Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Nowe pociągi PKP Intercity już się psują

Nowe pociągi PKP Intercity już się psują

Money.pl / 2016-01-04 16:21
Komentarze do wiadomości: Nowe pociągi PKP Intercity już się psują.
Wyświetlaj:
minoror / 89.76.206.* / 2016-01-04 21:15
1.Jesli uwzgledni sie cene zakupu na przewożonego pasażera, to pendolino jest tylko 10% drozsze. ( Bo jest 40m dłuższe)
2.To są pociągi całkowicie innych gatunków, więc takie techniczne bezpośrednie porównywanie moim zdaniem mija się z celem. Pendolino wyprzedza Darta o ok. 20-30 lat badań i doświadczeń.
karol282 / 156.17.100.* / 2016-01-05 11:35
Koszt zakupu 20 Pendolino - 2,5 mld zł, koszt 20 DARTów - 1,3 mld (oba z utrzymaniem). Długości nie można porównać, ponieważ PKP zamówiło krótsze składy, wydłużenie DARTa o 10% nie byłoby drogie, gdyby była taka potrzeba. Prędkość konstrukcyjna DARTa to 200 - 250 km/godz (są różne dane), Pendolina - 250 km/godz. Tory w Polsce są do 200 km/godz. (na odcinku 80 km). Z ceny DARTa 80% zostało w kraju, z ceny Pendolina 100% poszło do Alstomu. Można powiedzieć, patrząc na te kwoty, że Pendolino okazało się kilka razy droższe od DARTa., oferując zbliżoną funkcjonalność.
Luki732 / 88.199.162.* / 2016-01-05 07:43
Masz racje tylko 10% droższy a zaawansowanie technologiczne bije na głowę. Do tego Pendolino jest pociągiem dużych prędkości czyli pociągiem wyższej klasy a cena prawie identyczne.
vb / 83.23.98.* / 2016-01-04 22:54
trzeba wspierać Polski przemysł jak najbardziej ale porównywac darta do pendolino to całkowicie inny poziom,dart to w dalszym ciągu szynobus o minimalnie lepszych parametrach, pendolino natomiast to konstrukcja całkowicie inaczej budowana inna budowa zawieszenia na spręzynach śrubowych wózków w znacznym stopniu miej przenosząca wibracje na pudło,system smarowania obrzeży kół,zastosowanych rozwiązań jest masa których nie mają szynobusy po za tym dużo mocniejsze silniki dużo bezpieczniejsza konstrukcja i rewelacyjnie wyciszona.pociąg ten nawet w Polskich warunkach w środku jest cichutki
SBEK / 95.49.243.* / 2016-01-04 21:12
niestety nowoczesne zabezpieczenia powodują składanie pantografu przy lekkim oblodzeniu trakcji... to samo było z tramwajami w Warszawie - aż przerobiono zabezpieczenia na mniej wrażliwe...
inżynier951 / 89.64.2.* / 2016-01-04 21:06
co wy gadacie miałem okazję pracować w Pesie i wiem że tam jest niezły burdel. Najpierw jest coś robione a dopiero póżniej schodzi na warsztat pełna dokumentacja i to jest największa porażka firmy. Burdel organizacyjny. Narzucili sobie za dużo produktów ( sprawdźcie ile powstało rodzajów zespołów, lokomotyw itp) sapa do usprawnienia tej organizacji wdrożyli dopiero niedawno który i tak jeszcze wymaga dużo usprawnień. Narazie pośpiech działa na wielką szkodę Pesy, mam nadzieje że to ich nie pogrąży bo szkoda by było. Jak tam przetarg na DB ?? Porażka ale wszyscy siedzą ciiii. Nawet media nie grzebią w g...nie bo będzie śmierdzieć. Pozdrawiam
ecik288 / 89.78.114.* / 2016-01-04 21:06
Kłaniają się grzechy młodości... Polskim producentom taboru kolejowego życzę powodzenia. A NEWAG niech nie ujada na swojego rywala z Polski bo sam się kuma z nieswoimi...
Verayher / 178.43.150.* / 2016-01-04 21:05
Tak się kończy niszczenie polskich fabryk. Utracono wiedzę techniczną i obecnie zarówno Newag, jak i PESA muszą ją dopiero odbudować. Ludzie, którzy w Fabloku mieli w małym palcu te zagadnienia dawno odeszli na emerytury, a następców nie było, bo Fablok z braku przez 25 lat zamówień zbankrutował.
Luśnia / 178.183.135.* / 2016-01-05 07:48
Newag pod "wodzą" dwóch asów bez wiedzy, sam wykończył swoje biuro konstrukcyjne zlecając prace do energokontrolu którego szefem był członek rady nadzorczej. Ta z kolei zatrudniała studentów którzy na projektowaniu znali się tyle samo co ich pożal się boże "szefowie". I teraz są efekty tej szopki.
DA1111 / 171.25.230.* / 2016-01-04 21:03
PESA SIĘ UDŁAWIŁA BO NABRAŁA ZA DUŻO ZAMÓWIEŃ
frw / 83.23.98.* / 2016-01-04 21:02
Moim zdaniem pociągi Pesy są przereklamowane Newaga Pociągi bardziej mi sie podobają od Pesy Newag już teraz ma do zaoferowania składy które mogą jezdzić planowo grubo ponad 200 i to nie w testach wychwalany przereklamowany Dart do 160km/h czyli dalej jak szynobus skm Po za tym Impulsy są wiele cichsze od np Elf czy Dartów
DA1111 / 171.25.230.* / 2016-01-04 21:00
TO JEST TAK JAK ODBIERA SIĘ POCIĄGI SKŁADANE NA ŁAPU CAPU TYLKO PO TO, ŻEBY DOTRZYMAĆ TERMINU I NIE ZWRACAĆ FUNDUSZY UNIJNYCH. PESA PEWNIE PO CICHU DOGADAŁA SIĘ Z INTERCITY, ŻE USTERKI W NIEDOPRACOWANYCH SKŁADACH BĘDĄ USUWANE PÓŹNIEJ.
Lisek Chytrusek / 83.143.98.* / 2016-01-04 20:57
Czarny pijar sie zaczyna. Pewnie już jakaś firemka z zagranicy czeka na plajtę pesy żeby tylko władować nam swoje stare G. A media jak wiadomo, się jak zwykle walnie przyczynią do upadku kolejnej polskiej firmy n rzecz zagranicznego szajsu.
MK1983 / 87.239.171.* / 2016-01-04 20:47
Macie swoje Polskie Pendolino. Pendolino jest tylko jedno i dzieki Bogu nie jest polskie :)
szowinista polski / 37.47.7.* / 2016-01-04 20:46
Chodzi o lokomotywy Gama, wyprodukowane przez Pesę. w poniedziałek rano na dziesięć lokomotyw sprawna była jedna.. dobre, bo polskie..ale baco, 9 razy z rzędu
guru122 / 93.105.244.* / 2016-01-04 21:02
Pewnie, bo lepsze niemieckie, u nas nie musi być przemysłu i pracy, lepiej budować go w germanii. Za szkalowanie polskiego przemysłu powinno się wsadzać do więzienia.
Lukassssssoooo / 153.19.29.* / 2016-01-05 09:01
Stwierdzenie faktu to nie szkalowanie. Awaria 90% taboru nie pokazuje w dobrym świetle producenta.
Robas / 89.76.206.* / 2016-01-04 20:45
Pendolino to Pendolino , a nie lansowany przez pisowskie lobby Dart.
Fajnie że Polski , ale nie popadajmy w nadmierną euforię i nie porównujmy Pendolino do Darta , bo to dwie całkowicie inne konstrukcje. To jakby porównać Dacie do Mercedesa.
I jeszcze to fałszywie brzmiące ujadanie na Pendolino i wynoszenie pod niebiosa Darta.
Lodu na zagrzane głowy , proszę Panstwa :)
guru122 / 93.105.244.* / 2016-01-04 21:03
Ale Dart jest POLSKI i od tego zaczyna się budowa przemysłu, pendolino też nie od razu zbudowano. Kolejne konstrukcje będą tylko lepsze.
stachust / 31.11.156.* / 2016-01-04 23:54
Tylko co to obchodzi pasażerów. Do domu też kupujesz polskie i naprawiasz sto razy bo lepiej mieć polskie ?
kolej77 / 31.183.21.* / 2016-01-04 21:18
masz rację, każda kolejna może być tylko lepsza
ałtor / 81.157.244.* / 2016-01-04 20:41
Czyli że co? Włoscy inżynierowie tak zaprojektowali Pendolino, że jeździ nawet w mrozie a polscy nie potrafili tego przwidzieć??? W końcu jak wiadomo Włochy słyną z mrozów a Polska z klimatu zwrotnikowego.
das / 109.173.217.* / 2016-01-04 20:44
Włosi leniwiarze mieli czas żeby etodą prób i błedów eliminowac usterki ,a nasi dopiero się uczą.
Podobnie jest w każdej branzy , zobacz ile awaryjnych vw jeździ ... testem są .. drogi w realu.
Drugi sort. ..... / 94.254.129.* / 2016-01-04 20:38
Nawet jak są usterki to trzeba wspierać polskich producentów, choć większość zaawansowanych technologii pochodzi ze Szwajcarii, Francji itp to jest szansa na własną technologie w przyszłości w budowie taboru
xrispar / 80.50.144.* / 2016-01-04 20:38
a o pendolino jakos cicho ale skoro firma idac za przykladem poprzedniego rzadu zaplacila mediom bypisali tylko o ich sukcesach i by nie pisali o nich negatywnie i glosno wiec trzeba jechac po tych co nie zaplacili albo zaplacili mniej

Najnowsze wpisy