna (pozatym region wiek itp bo jest wiele czynników wpływających na wysokość składki).
ŁukaszWro / 31.178.160.* / 2014-10-31 12:55
1. Jeżeli chodzi o rekalkulację składki - to normalna praktyka i kwota dopłaty może czasami naprawdę wyjść spora. Wszystko zależy od porównania parametrów nowego właściciela (kod pocztowy, zniżki, wiek, posiadanie prawa jazdy) ze starym. Zakładając, że polisa w MTU kosztowała starego właściciela 500zł a wg danych nowego on zapłaciłby za rok 2000zł to mam w skali roku 1500zł dopłaty. Potem to proporcjonalnie dzieli się na dni pozostałe od momentu zakupu pojazdu do końca polisy (jeżeli zostało pół roku to w tym przykładzie nowy właściciel dopłaci 750zł).
Ja moim klientom, którzy kupili pojazd zawsze liczę jaką mniej więcej by mieli dopłatę w TU starego właściciela i przeliczam resztę firm. I wtedy jest jasne czy kontynuować w starym TU czy wypowiedzieć umowę i zawrzeć nową polisę w innym TU.
2. Potwierdzenie złożenia wypowiedzenia - tu nie tylko z MTU są problemy. Od razu po zakupie pojazdu trzeba się zorientować czy kontynuujemy czy wypowiadamy. Ode mnie klient dostaje potwierdzenie złożenia wypowiedzenia, poza tym mam zawsze na mailu potwierdzenie przesłania skanu do MTU, który wysyłam w dniu przyjęcia od klienta. I nigdy nie było problemu dla klientów. Dobrze wysłać też z wypowiedzeniem kopię umowy zakupu - MTU czasami się o to potrafi upominać choć to obowiązek sprzedającego.
3. Informację o kwocie dopłaty po rekalkulacji MTU przesyła pod koniec polisy - nie tylko oni. W ten sposób firmy stawiają klienta przed faktem dokonanym. Jak info o wysokiej dopłacie daliby od razu klient im wypowie umowę i kasę tracą. W niektórych Tu jest wygodnie, że mogę od razu klientowi dać aneks z kwotą dopłaty. MTU robi to tylko centralnie.
Monika234 / 91.198.179.* / 2015-01-29 12:11
TU ubezpieczeniowe wysyła dokumenty do nabywcy pojazdu w momencie, kiedy otrzyma informację od zbywcy, że pojazd jest sprzedany.

Zbywca, ustawowo, ma 14 dni na poinfromowanie TU. Ustawa jednak nie przewiduje jakie konsekwencje są za nie poinformowanie TU w wyzanonym terminie. Skutkiem tego jest wysyłka informacji o rekalkulacji późno lub nawet po zakończeniu okresu świdczenia ochrony.

Nawybca nie musi, ale może poinformować TU o zakupie - dla niego będzie to korzystniejsze, bo szybciej będzie wiedział czy ma coś do dopłaty.

