Forum Forum emerytalneZUS

Obniżona wysokość Reny poprzez brak druku RP-7

Obniżona wysokość Reny poprzez brak druku RP-7

Kocio2 / 78.8.118.* / 2013-06-28 13:55
Witam
Otrzymałem obniżoną wysokość Renty gdyż od jednego z pracodawców nie otrzymałem druku RP-7 za pracę w latach 2005-2008 - twierdzi on, że nie może ich znaleźć - szuka już 4 miesiące.

ZUS natomiast ma informacje jakie były składki płacone - przysłał mi je w tabelce dołączonej do decyzji o przyznaniu renty. Poza tym pracując u wspomnianego pracodawcy otrzymywałem co rok podsumowanie roczne jakie wpłynęły do ZUSu składki - mam te dokumenty - jednak tych dokumentów ZUS ode mnie nie chce - chcą jedynie druku RP-7.

I ZUS w decyzji pisze tak: "Za okresy wykonywania zatrudnienia w ramach stosunku do pracy, w których nie udokumentował Pan wynagrodzenia przyjęto zgodnie z obowiązującymi przepisami kwoty minimalnych wynagrodzeń"

Kwota jaką zarabiałem byłą kilkakrotnie wyższa od minimalnych wynagrodzeń, dlatego mam pytanie jak można tu coś wskórać z ZUSem lub byłym pracodawcą?

ZUS składki przyjął gdy pracowałem, nie chowa się z tym, są na to dokumenty, tylko brak druku RP-7.

Może drogą sądową coś da się osiągnąć?
Wyświetlaj:
maria853 / 89.230.8.* / 2015-08-17 16:15
Byłam pracownikiem spółki Mewa s.a. do 2002 r.poprosiłam o wydanie druku Rp-7 zakład został sprzedany dokumentacja jest na terenie zakładu u nowego właściciela była księgowa za wystawieni zaświadczani żąda 50 zł czy takie działanie jest zgodne z prawem
wiwan / 2015-08-17 18:58
Nie. Bo jest następca prawny pracodawcy Pani pracodawcy. A więc sytuacja jest taka, jakby o zaświadczenie prosił obecny pracownik.

Opłaty są pobierane przez archiwa, do których zostały przekazane dokumentacje pracownicze/płacowe podmiotów zlikwidowanych- a więc niemających następców prawnych.

Podstawa- art. 125 ustawy emerytalnej w nawiązaniu do art. 23'1 KP.
wiwan / 2013-07-02 10:38
Oczywiście, że tak- powinien się Pan odwołać od tej decyzji rentowej właśnie w zakresie tego obniżenia. Bo o ile przy składaniu samego wniosku wymogi są sformalizowane, o tyle przed sądem pracy i ub. społecznych jest szersza możliwość dokumentowania- właśnie np. RMUA.

Co więcej, jak słusznie Pan stwierdził, Zakład ten okres ma udokumentowany, więc na podstawie par. 10, ust. 2

Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 11 października 2011 r. w sprawie postępowania o świadczenia emerytalno-rentowe powinien być Pan zwolniony z obowiązku dostarczenia rp-7.

Tu jego tekst- przyda się:

http://prawo.money.pl/akty-prawne/dziennik-ustaw/rozporzadzenie;ministra;pracy;i;polityki,dziennik,ustaw,2011,237,1412.html

Zupełnie niezależnie istnieje możliwość uzyskania odszkodowania/wyrównania od...pracodawcy, z powodu jego ewidentnej winy braku rp-7, czyli niewywiązywania się z jego obowiązków jako płatnika składek/pracodawcy.

Kwestia techniczna na jaką pewnie ZUS się będzie powoływał, to to, że RP-7 poza wynagrodzeniami zawiera też info o okresach chorobowych a więc nieskładkowych oraz to, że rentę oblicza się z podstawy, kwoty bazowej i okresów składkowych i nieskładkowych, a nie z wysokości składek rentowych, których indywidualnie zdaje się się nie ewidencjonuje. Wykazana informacja raczej dotyczy s. emerytalnych. Tyle, że da się z nich po prostu wyliczyć podstawę ubezpieczeń.

Najnowsze wpisy