Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Niemiecka płaca minimalna dla polskich kierowców. Polska znów krytykuje przepisy

Niemiecka płaca minimalna dla polskich kierowców. Polska znów krytykuje przepisy

Wyświetlaj:
kierowca C / 89.75.107.* / 2015-03-03 09:36
TAKIE PRZYWILEJE"MILIONY" MAJA TYLKO NAJWIEKSZE FIRMY,POMYSLCIE O TYSIACACH MALYCH FIRM KTORE DAJA PRACE ,POLAKOM,KIEROWCOM I CALEMU LANCUSZKOWI..SA FIRMY KTORE MAJA ROWNIEZ MNIEJSZE AUTA,TEZ ZATRUDNIAJA KIEROWCOW I NIE MAJA SZANS NA WYPLATE W WYSOKOSCI 10TYS MIESIECZNE. Z TAKIM MYSLENIEM TO BEDZIEMY STAC POD POSREDNIAKIEM W DLUUUUGICH KOLEJKACH
polak108 / 37.30.54.* / 2015-03-03 09:27
polscy przewozniki maja najnowszy tabor a kierowcow placa jak chca tak zeby im pasowalo takrze bardzo dobrze ze niemcy wprowadzaja taki przepis przeciesz zyjemy w uni takze zarabiajmy podobnie.(popieram)
michal2dzieci / 31.61.138.* / 2015-03-03 09:13
A czemu tylko kierowcy. Jesteśmy w Unii więc krajowa najniższa powinna być jedna w całej Unii a nie unia tylko na bogatych
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
bajabol / 83.25.176.* / 2015-03-03 09:22
tak, ale wg placy minimalnej ustalane sa tez skladki do ZUS jak i np.koszty prowadzenia firmy.
Sa firmy duze i sa firmy male(firemki np. 1 -osobowe).
Czyli wlasciciel firmy 1-osobowej dzieki twojemu widzimisie bedzie teraz co miesiac placil na ZUS np.2000 zl a moze i wiecej.Oczywiscie Panstwo na tym skorzysta,bedzie wieksza skladka,wiecej kasy w Panstwie dla innych ZUS-owcow ale przeciez nie oto chodzi.Wiele firm malych zacznie padac, a potem te wieksze ,ktorych towary nie beda kupowane bo nie bedzie klientow.
pawles / 95.91.228.* / 2015-03-03 10:07
w Niemczech mały przedsiębiorca nie ma obowiązk płacić pełnego ZUS jak nie chce, więc nie będzie miał drożej...
cary / 37.8.192.* / 2015-03-03 08:59
PROPONUJĘ ABY WSZYSTKIE FIRMY ZAGRANICZNE INWESTUJĄCE W POLSCE PŁACIŁY NAJNIŻSZĄ KRAJOWĄ JAKA JEST W DANYM KRAJU A ZWŁASZCZA MARKETY BIEDRONKA NAJNIŻĄ PORTUGALSKĄ TESCO BRYTYJSKĄ REAL AUCHAN CARRFOUR FRANCUSKĄ ITD PEWNIE ODBILI BY SIĘ OD DNA POLSCY SPRZEDAWCY A PIENIĄDZE ZOSTAŁY BY W KRAJU
ShakurML / 94.254.193.* / 2015-03-03 10:24
Świetny pomysł bo w tych branżach to nawet umowy mają o dzieło itd
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
kierowca / 83.23.186.* / 2015-03-03 08:51
mozna łatwo policzyc ile kierowca zarabia na godzine : w 4 tygodniowym okresie 13godzin dziennie razy 22 dni (srednio)= 286godzin pracy czyli 1300zł netto podzielic na 286 =4,5 zł, a nie mowiac ze nie spi w domu przy rodzinie tylko w kabinie
pawles / 95.91.228.* / 2015-03-03 10:06
jakie 1300? skąd znasz kierowcę który jeżdząc po Europie zarabia 1300zł? Co za brednie!!!
valdi500 / 66.249.81.* / 2015-03-03 10:31
Jakie brednie????? To jest PRAWDA!!!!! W 90% polskich firm kierowcy zarabiają najniższą krajową. Za miesiąc w budzie, to jest trochę mało. Do tego są diety, ale one są po to, żeby nie paść z głodu. Poza tym dietę placona ma pracownik każdej innej branży.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
camel456 / 83.22.253.* / 2015-03-03 10:01
W Polsce w większości firm transportowych płaca od frachtu lub od przejechanych kilometrów a nie na godziny tak jak powinno być. Nasze prawo jest chore nasz kraj jest chory, gdyby kierowca zarobił 1300zł tak jak pisze kolega, transport padł by w jednym miesiącu. Żaden kierowca nie wyjechał by w trasę. Płacą pod stołem 1300 to podstawa, reszta na lewo. W firmach gdzie są najnowsze auta najwięcej oszukują kierowców.
czytelnik385 / 83.23.113.* / 2015-03-03 08:51
Z jednej strony ruskie chcą nas upierniczyć z drugiej Niemcy.Będzie za jakiś czas bardzo ciekawie. Ja na tą chwile proponuję,aby wszystkie firmy Niemieckie w Polsce płaciły 8,50euro/h i wprowadzić ten przepis natychmiast.
kierowca / 83.25.239.* / 2015-03-03 08:45
kris 77 ty masz problem ze sobą pseudo biznesmenie
kierowca / 83.23.186.* / 2015-03-03 08:40
kierowcy w Polsce zarabiaja najnizsza krajowa, a reszta składnikow wynagrodzenia to diety( ktore nie wliczaja sie w wynagrodzenie, to sa pieniazki na jedzenie)a nie mowie juz o pracodawcach ktorzy płaca z tzw kilometra (30gr-40gr) czyli nie ponosza zadnych dodatkowych kosztow, sami oszusci nic wiecej, a jak nie jedziesz nie zarabiasz. moze wkoncu ktos by sie wziął za takich!!!
kierowca / 83.23.186.* / 2015-03-03 08:43
nie mowiac jeszcze ze najlepiej jak by kierowca siedział miesiac w kabinie i nie zjezdzal do domu, wyzysk.
kris77 / 83.23.81.* / 2015-03-03 08:22
ŻYGAĆ SIE CHCE JAK WIDZE WYPOWIEDZI TYCH POLSKICH KIEROWCÓW JAK MA MAŁO 1500€ TO NIECH IDZIE DO SZYPY PALANT NIECH KUPI AUTO ZA 300 TYS ZŁ I NIECH JEZDZI SOBIE SAM ON MYSLI ŻE PRZEWOZNIK MA MILIONY NA NIM NIECH ZPŁACI LEASING JEGO WYPŁATE ZUS UBEZPIECZENIE OC/AC OCP PRZEWOZNIKA TO ZOBACZY ILE ZOSTAJE 1500€ TO I TAK ZA DUŻO CO DOSTAJE KIEROWCA
pawulon / 31.61.140.* / 2015-03-03 09:04
to po co zatrudniasz kierowce sam wsiadaj i pchaj to żelastwo jak ci nic nie zostaje
czesiek2 / 178.36.202.* / 2015-03-03 08:31
[...]

### Post usunięty z powodu złamania regulaminu Forum Money.pl ###

[...]

awsze / 94.75.86.* / 2015-03-03 09:18
Właśnie dziwi mnie ten fenomen polskiego rynku pracy... mam firmę i nie powiem kiedyś żyłem na pracownikach i dosłownie, i w przenośni... W pracy spędzałem po 12-16 godzin, bo byłem prawie jak klawisz w więzieniu, musiałem pilnować zeby się nie pochlali, na porządku dziennym były zaginięcia sprzętu, materiałów... ale było to wkalkulowane w koszty... pracownicy mieli niewiele ponad najniższą krajową, a ja zarabiałem miesięcznie nawet 100 tyś złotych... no i parę lat temu serducho nie wytrzymało rytmu życia... zbiegłos się to z wizytą znajomego rodziny z zagranicy który prowadzi podobną do mojej firmę ale w USA... co prawda realia są u nich zupełnie inne ale mając firmę w rozsypce (9 miesięcy leczenia) nie miałem wiele do stracenia... obecnie firma wartościową jest 4 krotnie iększa niż 5 lat temu ja zarabiam rocznie 300-400 tysięcy obroty mam 5 krotnie większe a pracuje około 90 godzin miesięcznie... pracowników pilnuje u mnie ich pensja... nie są to ludzie z łapanki tylko ludzie ktorzy naprawdę chca u mni epracować i im naprawdę zależy. (a najlepsze jest to że jak to powiedziała Pani z US mialem kontrolę bo zapłaciłem za duże podatki)
bomba / 46.113.145.* / 2015-03-03 08:51
Pracuje od 8 lat w niewielkiej firmie transportowej, mamy 50 aut i powiem szczerze że 1500 € wypłaty dla kierowcy to norma a i 1800 € zarabiają ... a na dodatek trzeba ich prosić żeby w trasę pojechali bo chcieliby kasę za siedzenie w domu a kilometry to się same zrobią
jarek995 / 212.77.105.* / 2015-03-03 08:15
niech nasz kochany rząd zrobi tak by 1-euro kosztował 1 zł i problem się rozwiąże 8,5złotego to chyba kierowcy mają?
jarek995 / 212.77.105.* / 2015-03-03 08:13
Niemiec chce by była zdrowa konkurencja firm transportowych. Skoro paliwo, samochód, przejazdy kosztują tyle samo to czemu polski kierowca ma jechać w Niemczech za ćwierć ceny?
M755 / 213.158.222.* / 2015-03-03 08:23
Zgadzam sie, jest tylko jedno ale, Polskie Firmy jeżdżą za mniejsze stawki. Jeżeli stawka za fracht bedzie na takim samym poziomie dla Niemieckiego i Polskiego przewoźnika to ten przepis mógłby mieć zastosowanie.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
macko870 / 89.66.211.* / 2015-03-03 08:07
Jak właściciel firmy kupi nowego mercedesa co trzy lata a nie co rok to mu się nic nie stanie. Popadają kretacze i wyzyskiwacze i bardzo dobrze. My kierowcy tez chcemy godnie zarabiać.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
qsx / 92.55.195.* / 2015-03-03 08:07
jak obniżyć pieniążki to premier pierwsza:-)
OLO-POLO / 91.195.159.* / 2015-03-03 08:02
wygląda na to że za niedługo BĘDĄ RZĄDZIĆ na Polskiej ziemi i w Polskich firmach przewozowych,widać że już się zaczyna z jednej strony ingerują NIEMCY z drugiej strony ROSJA KLESZCZE SIĘ ZACISKAJĄ TAK BYŁO RÓWNIEZ W 1939 ROKU
Maciek krk / 83.29.145.* / 2015-03-03 08:01
Witam
Ja mam tylko jedno pytanie jeżeli jest tak źle,jak mówią właściciele firm transportowych to dlaczego ciągle przybywa pojazdów ciągle rośnie tabor,to gdzie jest cud? Bo brak opłacalności, głodowe stawki, okradający kierowcy... pytam się jak to wszystko jeszcze działa?
awsze / 94.75.86.* / 2015-03-03 08:27
cud jest tu że stawki za transport są czysto europejskie... nikt nie zaniża cen bo by mu się strasznie tabor uszkadzał za granicą... a polscy kierowcy zarabiają w iscie polski sposób... pensja oficjalna i nieoficjalna... niestety polskie państwo ma tak skonstruowane podatki i inne opłaty że zwyczajnie opłaca się je oszukiwać... pozatym polak lubi oszukiwać kilkadziesiąt lat komuny wytworzyło w nas naturalną skłonność do kombinowania... jedynym sposobem na podatki oraz w pensje w polsce jest obniżenie podatków, zwiększenie (tak zwiększenie zusu) i dowalenie horendalnych kar za łamanie przepisów.... szybko zmieniły by się realia.

Najnowsze wpisy