Taka sytuacja.
julia15678 / 176.221.121.* / 2014-07-17 11:21
MTU, GENERALI, HESTIA, GOATHER I TUZ OBECNIE WEDŁUG RZECZNIKA PRAW UBEZPIECZONYCH MAJĄ NAJMNIEJ SKARG ZASADNYCH. JA ZAWSZE WYPOWIEDZENIE UMOWY OC WYSYŁAM MAILEM (SKAN WYPOWIEDZENIA)I DOSTAJE OD NICH POTWIERDZENIE WPŁYNIĘCIA TEGO WYPOWIEDZENIE RÓWNIEŻ MAILEM, WTEDY MAM DOWÓD CO DOKŁADNIE I KIEDY WYSŁAŁAM, POZDRAWIAM
ADRIAN718 / 46.204.54.* / 2015-03-04 22:00
JA SPRZEDAŁEM POJAZD I DOPIERO PO ROKU PRZYSZŁA
NASTĘPNA POLISA DO ZAPŁATY POMIMO WYSŁANIA UMOWY KUPNA SPRZEDAŻY PRZEZ INTERNET TAKI BURDEL MAJĄ ,I JESZCZE DZWONIĄ I KOMORNIKIEM STRASZĄ NIE POLECAM NAJLEPSZA FIRMA TO PZU TAM WCALE NIE JEST DROGO RÓŻNICA 30-50ZŁ NA ROK ALE
SPOKÓJ SIĘ MA
czekolada859 / 95.48.189.* / 2013-09-17 14:11
357,78 to i tak jest mało mnie w maju naliczyli 1700 zł i co teraz ja mam zrbic? xD
gosia460 / 193.239.37.* / 2013-09-15 19:05
nie mialam za duzo z nimi do czynienia ale jak kupilam auto z ich polisa to moj ubezpieczyciel doradzil zebym natychmiast zlozyla rezygnacje i tak zrobilam A oni naliczyli mi skladke od zakupu do zakonczenia ubezpieczenia Oczyiscie nic nie zaplace bo wymowienie zlozylam w tym samym miesiacu co kupno auta Mam nadzieje ze dadza mi spokoj
QWERT321 / 178.36.213.* / 2013-04-14 20:18
To jest stały motyw w skargach na MTU. Specjalnie nie wysyłają od razu pisma z ewentualnymi roszczeniami, tylko po dłuższym okresie czasu i klient myśląc, że wszystko załatwione, czasem wyrzuci potwierdzenie nadania wymówienia lub go nie znajdzie i wtedy zaczyna się gehenna. Każą płacić za kilka lat, bo rzekomo umowa nie została rozwiązana. Jeśli zaś ktoś ma potwierdzenie nadania, to wtedy twierdzą, że w przesłanym piśmie nie było wymówienia. Ponieważ klient nie chce płacić, bo uważa że wszystko załatwił, oddają sprawę firmie windykacyjnej, która straszy klienta i naciska, co w części przypadków kończy się wymuszeniem wpłaty pieniędzy. MTU razem z firmą windykacyjną tworzą mafię, która dzieli się kasą z wymuszonych płatności. Trzeba zbiorowo zgłosić skargę do UOKiK oraz zrobić pozew zbiorowy do sądu, aby skończyć z tą złodziejską firmą.
starykierowca / 37.47.13.* / 2016-09-28 21:53
HDI zrobiło mi to samo, staaaremu klientowi. No koment. Z Mtu aktualna sytuacja- nowy zakup, tysiąc coś dopłaty 60% zniżek. no koment.
AGENTKA UBEZP.KOMIS / 83.22.250.* / 2013-03-11 14:20
JESLI KUPICIE SAMOCHÓD Z POLISĄ W MTU TO NAWET W TYM SAMYM DNIU WYPOWIADAJCIE POLISĘ OC,BO TO ZŁODZIEJE I WYLICZA DOPŁATY ŻE GŁOWA BOLI,DOLICZĄ ZA SAMOCHÓD POWYŻEJ 10 LAT,100% ALBO WIĘCEJ ZA ZNIŻKI,PONIEWAŻ NIE UZNAJĄ ŻADNYCH ZNIŻEK I NIE MA ZNACZENIA ŻE POPRZEDNI WŁAŚCICIEL OPŁACIŁ CZĘŚĆ SKŁADKI CZY CAŁY ROK.
ONI MAJĄ SWOJE ZASADY KTÓRYCH INNE T.U. NIE MAJĄ,TYLKO CHCĄ WYŁUDZIĆ JAK NAJWIĘCEJ KASY.
UWAŻAJCIE I UCIEKAJCIE Z MTU CZYM PRĘDZEJ.
Heineken166 / 83.20.234.* / 2019-01-19 11:56
MTU? Mnie za 8 miesięcy w Concordii doliczyli dopłaty ok 3500zł co na rok można przeliczyć OC ok 5250zł!!!! A właśnie w MTU za rok na raty mam 700zł. I kto tu jest złodziejem????
dfsdf / 79.188.23.* / 2013-09-18 18:07
bzdura - nie wypowiadaj bo będziesz miał przerwane OC. Najpierw trzeba zrobić nowe żeby wypowiadać stare. Teraz żaden problem jak chcą dopłaty do starego OC. Zrób sobie nowe i stare wypowiedz ...
Oszukany przez MTU / 81.219.160.* / 2013-09-03 17:01
Mogę potwierdzić, że takich złodziei jak MTU z Sopotu to jak żyję ponad 40-lat nie spotkałem.
Nie rozliczają składek, bo musieliby niestety oddać pieniądze. Nie odpowiadają na zażalenia, innymi słowy mają klienta głęboko ...
Omijajcie ich szerokim łukiem.
WALDEK379 / 37.108.160.* / 2013-03-28 22:45
witam
jeżeli ma pani zniżki prawo jazdy dłużej niż 3
lata dopłata jest minimalna np zmiana strefy stawka zależna od dnia podpisania umowy składka niewykorzystana przez zbywce przechodzi na nabywce .Droga pani porzadek w dokumentach musi być .w komisach tak bywa że chcą za darmo a ja pamietam czasy jak komis przejmował ubezpieczenia po zbywcy do 25 lat nie wypowiadał natomiast sprzedajac nastepnemu klientowi kazał podpisywać wypowiedzenie oc w mtu jaki morał?
1,2 bravo / 77.115.117.* / 2013-03-04 21:59
witajcie ja kupiłem i wymówiłem po 3 dniach oc co było ważne jeszcze rok bo jak mi naliczyli to 1400 dopłaty z tym że ja jako wsp. mam nadwyzki. a wł.60% ostro....nie polecam
maq7 / 2012-11-30 14:40
1.Jeżeli sprzedałeś samochód

Zgodnie z Art. 32. ust 1. ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych,
Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli
Komunikacyjnych (Dz. U. z 2003 r., Nr 124, poz. 1152 z późn. zm.) zbywca
pojazdu mechanicznego jest obowiązany do powiadomienia zakładu
ubezpieczeń, w terminie 30 dni od dnia zbycia pojazdu mechanicznego, o
fakcie zbycia tego pojazdu i o danych osobowych nabywcy.
Powyższy obowiązek może zostać spełniony przez przesłanie na
poniższy adres listem poleconym umowy sprzedaży pojazdu.

MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.,
Biuro Obsługi Klientów
Ul. Biała 1
80-435 Gdańsk

Dodatkowo dokumenty można przesłać faksem na numer 058 5556302 lub
e-mailem na adres rekalkulacje@mtu.pl

2.Jeżeli kupiłeś samochód

zgodnie z Art. 31. ust.1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych,
Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli
Komunikacyjnych (Dz. U. z 2003 r., Nr 124, poz. 1152 z późn. zm.) w razie
zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę
ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu
przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy, chyba że
nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu
mechanicznego.

Skuteczność wypowiedzenie zależy od jego dostarczenia do siedziby MTU
S.A. w terminie 30 dni od dnia nabycia pojazdu.

W przypadku chęci kontynuacji ubezpieczenia prosimy przesłać
następujące dokumenty:
- kopię dowodu rejestracyjnego ( w przypadku przerejestrowania pojazdu)
- imię, nazwisko i dokładny adres zamieszkania (nazwa ulicy, numer domu i
lokalu, kod pocztowy i miejscowość) oraz numer REGON i NIP, jeśli
nabywcą jest przedsiębiorca.
- aktualny dokument potwierdzający przysługujące zniżki/zwyżki z
tytułu bezszkodowego/szkodowego przebiegu ubezpieczenia OC komunikacyjnego
lub pisemna informacja o ich nieposiadaniu.
- kopię prawa jazdy
- pisemne oświadczenie o posiadaniu lub nie dziecka do 12 roku życia

