Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Nowy rozkład PKP. Myślisz, że pojedziesz szybko? Błąd. Szybciej było przed wojną

Nowy rozkład PKP. Myślisz, że pojedziesz szybko? Błąd. Szybciej było przed wojną

Wyświetlaj:
sssss / 88.199.162.* / 2015-12-16 16:33
Kolej warszawsko-wiedeńska kończyła się w Maczkach (Granica) obecna dzielnica Sosnowca
Jak znaleźć połaczenie? / 88.156.178.* / 2015-12-16 16:32
Kiepsko też działa wyszukiwanie połączeń pociągów na http://rozklad-pkp.pl/
Pokazywane są tylko niektóre połączenia.
Wpiszcie połączenie Terespol - Brest Central
Pociągów osobowych firmy Regio nie zobaczycie. A jeżdżą!
Są one umieszczone na tablicy rozkładów w Terespolu.
Pewnie jest więcej błędów - uważajcie, bo nie dojedziecie!
grzegorz364 / 82.3.65.* / 2015-12-16 16:29
Dwa razy w tygodniu mam wyjazdy służbowe z Wrocławia do Warszawy.Jechałem raz Pendolino i to było na tyle !!! Od 7 miesięcy latam samolotem linii Ryanair na tej trasie .Bilety firma bukuje odpowiednio wcześniej i przelot w dwie strony kosztuje od 38 do 76 pln !!!
Tomuś472 / 81.219.221.* / 2015-12-16 22:52
A dojazd na lotnisko i czas odprawy wliczane, jak wygląda czas i koszt np. Wrocław centrum - Warszawa centrum samolotem ?
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
dwada / 77.236.24.* / 2015-12-16 16:23
A dziennikarz wie jaka jest różnica między mega lekkim pociągiem z małą ilością wagonów i miejsc, a obecnymi dużymi pociągami przepełnionymi ludźmi?

To niech się nad tym zastanowi.
Tomasz Zaufanie / 178.42.4.* / 2015-12-16 16:31
To tak jakbym zaczął budowę domu od dachu tak jest z naszą koleją
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Mojeimię / 89.77.119.* / 2015-12-16 16:22
A np. pociągi na trasie Lublin-Gdańsk całkiem zlikwidowano. Ciekawe, Polska B czy jak?
bazilian / 217.99.29.* / 2015-12-16 16:20
Jak przewalili kolesie peło kasę to jest jak jest. Dodatek do sypiących się autostrad czy nie wydolnego systemu energetycznego.
szyna 1888 / 83.27.164.* / 2015-12-16 16:18
Jak jest czas przejazdu pociągiem z Kłodzka do Nysy w 2015 i w 1982?
AntyrezimMedialny / 24.246.64.* / 2015-12-16 16:18
Tak to wina PiS ze PKP zostala zdewastowana,tak to wina PIS ze komorowski byl szefem WSI i PRICIWILI, tak to wina PiS ze Polska zostala ograbowana dp zera,a robiono to 26 lat,Tak to wina PiS ze Placy sa druga kategoria ludzi w Uni ze Polska to krowa dojna i ze cpo roku pona 70mld jest wywozone za granice,Tak to wina PiS ze wszystko est ttalnie zle w Polsce,Tak bo PiS jest miesiac u wladzy i ze PiS byl 1,5 roku w latach 2005-2007 ,To pis w tak krociutkim oresie zdewastowal Polske i okradl Plakow,Brawo rezimowe miediaki
Student294 / 80.50.235.* / 2015-12-16 14:39
Uważam że ostatnie 25 lat Polski jest sukcesem. Ogromnym wyjątkiem jest niestety kolej: wozi mniej, jeździ wolniej i drożej. I to pomimo skonsumowania miliardów euro unijnych dotacji. Co więcej, sytuacja pogorszyła się nawet w stosunku do lat 90-tych XX w!
sdk / 89.69.202.* / 2015-12-16 16:19
W końcu ktoś kto nie tylko narzeka, a widzi jakieś plusy. Z koleją jest według mnie podobnie jak z drogami w Polsce - naprawdę coraz lepiej. Pamiętam jak wyglądała trasa Warszawa-Gdańsk kilka lat temu, a jak jest teraz. Szału ciągle nie ma i wiadomo, że za granicą jest duuużo lepiej, ale nie można nie zauważać postępu. Jeszcze kilka lat i będzie to całkiem niezły środek komunikacji.
ityle / 89.77.92.* / 2015-12-17 00:37
Wystarczy, że ktoś pamięta jak było pod koniec lat '80 to już nie powie że jest dużo lepiej. Pociąg Kaszub jeździł raptem jakieś 15 minut dłużej z Gdańska do W-wy niż pendolino. Wieeeeeelki sukces. Po 10 latach remontów.
piotr bahmnan / 5.226.102.* / 2015-12-16 12:39
Cóż za stek bzdur!
Naginanie faktów byleby zabrzmiało bzdurnie!
Po pierwsze! Prawda o odcinku Warszawa - Grodzisk
Może i 160 lat temu pociąg osobowy potrzebował na przebycie z dworca wiedeńskiego do Grodziska 55 minut. Dzisiaj pociąg jadący z dworca Warszawa Śródmieście (położonego w podobnym miejscu co dawny dworzec wiedeński) potrzebuje równych 40 minut (żaden nie jedzie 46 minut!). Do tego przybyło ok 5 przystanków, na obsłużenie każdego potrzeba średnio 1-1,5 minuty! Postęp jest zdecydowany i widoczny!

Po drugie! Trasa Warszawa-Łódź.
Na niektórych fragmentach trasy wciąż trwają prace budowlane! Dodatkowo nie można porównywać czasów przejazdu zarówno sprzed wojny jak i z PRL gdyż obecnie pociągi nie dojeżdżają jeszcze bezpośrednio do centrum Łodzi. Dworzec Fabryczny zostanie oddany w 2016r. W relacji Warszawa Centralna - Łódź Widzew najszybszy pociąg potrzebuje obecnie 70 minut, gdyby dodać 5 minut potrzebne na przebycie odcinka Łódź Widzew-Łódź Fabryczna, to czas jazdy z centrum Warszawy do centrum Łodzi wyniósłby 75 minut! Do tego należy jeszcze uwzględnić fakt wspomnianych wyżej robót, przez które spółka zarządzająca torami i faktycznie układająca rozkład jazdy - PLK wprowadziła znaczne rezerwy czasowe. Za rok, po zakończeniu WSZYSTKICH robót możliwe będzie osiągnięcie czasu jazdy poniżej 70 minut! Przy 133 km odległości da to prędkość średnią na poziomie 115 km/h.

Jedyne na co można marudzić to fakt, że z prędkościa 160 km/h pojedzie narazie tylko 1 pociąg. Nie jest to zła wola, tylko wybór którego musiała dokonać spółka PKP IC. Nie ma niestety aż tylu lokomotyw zdolnych rozwijać tą prędkość. W przypadku relacji Warszawa-Łódź zdecydowano wykorzystywać się wolniejsze lokomotywy, gdyż to relacja stosunkowo krótka, gdzie zysk czasowy w porównaniu z DALEKIMI relacjami typu Warszawa-Szczecin, Wrocław-Gdynia, Wrocław-Przemyśl, Warszawa-Szczecin jest zdecydowanie większy.
Zakupione specjalnie dla trasy Warszawa-Łódź ok 8 lat temu jednostki ED74 zdolne do rozwijania prędkości 160 km/h mogłyby teoretycznie wrócić do obsługi tego odcinka. Niestety były one jednak z uwagi na ciasnotę bardzo nielubiane przez pasażerów i to właśnie przez ich protesty zdecydowano się o skierowaniu ich na inne mniej uczęszczane trasy.

Powyższy artykuł jest bardzo nierzetelny i kozsmarnie tendencyjny!
arek281 / 178.43.106.* / 2015-12-16 16:23
Ale siejesz propagandę. Na trasie Przemyśl-Kraków za 2 lata dzięki olbrzymim środkom finansowym, pociągi będą osiągały prędkość 120km/godz!To jest oficjalny komunikat PKP. I czym tu się chwalić? ha, ha , ha - za II RP taka prędkość dla ekspresu Lwów-Kraków -Lwów była normą, parowozy były najlepsze w Europie, nie mówiąc o punktualności i czystości.Ale to była sanacja, a nie zgniłe karły reakcji komunistycznej, jak teraz. I była strategia dla Polski, a nie koryto i łapówki.
jam łasica / 161.242.225.* / 2015-12-16 16:13
nie wiem czym się zachwycasz.. prezentowane przez ciebie czasy i tak są żałosne w porównaniu z 20-leciem między wojennym.. fakt że czasy przejazdów zmniejszyły się o te kilka procent, na ww trasach a na niektórych (np warszawa gdańsk czas jest +/- taki sam), to przy kosztach inwestycji, i 70 latach różnicy jest to śmiech na sali.

wg mnie największym problemem jest jednak jakość obsługi pkp która traktuje klienta jako wroga publicznego nr 1, kasując przy tym wcale nie małe pieniądze za przejazdy.
wmwm1939 / 195.68.193.* / 2015-12-16 13:16
Zarówno chwalący jak i krytykujący zawsze 'kolorują' w swoją stronę...tak już jest. W polityce, w życiu prywatnym, wszędzie. Przykro mi, że ten artykuł uderzył w Twoje miejsce pracy. Miło, że bronisz...
1 2
na koniec starsze

Najnowsze wpisy