Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Nowy samolot Airbusa. Przeleci z Londynu do Nowego Jorku w godzinę

Nowy samolot Airbusa. Przeleci z Londynu do Nowego Jorku w godzinę

Wyświetlaj:
piernicznik / 46.171.82.* / 2015-08-05 10:37
O ile dobrze pamiętam prędkość dźwięku zmienia się wraz z wysokością, a nie temperaturą...
;) / 87.101.35.* / 2015-08-05 12:52
A temperatura spada wraz z rosnącą wysokością... POdobno najszybciej dźwięk rozchodzi się w Kosmosie, bo tam nie ma oporu ;)
sdk / 85.237.181.* / 2015-08-05 14:54
Dźwięk się nie rozchodzi w kosmosie, bo jest falą mechaniczną, czyli potrzebuje ośrodka mechanicznego do przenoszenia drgań. W kosmosie jest próżnia, czyli dźwięk nie ma się jak rozchodzić.

Zauważyłem, że mnóstwo opowiadanych bzdur zaczyna się od "podobno" :D
Tosio / 195.72.148.* / 2015-08-05 09:16
Przy innej temp. mach ma inną wartość, więc samolot osiągnie inna prędkość.
Tak to zrozumiałem. Dobre!!!! ;'-)
EMERYT LAT 66 / 83.11.220.* / 2015-08-05 10:18

Przy innej temp. mach ma inną wartość, więc samolot osiągnie inna prędkość.
Tak to zrozumiałem. Dobre!!!! ;'-)

Fakt. Nawet w autopilotach bywa ( wiem to z podręcznika ) ,że są komendy : trzymaj liczbę macha lub prędkośc względem powietrza ,lub w wojskowych ; prędkośc wzgledem ziemi .
asqwe / 79.110.194.* / 2015-08-05 09:44
tak. dobrze zrozumiałeś. prędkość wyrażona w machach zmienia się wraz z temperaturą.
ccv / 91.189.221.* / 2015-08-05 08:51
jako osoba z wykształceniem lotniczym i wieloletnim doświadczeniem chciałbym napisać jakiś mądry komentarz ale przychodzi mi do głowy...tylko jedno...fantastyka popularno-naukowa
guest_xyz / 194.50.61.* / 2015-08-05 09:39
Fantastyka ? SR - 71 Supersonic Blackbird wyprodukowany w latach 60-tych latał z prędkością 3.3 Macha. London-New York 2 godziny... W latach 60-tych !!
Enmerkar / 31.61.137.* / 2015-08-05 12:44
Właśnie. I to był nie pokonany rekord, nie bez powodu. Na samej granicy możliwości najlepszych materiałów i niewiarygodnie dopracowanych projektów. W czasie lotu tytanowy kadłub nagrzewał się do 300 stopni C, dopiero wtedy się uszczelniał, po rozszerzeniu o kilkanaście cm wskutek gorąca (przestawało przeciekać paliwo), Opony wytrzymywały tylko kilkanaście startów i lądowań. Układy podtrzymania życia pilota były bardziej złożone niż dla astronautów. Itd., itp. A tutaj ktoś chce zrobić samolot latający 2x szybciej, i to pasażerski. Dlatego ludzie się śmieją. Może takie samoloty powstaną za 70 lat, ale teraz można je sobie tylko narysować.
Olaff / 89.79.4.* / 2015-08-05 12:12
Zapomniałeś dodać, że to samolot wojskowy a nie pasażerski...
BoBBoB / 89.230.148.* / 2015-08-05 08:48
Cena biletu klasa ekonmiczna 500 tys zł , busines 1 mln zł !
BOLOOOO / 78.133.247.* / 2015-08-05 08:08
CIEKAWE JAK SZYBKO SAMOLOT SPŁONIE SKORO SILNIKI Z POD KADŁUBA MAJĄ CHOWAĆ SIĘ DO ŚRODKA !!!!!!!!!
qweasd832 / 79.110.194.* / 2015-08-05 09:46
dziwię się że autem się nie boisz jechać. toż tam silnik cąły czas 'schowany'! i to 'spalinowy'!
proffoto / 2015-08-05 07:52
Dwudziestu pasażerów na pokładzie. Ceny biletów będą musiały być baaaaaaardzo wysokie, żeby taki lot się opłacał.
eM294 / 66.249.93.* / 2015-08-05 01:53
Będą mieli aviomarin na pokładzie czy trzeba zażyć przed?
Gren / 62.254.220.* / 2015-08-05 00:03
W Europie finansowany z publicznej kasy Airbus kręci filmiki a tymczasem F-35 i X-37B już latają w rzeczywistości.
Centrino / 94.254.133.* / 2015-08-05 00:26
Jeden wahadłowiec,który nie wystartuje sam a drugi myśliwiec, który poleci niecałe 2 mahy. Swoją drogą nie wiedziałem, że patentuje się rysunku SF
Przemo2 / 31.61.138.* / 2015-08-04 23:38
Ciekawe. To chyba pierwszy przypadek, że opatentowano szkic pomysłu oraz ilustrację do opowiadania science fiction
nk / 46.169.108.* / 2015-08-04 23:11
prędzej sie rozleci na kawałki niż osiągnie 4,5 macha.
strato60 / 84.203.75.* / 2015-08-04 23:06
20 pasażerów a cena biletu z 25000 euro , dzieki ...
asdasd / 31.178.240.* / 2015-08-04 23:03
Ciekawe czy pasażerowie wytrzymają przez godzinę takie przeciążenie a jak nie to jak im pomóc przecież nikt nie będzie się poruszał po pokładzie
lm512 / 79.188.201.* / 2015-08-04 23:31
asdasd. Co robiłeś na lekcjach fizyki? Przeciążenie tylko w czasie przyśpieszania.
bigotyn / 32.217.43.* / 2015-08-04 22:33
z Londynu do NYC jest 3,5 tys mil a z Paryza do San Francisco czy z Tokio do LA 5,5 tys mil czyli nie ma nawet 2x wiecej , a bedzie lecial 3x dluzej.....ciekawe to to...
-db- / 90.215.30.* / 2015-08-04 22:50
tak samo dziwne jest ze ma wzniesc sie na wysokosc 100 tysiecy stop. To ponad 300 kilometrow nad ziemia podczas gdy normalne samoloty pasazerskie lataja na wysokosci 10 kilometrow. Przeciez to juz wtedy statek kosmiczny i bedzie mogl doleciec do miedzynarodowej stacji kosmicznej ktora jest juz niewiele wyzej na wysokosci 400 km
Assura / 89.76.227.* / 2015-08-04 23:45
Chyba 30 km. Stopa nie ma 3 metrów
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Glaurung / 83.26.43.* / 2015-08-04 22:30
Tylu bzdur i dezinformacji, w jednym artykule, dawno nie było.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
alfaiomega / 89.69.228.* / 2015-08-04 22:16
jaki ładny rysunek - taka rakieta rozwiniętego dziecka w przedszkolu...tylko po co to od razu patentować ?

Najnowsze wpisy