Przesłanie powyższych dokumentów umożliwi przepisanie polisy zbywcy
oraz dokonanie rekalkulacji składki.
Dokumenty należy przesłać listem poleconym na poniższy adres:

MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.,
Biuro Obsługi Klientów
Ul. Biała 1
80-435 Gdańsk

To jest informacja od MTU

Nie wińmy firmy za to, że nieznajomość nie zwalnia od odpowiedzialności, w większości przypadków jak sądzę trafiliście na niezbyt kompetentnego agenta, który być może nawet nie miał pojęcia że takie dopłaty dostaniecie ( a każdy może to bardzo szybko policzyć ), nawet samemu na stronie MTU jest kalkulator.
Jeśli składka dla nowego klienta nie jest korzystna, to agent powinien poszukać innej korzystniejszej firmy.


Pozdrawiam
Marek Sękalski
Niekompetentny / 77.255.78.* / 2014-10-28 14:17
Mam jedno zastrzeżenie Panie Kompetentny Agencie. Niech pan wytłumaczy na jakiej podstawie pisze Pan o 30-dniowym terminie wypowiedzenia nowo nabytego pojazdu, nie ma go w art. 31 ust. 1. Proszę o wyjaśnienie jeśli wynika on z innych przepisów...
bziena / 87.204.33.* / 2014-01-29 00:03
Przepraszam ale od roku próbuje zrezygnowac z ubezpieczenia samochodu który nigdy w kraju nie był zarejestrowany z powodu urzedu skarbowego nie dochodza meile faxy po prostu chyba |trójkat bermudzki poztym jeszcz dwa samochdy były ubezpieczone w MTU i tez był problem z wyrejestrowaniem
koyotito / 81.219.165.* / 2011-11-14 23:25
a ja kupilem samochod z oplaconym oc do lutego, i przyszedl mi dwa miesiace po zakupie list z nową polisą i druczkiem do doplaty 500zl SKANDAL !!! Oczywiscie wyszczegolnione jest ze nadwyzka 60 procent za wspolwlasciciela ponizej 25 roku zycia ale pelnych znizek wlasciciela pojazdu oczywiscie nie uwzgledniono !!
kubica_malysz / 2013-02-21 11:43
ale wczesniej dostales informacje napewno o tym ze termin sie zbliza i ze automatycznie zostanie przedluzony o kolejny rok jesli sam tego nie wypowiesz. tak dzialaja wszytskie towarzystwa ubezpieczeniowe
rozpacz / 82.210.183.* / 2011-09-15 16:49
Nie potrafią czytać - w pierwszym meilu dostali komplet dokumentów a od 3 miesięcy nie potrafią ich przeczytać. Z osobą zajmującą sie sprawą nie ma kontaktu innego poza meilowym a na odp na każdego meila trzeba czekać 9-10 dni. Telefonicznie można rozmawiać tylko z tym kto odbierze, bo nie mogą przełączać ani nie mają wglądu do meli. To jak coś załatwić ??? Mówią że wysyłają pocztą dokumenty które ani razu nie doszły. Każdy twierdzi co innego. Nie potrafią wpisać poprawnych danych, ani policzyć składki. Oszaleć można. Dziękujemy za podanie meila skargi@mtu.pl zaraz idę pisać ciekawe co i kiedy mi odpowiedzą !!!!
justyna_szymanska / 2011-07-14 10:19
Słowo wyjaśnienia (w odniesieniu do wyżej zamieszczonej opinii):

1. polisy wraz z innymi dokumentami (druk przelewu) wysyłane są przez MTU SA na adres korespondencyjny, wskazany przez Klienta – dlatego też, wszelkie zmiany w ww. zakresie Klient powinien zgłaszać Ubezpieczycielowi na bieżąco,

2. jeśli składka nie została opłacona w terminie, przypomnienie o zaległości kierowane jest do klienta 2 razy (list polecony, w okresie do 1 miesiąca) – dopiero w przypadku braku skuteczności ww. pism, sprawa przekazywana jest do Kancelarii Prawnej,

3. jeśli w Waszym odczuciu doszło do zaniedbania ze strony pracowników MTU, proszę wyślijcie zgłoszenie na adres: SKARGI@MTU.PL (w temacie wiadomości wpiszcie hasło FORUM, w treście wskażcie nr polisy) - niezwłocznie po otrzymaniu wiadomości, przez pracowników Biura Reklamacji, wszczęte zostaną czynności interwencyjne.

Wszystkich obecnych i przyszłych Klientów MTU, chciałabym zapewnić, że wszelkie sygnały o nieprawidłowościach w obsłudze, są dla nas niezwykle istotne – dzięki nim, eliminujemy przyczyny Waszego niezadowolenia, nieustannie doskonaląc jakość świadczonych usług. Tym samym, zapraszam do kontaktu z Biurem Reklamacji MTU (adres SKARGI@MTU.PL).

Pozdrawiam serdecznie, Justyna Szymańska (MTU SA, Grupa Ergo Hestia).
Justyna Szymańska
Ad_am / 78.8.177.* / 2013-01-09 13:01
Odnośnie punktu 2. Twierdzi Pani, że przypomnienie o zaległosci kierowane jest do klienta listem poleconym? To co dla MTU znaczy list polecony? Dla mnie (i chyba dla większości ludzi) list polecony to przesyłka której odbiór się POTWIERDZA, a nie która ląduje w skrzynce pocztowej. Miałem wątpliwą przyjemność "boksować sie" z Wasza firmą o rzekomą zaległość (nadmieniam, że odstapiliście od swoich żądań). Upomnienie dostałem tylko raz i to listem zwykłym, który listonosz wrzucił po prostu do skrzynki
MoLan / 83.1.193.* / 2011-07-08 00:28
To patrzcie tu, co robi MTU !
1) Ubezpieczam już drugie auto w MTU i to jest o dwa za dużo.
2) Wysyłają druki polisy , których nie potwierdzają ani telefonicznie, ani żadną inną drogą. Sytuacja komplikuje się w chwili przedłużenia umowy. Kiedy nie otrzymają wpłaty w terminie ani myślą ponownie wysłać druki zakładając, że pismo mogło nie trafić do rąk kontrahenta. Nie wysyłają też upomnień. Potrafią jedynie przekazać sprawę firmie windykacyjnej. Najczęściej jest to wrocławski "Lexus".
Taka sytuacja przytrafiła mi się w tym roku i jestem w szoku. Mam 3 auta i niekoniecznie pamiętam kiedy kończą im się polisy. Z innymi ubezpieczycielami nie ma żadnych problemów. Nie zalegam z niczym, ponieważ upewniają się , że informacja do mnie dotarła.
Tu...Kanał i windykator z pałą.
3) To nie wszystko. Dziś mijają 2 miesiące kiedy po wezwaniu windykatora opłaciłam polisę i do tej chwili nie otrzymałam potwierdzenia tego faktu z MTU pod postacią nowej polisy i wkładki do dokumentów.
4) Kiedy zadzwoniłam zirytowana tym stanem rzeczy do odpowiedniego działu otrzymałam zapewnienie, że jeszcze tego dnia otrzymam polisę.
5) A jakże!!! Otrzymałam na maila druk wpłaty na kwotę, którą uiściłam dwa miesiące temu !!!
6) Po moim pisemnym upomnieniu, że mają burdel na kółkach zapadło głuche milczenie...

