Forum Forum prawneCywilne

O co moge sie ubiegac w przypadku nie wywiazania sie z terminu reklamacji

O co moge sie ubiegac w przypadku nie wywiazania sie z terminu reklamacji

Loboss / 2008-03-13 18:56
Witam.
Kupiłem 2 lata temu komputer na Allegro od firmy komputerowej która dala mi na niektóre części 3 lata gwarancji a na resztę 2 lata które już mineły.Gdy komputer mi przysłali firmą kurierską 4 razy był zwrócony ponieważ był rozbity.Gdy już dotarł w całości po 2 latach siadł mi dysk po 21 dniach otrzymałem nowy miesiąc później siadła płyta główna.Wysłałem cały komputer za niedługo minie 2 miesiące jak nie został zwrócony. Na gwarancji pisało o 21dnich. Czy mogę sie ubiegać w takim przypadku o zwrot pieniędzy? Jeśli tak to czy te pieniądze mają być takie jakie wydałem wtedy za komputer czy według aktualnej ceny części? I czy sprzedawca może przekraczać termin realizacji reklamacji?
Wyświetlaj:
Młody Rentier / 2008-03-15 13:46 / Bywalec forum
terminy gwarancji liczą sie od poczatku w przypadku wymiany sprzetu. Tak więc jeżeli kupiłeś kompa w 2006 roku a wymienili Ci go w 2008 to masz gwarancje do 2010 roku.
Dotyczy to równiez wszelkich elementów, osprzetu itp.

Te 2 lata policz od momentu skutecznego doręczenia Ci sprawnego komputera.

Jeżeli korzystałes z gwarancji a nie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży to gwarant mógł wyznaczyć 21 dniowy termin do ustosunkowania się i realizacji Twojego roszczenia.
Tak więc jeżeli termin 21 dniowy juz minął to wszystko to co żadałes w reklamacji musi byc zrealizowane czyli jeżeli żadałeś wyniany to musza ci wymienić, jak zwrotu pieniędzy to musza ci zwrócic pieniądze i nie moga tego zmienic bez Twojej zgody.

Jeżeli będą Ci zwracali pieniadze to naturalnie ta kwotę która zapłaciłes za komputer w momencie zakupu, chocby obecnie komputer był wart 1 zł a ty bys go kupił za 2 tysiące.

Sprzedawca może sobei przekroczyć termin realizacji ale działa to wtedy na twoja korzyść.

Spradz jeszcze na jakiej podstawie reklamowałeś komputer bo jeżeli na podstawie ww. ustawy to termin na realizacje twojego roszczenia wynosi 14 dni.
Loboss / 2008-03-16 22:10
Wszystko jasne od razu zapytam jeśli sprzedawca nadal będzie zwlekał z wydaniem sprzętu i nie będzie chciał zwrócić pieniędzy.Jakie w takim wypadku kroki się podejmuje.
Młody Rentier / 2008-03-17 12:40 / Bywalec forum
wnosi sie pozew do sądu, mozeż również zawiadomic UOKiK o naruszaniu zbiorowych interesów konsumentów.
Tomasz Ż. / 193.151.78.* / 2012-01-21 11:25
Witam. Mam dość podobny problem. Sprzedawca nie przesłał w terminie reklamowanego sprzętu. Chce wysłać mu pismo o odstąpieniu od umowy zawartej na odleglość. Proszę o podanie jakiejś ustawy na którą mogłbym się powołac w wysyłanym piśmie

Najnowsze wpisy