Forum Polityka, aktualnościKraj

Nałęcz: Lot rejsowy nie obniża prestiżu prezydenta

Nałęcz: Lot rejsowy nie obniża prestiżu prezydenta

Wyświetlaj:
mieczman / 2010-12-12 18:57 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Przecież mógł polecieć TIRem i panienki by były?.
acomitam / 83.25.35.* / 2010-12-04 13:51
Ale chyba premier Wielkiej Brytanii też lata rejsowymi samolotami i jakoś mu to prestiżu nie obniża. A po drugie ...Czy Komorowskiemu można obniżyć prestiż? Musiałby go najpierw mieć.
PRAKSENIA / 87.204.173.* / 2010-12-06 14:39
LECI REJSOWYM ZE STRACHU. BOI SIE NASZ "BOHATER" WIE JAK MA WIELU SOBIE NIECHĘTNYCH LUDZI , I WIE TEZ DOBRZE JAK TO MOŻE BYĆ, ZRESZTĄ PRZED KATASTROFĄ SMOLEŃSKA ZAPOWIEDZIAŁ ",ŻE PREZYDENT GDZIEŚ POLECI " I HE HE HE I PO WSZYSTKIM.
OBY NAŁĘCZA TEŻ ZABRAŁ, BARDZO GO "KOCHAMY"
Oszołomowaty / 89.229.77.* / 2010-12-03 20:06
Cos z realu do POmatrixa. Może cos niektórym POfanom zabłysnie :
"...Miał być sukces, a wyszło jak zwykle

1. Nie dawno pisałem o tym,że nie ma reakcji ani wysokich polskich przedstawicieli w instytucjach europejskich, ani polskiego rządu na rezolucję Parlamentu Europejskiego żądającą podwyższenia poziomu redukcji CO2 w Unii Europejskiej z 20% do 30% do roku 2020.

Pisałem między innymi, że nie słyszałem o żadnej reakcji ani polskiego rządu w tej sprawie ani o reakcjach naszych wybitnych przedstawicieli w instytucjach europejskich choćby Przewodniczącego PE Jerzego Buzka czy komisarza ds. budżetowych Janusza Lewandowskiego, choć zarówno polski rząd jak i obydwaj Panowie zapewne wiedzą z jakimi konsekwencjami dla gospodarki i społeczeństwa wiąże się taka skala redukcji.

Stwierdziłem także,że stare kraje członkowskie prą do dużej redukcji CO2 do 2020 roku bo realizuje ona ich interesy i to z kilku powodów ale dwa z nich są szczególnie ważne. Z tego tytułu poniosą znacznie mniejsze koszty niż nowe kraje członkowskie, a ponadto gigantyczne pieniądze jakie te nowe kraje będą musiały wydać na tą redukcję w dużej części trafią do ich gospodarek, bo właśnie tam będą kupowane związane z tą redukcją technologie i urządzenia.

2. Przypomniałem także,że Premier Tusk ogłosił rok temu po szczycie UE w Brukseli, że godząc się na rozwiązania w sprawie redukcji CO2 o 20% do roku 2020 tam przyjęte, odnieśliśmy sukces ale już wtedy było wiadomo,że cena tej zgody będzie bardzo wysoka.

Teraz już mamy dokładne wyliczenia w tej sprawie i wiemy,że musi to być corocznie przynajmniej 3 mld euro rocznie do roku 2020, a ponieważ na razie na ten cel specjalnie nie wydajemy to w kolejnych latach wydatki będą musiały być jeszcze większe. Koszty redukcji CO2 o 20% do roku 2020 przypadające na jednego odbiorcę energii elektrycznej w Polsce będą 2-krotnie większe niż w Niemczech, 3-krotnie większe niż w Austrii i 10 -krotnie większe niż we Francji.

Okazuje się jednak, że tak przychylne dla nas zdaniem Premiera Tuska Niemcy i Francja forsują w Komisji Europejskiej przepisy dotyczące opłat za emisję CO2 już od roku 2013, że ich poniesienie przez niektóre branże naszej gospodarki jest po prostu ekonomicznie niemożliwe.

3. Komisja Europejska zaproponowała budowę wskaźników dla darmowej emisji CO2 w oparciu o opalanie gazem. W tej sytuacji w Polsce, gdzie produkcja energii jest oparta o węgiel nawet nowoczesne instalacje dostaną tylko minimalne ilości darmowych pozwoleń na emisję CO2. Branża ciepłownicza szacuje, że jeżeli te przepisy wejdą w życie ceny energii cieplej tylko z tego powodu w 2013 roku będą musiały wzrosnąć o ponad 20%.

Firmy ciepłownicze Polsce będą musiały kupować ok.60 % pozwoleń na emisję, podczas gdy ich odpowiednicy w starych krajach członkowskich tylko 20%. Cementownie szacują, ze tylko w 2013 roku opłaty za pozwolenia wyniosą 375 mln zł i corocznie będą rosły do blisko 730 mld w roku 2020. Przemysł nawozowy będzie musiał ponieść dodatkowe koszty wynoszące tylko w 2013 roku 270 mln zł , podobnie przemysł papierniczy, sodowy i wiele innych zużywających do produkcji duże ilości energii.

4. Poniesienie takich dodatkowych kosztów będzie wymagało tak jak w ciepłownictwie podnoszenia cen, co może uczynić z wielu rodzajów produkcji będących do tej pory polska specjalnością produkcję wręcz niezbywalną ze względu na niekonkurencyjne ceny (cement, nawozy sztuczne).

We wszystkich tych branżach pracuje blisko 0,5 mln ludzi a spadek konkurencyjności i związane z tym ograniczenia produkcji oznaczają po prostu masowe zwolnienia pracowników.

Premier Tusk ogłaszając przed rokiem sukces w związku z przyjęciem przez Radę UE tzw. pakietu klimatycznego chyba się nie spodziewał, ze za ten sukces aż tak szybko przyjdzie nam zapłacić...."
Z Salon24
1n1..q / 89.76.56.* / 2010-12-03 21:29
Jestem zwolennikiem opuszczenia UE jak najszybciej i powriotu do węgla
Oszołomowaty / 89.229.77.* / 2010-12-03 19:31
"..Lot rejsowy nie obniża prestiżu prezydent.." -a ma co obniżać..? Chyba dalsze pokłady głupoty ..ale jest to możliwe? Namiestnik tuskowy i WSI-zgrai ...żenada i wstyd na cały normalny świat ...
co się dzieje / 81.85.205.* / 2010-12-03 18:40
no, no, Nałęcz, widzę, jaja sobie robi z Łupka. Oj znajdzie się cyngiel na lewitującego lewicowca, czuję. Jak można publicznie o takiej personie rozpowiadać, że ma prestiż, a na dodatek, że się teoretycznie ów prestiż może obniżać. Ćpaczki oraz odsiadujący wyroki (żelazny elektorat WSI-oka), uznają, że owe obco brzmiące słowo prestiż jest po prostu obelgą.
Konkret / 2010-12-03 16:40
Przynajmniej poleci bezpiecznie ,bo załoga samolotu nie będzie słuchać decyzji prezydenta o lądowaniu,a w kancelarii prezydenta zostanie dużo kasy.Można małe miasto biednych ludzi wyżywić.itd...
retyw. / 217.97.193.* / 2010-12-03 22:30
Weż przestań, to nie teleranek tutaj >18.
ccccccccccc / 195.74.79.* / 2010-12-03 17:21
"bizantyjski przepych" Kancelarii poprzednika Bronisława Komorowskiego kosztował podatników w tym roku 158 mln 485 tys. zł. Kancelaria Prezydenta Komorowskiego zaś bezwzględnie ten budżet na przyszły rok ograniczyła:
- najpierw w projekcie budżetu do 181 mln 833 tys., a więc przez wzrost o 23 mln,
- potem w nieco wymuszonej autopoprawce do budżetu - ze 158 mln 485 tys. do 171 mln 524 tys. A więc zwiększając go tylko o ponad 13 mln.
Rossi / 91.189.73.* / 2010-12-03 16:55

TU-154, który mógłby podołać tej trasie, nie jest jeszcze gotów do lotów i nie lata

Czy ktoś poniósł konsekwencje za zlecony remont ???
Czy TU 154 ten ze Smolenska tez był tak samo sprawny, remontowany w tej samej firmie.
Bronek boi się latać TU 154 ze strachu, a taki był odważny zalecając Polskim pilotom drzwi od stodoły na loty w Afganie.
Takie to dwulicowe.
m-53 / 83.24.40.* / 2010-12-03 15:56
A na wrotach od stodoły to nie łaska???
raven123 / 194.1.153.* / 2010-12-03 14:52
Może nawet pontonem płynać. I tak USA zawsze miało i ma nas w d.
brawopis / 89.76.56.* / 2010-12-03 14:32
Wpis usunięty ze względu na złamanie regulaminu forum.
tmp / 95.41.226.* / 2010-12-03 14:29
Widok Bronka przełażącego przez bramkę bez butów i paska... bezcenne.
m-53 / 83.24.40.* / 2010-12-03 15:53
A w Stanach, na skanerach, obejrzą go sobie dokładnie.
strurz prawa / 86.25.217.* / 2010-12-03 14:28
Ja sie z tym zgadzam
m-53 / 83.24.40.* / 2010-12-03 15:55

strurz


Najpierw ortografii się poducz zanim się zaczniesz zgadzać lub nie.
liczykrupa / 83.25.13.* / 2010-12-03 13:17
nie moze latac swoim samolotem-juz widze pelne politowania spojrzenia ludzi jak prezydent zielonej wyspy donalda tuska wysiada z rejsowego samolotu-zenada
man13 / 2010-12-03 12:30 / Tysiącznik na forum
Zawsze może zrezygnować i porozmawiać przez telefon. Chyba że telefony odcięli za niezapłacone rachunki Kaczyńskich?
żyrandol / 62.93.44.* / 2010-12-03 12:14
Hm, tak się zastanawiam, jak ten lot nie obniży czegoś, czego nie ma?
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy