Obligacje zamienne

tracer86 / 78.9.156.* / 2012-12-03 22:11
Witam wszystkich!

Na początku chciałbym nadmienić, że jestem początkujący w sprawach giełdowych, więc proszę o wyrozumiałość.

W książce, którą teraz czytam natknąłem się na opis instr. jakim są obligacje zamienne. Pada tam taka teza, że tego rodzaju obligacje mogą być wyjątkowo korzystne dla emitenta, w przypadku gdy emitent zamierza pozyskać kapitał w drodze emisji nowych akcji, lecz ich cena rynkowa jest na tyle niska, że powodowało by to rozwodnienie kapitału dotychczasowych właścicieli ( przez rozwodnienie kapitału rozumiem spadek wartości - proszę o poprawę jeśli, źle to interpretuję).Emitując te obligacje właściciel może odsunąć w czasie emisję nowych akcji, przez co zmniejszy rozwodnienie kapitału. Rozumiem, że chodzi o to, iż nie są naraz emitowane wszystkie akcje, tylko po trochę, dlatego, że wszystko zależy od posiadacza obligacji. Nie rozumiem jednak dalszego fragmentu, który mówi o tym, że obligacje te zazwyczaj posiadają dodatkową opcję, która każe właścicielom obligacji zamienić je w akcję po danym kursie. Czyli i tak naraz wszystko jest zamieniane. Czy mógłby mi ktoś dokładnie wytłumaczyć, jak dokładnie emitenci mogą zyskać na takich obligacjach, czyt. ograniczyć rozwodnienie kapitału?

Z góry dziękuję za odpowiedź i Pozdrawiam!
Wyświetlaj:
Tomek B. / 91.142.83.* / 2013-02-20 10:02
Akurat wczoraj napotkałem dobry przykład obligacji zamiennych: http://www.cbonds.pl/news/item/635241
tracer86 / 78.9.157.* / 2012-12-04 19:14