Anonim z manufaktury
/ 87.251.238.* / 2010-10-01 12:22
..
No to policzmy tabelkę inaczej :
ZASTRZEŻENIE PIERWSZE : jeśli w tabelce , w pozycji " przychody w roku 2009 " jest błędny zapis i powinno być : LOT ma 2,7 mld zł, a LUFTHANSA 22,2 mld euro przychodu , to według takiego sprostowania mamy :
Ilość OSÓB zatrudnionych na JEDEN samolot :
- LOT 2 300 : 55 = 41 osób,
- LUFTH. 112 300 : 722 = 155 osób.
Ilość pasażerów przewiezionych przez jeden samolot :
- LOT 4 100 000 : 55 = 74 500 pasażerów,
- LUFTH. 76 400 000 : 722 = 105 800 pasażerów.
No i najważniejsze, moim zdaniem, PRZYCHÓD NA JEDEN SAMOLOT :
- LOT 2 700 000 000 : 55 = 49 090 900 PLN,
-LUFTH. 22 200 000 000 : 722 = 30 742 900 EUR. .
ILE ZYSKU WYGENEROWAŁ JEDEN PASAŻER :
- LOT 2 700 000 000 : 4 100 000 = 658 PLN co daje przy kursie średnim 3,95 euro/pln = 166 EUR,
- LUFTH. 22 200 000 000 : 76 400 000 = 290 EUR co daje przy kursie średnim 3,95 euro/pln = 1 145 PLN.
Ile STRATY wygenerował jeden pasażer :
- LOT 168 000 000 : 4 100 000 = 40,98 PLN ( 10,37 EUR),
- LUFTH. 112 000 000 : 76 000 000 = 1,48 EUR ( 5,81 PLN).
ILE "ZYSKU NETTO" wygenerował jeden pasażer (w PLN) :
- LOT : 658 PLN - 40,98 PLN = 616,02 PLN,
- LUFTH. : 1 145 PLN - 5,81 PLN = 1 139,19 PLN.
Czyli każdy pasażer LUFTHANSY zapłacił PONAD 100% więcej niż pasażer LOT-u, żeby straty LUFTHANSY były zaledwie o ok. 5 EUR mniejsze ( statystycznie na 1 pasażera ) niż LOT-U.
Coś z tą tabelką nie jest w porządku !
Czy ktoś się przyznaje do jej autorstwa?
Rząd, ministerstwo, redaktor Money?
Z życzeniami stopy wody pod kilem , pozdrawia Anonim