Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Nord Stream. Niemiecki sąd odrzucił skargę polskich portów w sprawie ułożenia rurociągu

Nord Stream. Niemiecki sąd odrzucił skargę polskich portów w sprawie ułożenia rurociągu

Wyświetlaj:
Złośliwiec / 83.16.129.* / 2015-12-18 10:25
Do tej"PROSTEJ" sprawy doprowadziło PO+PSL. Jakiś arabski statek rozjedzie te rury i będzie po sprawie.
Waniek / 2015-12-18 12:12 / Bywalec forum
Czym je rozjedzie przecież wcześniej nie przejdzie. To co będziesz go koło Danii teleportował do Bałtyku?
kazimierz2 / 78.131.198.* / 2015-12-18 22:39
Na Bałtyk wejdzie statek z zanurzeniem 15m. Przy dobrych układach przejdzie i nad tym rurociągiem -ale może być i tak, że o niego zahaczy. Będzie wtedy problem.
Ealdon / 80.6.108.* / 2015-12-18 23:44
Wyjaśnij mi, proszę, jak statek o zanurzeniu 15 m, który musi mieć pod kilem 2,5 m wody, przejdzie przez tor wodny o głębokości 14 m?
lelelelele / 91.201.18.* / 2015-12-18 09:34
Szydło nie potrafi załatwić takiej prostej sprawy?
Rozwiązanie / 77.115.20.* / 2015-12-18 09:10
A jaki to problem żeby wynająć urządzenie do pogłębiania wykopu przed położeniem przez niemców rurociągu. Będzie to dla nas koszt, ale pozwoli rozwijać się naszym portom.
W długofalowej polityce ekonomicznej jest to dla nas najlepsze rozwiązanie.
rodimusprajm / 195.112.95.* / 2015-12-18 12:09
Ostatecznie takie powinno byc rozwiazanie. Jednak jesli zmusiliby nas do tego poprzez swoja nieustepliwosc, powinnismy odpowiednio zmienic wobec nich postawe (i w miare mozliwosci skasowac ich za ten wydatek w ten czy inny sposob).
kazimierz2 / 78.131.198.* / 2015-12-18 22:51
Problem polega na tym, że "sporny" fragment toru do Świnoujścia jest na niemieckich wodach -czyli kopać tam bez ich zgody nie można. Poza tym kopanie prowadziłoby do zmiany konstrukcji rurociągu w tym miejscu (chodzi o zagłębienie tej rury o dodatkowy metr, czyli oprócz zmiany położenia samej rury potrzebne są akurat w tym miejscu dodatkowe odwadniacze, itd.). Myślę, że nie obyłoby się bez jej opróżnienia z gazu i podwodnego spawania -a to już zaczynają być poważne koszty i udziałowcy "rury" będą się przed tym bronili wszelkimi dostępnymi sposobami -prawdopodobnie zresztą przez te koszty nie zagłębili rury od razu, a naprawa będzie z pewnością droższa.
Waniek / 2015-12-18 12:14 / Bywalec forum
Ty na prawdę za dobroczynność chcesz kasować Niemców? He he pogłębianie statkami lub maszynami jest drogie bo trzeba je powtarzać co mniej więcej pół roku.
rodimusprajm / 195.112.95.* / 2015-12-18 12:19
podejrzewam ze odpowiednio przystosowany port przyniesie wieksze korzysci niz koszty poglebiania. i tak jak napisalem, nalezy w miare mozliwosci dochodzic zwrotu poniesionych kosztow.
Waniek / 2015-12-18 12:48 / Bywalec forum
Tylko problem w tym że prawo międzynarodowe określa to dość jasno poniesiesz koszty i nie masz żadnych praw. Polacy próbują od Niemców bezpośrednio w sadach uzyskać odszkodowania i ciągnie się to latami a i tak raz za razem są te roszczenia odrzucane. Ciekawe czy poprawa żeglowności w cieśninach duńskich też powinna być na nasz koszt.
Expert od nietzschego / 91.208.150.* / 2015-12-18 08:46
Chodzi o kontenerowce. Port kontenerowy wymaga takich parametrów. Wykorzystali łotry rządy bezhołowia i ograniczyli konkurencję dla Amsterdamu i innych.
Interes LNG jest tu bez znaczenia. Komunikacja dla gazoportu nie jest zagrożona.
Teraz jednak Polska ma wreszcie rząd myślący interesem narodowym a nie prywatnym i jest czas by to rozegrać. Nie spieszy się. Trzeba robić swoje.
Ealdon / 80.6.108.* / 2015-12-18 23:53

Wykorzystali łotry rządy bezhołowia

Jakiego bezhołowia? Kiedy Nord Stream zaprosił na konsultacje na temat rurociągu wszystkie państwa leżące nad Bałtykiem ministrem spraw zagranicznych była anna fotyga - ekspert od handlu międzynarodowego, premierem prawnik - jarosław kaczyński a prezydentem prawnik - lech kaczyński .
Waniek / 2015-12-18 12:08 / Bywalec forum
Myślący o własnej kieszeni? Bo jakiś innych działań nie widzę.
pigwa321 / 83.5.144.* / 2015-12-18 06:55
Co za brednie!!! Porty USA w całej zatoce działają z ograniczeniem zanurzenia statku do 45 stóp ((2,54cmx12)x45)) =13.716m. Jest to takie samo zanurzenie jak w USA. Jakie to ograniczenie ma wpływ na rozwój gospodarki??? Z drugiej strony jaka jest solidarność Niemców w EU. Jak trzeba kogoś zrujnować to oni pierwsi - patrz Grecja. Polski trochę się boją bo jak lata temu nie odważyli się jej zaatakować sami - do bandyckiego napadu potrzebowali Rosję i jej sowiecką armię.
wadkop / 5.172.239.* / 2015-12-18 03:40
niemcy rozwalają konkurencje inne kraje żeby sami mogli się rozwijać i mieć nadwyżki budżetowe
Ealdon / 80.6.108.* / 2015-12-18 01:04
Bardzo mnie ciekawi, jak statek o zanurzeniu 15 m przejdzie przez tor wodny głęboki na 14 m. A tak nawiasem mówiąc, to w poprzedniej wiadomości na ten temat zarząd portów był bardziej ambitny i chciał, żeby do Świnoujścia mogły zawijać statki o zanurzeniu 16 m.
Ealdon / 80.6.108.* / 2015-12-18 00:52
Czyli sąd postąpił tak, jak parę dni temu na tym forum przewidywałem. Cały ten pozew był po prostu ośmieszającą Polskę hucpą. Zarząd portów udaje, że nie wie, że zanurzenie Baltimaxów wynosi 15,4 m.
kokoko / 109.241.25.* / 2015-12-17 23:42
Nieraz nie dwa trzeba być dyplomatą z wizją aby wygrać interes kraju. Nasi zdolni dyplomaci często są po przeciwnej stronie . I co ? I ponosimy straty jako kraj ? Inni to robią z większym wdziękiem dla dobra swojego kraju. Nam pozostają skargi.
Waniek / 2015-12-18 12:15 / Bywalec forum
I kłótnie tylko dlaczego takie drogie. Może kłócących się obciążymy?
Rabin Ibn Josek / 195.26.22.* / 2015-12-17 23:38

Odrzucając skargę /Polski/ sąd nie podał przyczyn takiego rozstrzygnięcia - napisano w przesłanym oświadczeniu.

Podobnie jak u nas z orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego w sprawie wyboru sędziów /ale o tym sza... /
Rabin Ibn Josek / 195.26.22.* / 2015-12-17 23:35
Widzicie polskie tłumoki jak załatwia się sprawy ? A wy im liżecie tyłki i pozwalacie niejakiemu Schulzowi pluć sobie w twarz. Frankfurter Algemeine Zeitung rownież uzurpuje sobie prawo do oceny polski. Dalej PO popierając Niemcy może uda sie wam rozwalić Państwo ! A kiedyś się mówiło "nie będzie niemiec pluł nam w twarz"
sekol / 78.9.51.* / 2015-12-17 22:16
Już widzę jak Niemcy uwzględnią nasze skargi buhaha :) Od 39 nie zmienili swoich planów co do zawłaszczenia EUROPY zmienili tylko sposób!!!! Plan Mołotowa i Libentropa jest nadal realizowany tylko bezkrwawo
.,../. / 31.61.141.* / 2015-12-17 21:59

Sąd administracyjny w Hamburgu odrzucił w czwartek skargę

Tak właśnie nas traktują Niemcy...
ALEKSAND / 178.42.236.* / 2015-12-17 21:46
Rozumiem, że ZMPSiŚ chce rozbudować port tak aby mogły wpływać statki o zanurzeniu 16 m (new Panamax, lecz skąd wziąć taki statek LNG , chyba obecnie takich nie ma ?
Obecnie największe statki LNG to Q-max mają zanurzenie 12,5m.
Poza tym musiał by jeszcze istnieć port załadunkowy mogący takie statki przyjmować?
Chyba ,że chodzi o masowce albo inne kontenerowe?

Najnowsze wpisy