Forum Forum prawneGospodarcze

nieodbieranie przesyłek za pobraniem przez kupujących w sklepie internetowym

nieodbieranie przesyłek za pobraniem przez kupujących w sklepie internetowym

banca / 2008-07-10 22:28
Prowadzę sklep internetowy, w którym wyraźnie jest napisany regulamin i m.in. informacja, że klient może odwołać złożone przez siebie zamówienie, ale tylko do momentu kiedy go poinformujemy o tym, iż przyjęliśmy zamówienie do realizacji.
Ale... zdarzają się nagminne przypadki (być może robione specjalnie przez konkurencję) gdzie klient składa u nas zamówienie, często na spore sumy, my przyjmujemy je do realizacji, sprowadzamy towar od naszych dostawców, wystawiamy paragon, wysyłamy paczkę za pobraniem, a po 3 tygodniach paczka wraca do nas, jako nieodebrana przez klienta, a klient dzwoni i mówi, że jednak się rozmyślił, że jednak już nie potrzebuje tych rzeczy.
Takie działanie naraża sklep na straty. Jest to niedotrzymanie warunków umowy, jaka została zawarta przez obie strony.
Jak sklep internetowy może się ustrzec przed takim działaniem klientów? Czy w takiej sytuacji sklep ma prawo zgłosić klienta do BND? Widziałam na stronach jednego ze sklepów, takie właśnie ostrzeżenie, że dokonanie zakupu w sklepie internetowym jest wiążące dla obu stron, i jeśli ktoś nie odbiera paczki, do której był wystawiony paragon, i która była wysłana za pobraniem, sklep ma prawo zgłosić informacje o takim kliencie jako nierzetelnym dłużniku.
Proszę o poradę.

Najnowsze wpisy