CIEKAWE KIEDY UZYSKAM OPŁACONĄ POLISĘ OC???!!!
monia768 / 95.175.3.* / 2013-02-20 22:27
szokiem jest brak odpowiedzialności! a na polisach wszystko stoi jak WÓŁ do kiedy co i jak!
aghjkl; / 89.72.117.* / 2011-01-28 19:59
nas spotkało to samo, bandyci!!! MTU NIE POLECAM! cieżko złożyć skutecznie wypowiedzenie i uwolnić się od nich, grają na zwłokę i widykacja murowana... odradzam!!!!
zadowolony klient MTU / 217.96.1.* / 2011-05-27 11:10
jak nie wiesz jak się wypowiada umowę OC to nie wiń MTU wystarczy wysłać listem poleconym i zatrzymać pokwitowanie
bibus / 92.26.38.* / 2011-03-06 22:39
czy jest taka możliwość że po czterech latach okazuje się że umowa została nie rozwiązana z mtu a ja w tym czasie płaciłem oc w innej firmie. Teraz okazuje się że komornik przejął sprawę i domaga się zapłaty za tamten okres?
QWERT321 / 178.36.213.* / 2013-04-14 20:17
To jest stały motyw w skargach na MTU. Specjalnie nie wysyłają od razu pisma z ewentualnymi roszczeniami, tylko po dłuższym okresie czasu i klient myśląc, że wszystko załatwione, czasem wyrzuci potwierdzenie nadania wymówienia lub go nie znajdzie i wtedy zaczyna się gehenna. Każą płacić za kilka lat, bo rzekomo umowa nie została rozwiązana. Jeśli zaś ktoś ma potwierdzenie nadania, to wtedy twierdzą, że w przesłanym piśmie nie było wymówienia. Ponieważ klient nie chce płacić, bo uważa że wszystko załatwił, oddają sprawę firmie windykacyjnej, która straszy klienta i naciska, co w części przypadków kończy się wymuszeniem wpłaty pieniędzy. MTU razem z firmą windykacyjną tworzą mafię, która dzieli się kasą z wymuszonych płatności. Trzeba zbiorowo zgłosić skargę do UOKiK oraz zrobić pozew zbiorowy do sądu, aby skończyć z tą złodziejską firmą.
aaudytor / 2011-01-29 18:55 / Bywalec forum
No niestety , tak to jest jak przy wyborze polisy zwraca się uwagę tylko i wyłącznie na cenę i wybiera tego typu firmy , które ja nazywam krzak. A przecież jest tyle rzetelnych , sprawdzonych , doświadczonych ubezpieczycieli.
zadowolony klient MTU / 217.96.1.* / 2011-05-27 10:55
podaj które bo mi się wydaje że wszystkie są jednakowe tylko zależy jak my to znaczy klienci załartwiamy sprawy bo wiele osób nie zna obowiązków spoczywających na użytkowniku pojazdu umiemy tylko osądzać innych i winę przypisywać innym
Potr / 37.209.129.* / 2014-01-25 10:27
Winę to ponoszą ci którzy uchwalili zawiłe bandyckie prawo. W którym cywilizowanym kraju płaci się oc za posiadanie a nie używanie? To firma ma stać na kolanach przede mną, a nie ja mam błagać żeby się odpieprzyli. Na wyspach na telefon się zawiera i wypowiada. U nas porobione aby łapać klienta bo coś na czas nie zrobił. Firmy nieuczciwie działają, tyle że firmy to my ludzie, więc morał jest jeden, jesteśmy żałośni.
wertykalny / 92.55.195.* / 2010-03-24 09:52
MTU omijajcie szerokim łukiem, firma nieprofesjonalna, nie wypłaca odszkodowań, a ich agenci kłamią, wprowadzają w błąd - chyba celowo, by jak najmniej wyplacić należnych pieniędzy.
klikalny / 92.55.195.* / 2010-04-14 21:18
banda jakich mało. To oszuści. Na odszkodowanie czekam już 3 miesiące. Skandal!!
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy