Witam! Miesiąc temu zakończył się okres gwarancyjny na pamięć RAM, która pech chciał właśnie się popsuła. Chciałbym prosić o jakąś porade na ten temat czy moge jeszcze jakoś odzyskać pieniądze bądź wymienić nanowy? Czytałem na forum wypowiedzi, w których ludzie pytali o 2 letni okres gwarancyjny mylony z odpowiedzialnością sprzedawcy za zgodność towaru z umową ale nic z tego nei rozumiem.
Pozdrawiam
Dziękuję za pomoc i mam jeszcze parę pytań np. która ze stron decyduje czy towar ma być wymieniony na nowy czy też zwrócone koszty. Chciałbym jeszcze zapytać co zrobić w sytuacji odmowy wymiany bądź zwrotu pieniędzy i na co powinienem się powołać rozmawiając ze przedawcą.
Co do pytania "laik_77" pamięć została zakupiona w sklepie i była nowa a gwarancja jaką RAM był obięty trwała przez okres jednego roku i dobiegła końca 23.11 2007.
laik_77 slusznei pisze ale jeszcze musze dodac ze mozesz takze domagac sie zwrotu pieniedzy jezeli nie beda chcieli ci wymienic na nowy towar. Wtedy odstepujesz od umowy.
A wiec skoro kupiles 23.11.2007 roku to jestes objety jeszcze gwarancja wynikajaca z ustawy o szczegolych warunkach sprzedazy wiec musza uznac twoje roszczenie.
Jędrek44
/ 87.105.47.* / 2008-01-31 10:26
Okres gwarancji to okres jaki daje producent na swoje wyroby. Te okresy mogą być różne.
W Twoim przypadku powinneś skorzystać z rękojmi za wady towaru wobec sprzedawcy który wynosi 2 lata. Sprzedawca jest odpowiedzialny wzgędem konsumenta wówczas, gdy w towarze wystąpiła wada zmiejszająca jego wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia towaru, gdy towar nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniano.
Powyższe określa Rozporządzenie Rady Ministrów z 30 maja 1995 roku w sprawie szczególnych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów. / Uwaga: w reklamacji należy zaznaczyć ,iż zakupiony towar był używany zgodnie z przeznaczeniem/ W opisanym przypadku sprzedawca powinien wymienić towar na wolny od wad lub dokonać zwrotu gotówki
tej jedrek44 w ktorym roku ty zyjesz?? to co piszesz juz dawno jest nieaktualne moze zapoznasz sie z nowym ustawodawstwem?? nie udzielaj blednych rad jak nei wiesz prosze. Z tym rozporzadzeniem to maksymalnie pojechales!!!
laik_77
/ 62.29.170.* / 2008-01-31 09:50
podales za malo danych (kiedy pamiec byla kupiona, czy jako nowa) ale sprobuje podpowiedziec:
Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
kupującemu.(Termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru). Jeżeli
przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
jednakże nie poniżej jednego roku.
Na zgloszenie reklamacji z ww. tytułu (tj. niezgodnosc towaru kons. z umowa) masz 2 miesiace od stwierdzenia faktu niezgodnosci - oznaczajac żądanie które CIę interesuje. Chodzi o to że powinienes sie okreslic ze żądasz nieodpłatnej wymiany lub naprawy (w twoim przypadku wymiany). Sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia .
Gwarancja to odpowiedzialnosc PRODUCENTA wobec m.in. kupujacego - musi byc udokumentowana odpowiednim dokumentem gwarancyjnym. Wtedy mozesz zwrocic sie bezposrednio do Producenta (lub jego serwisu) z żądaniem naprawy/wymiany - ale na zasadach okreslonych w dokumencie gwaracyjnym. Gwarancja nie wyłącza odpowiedialnosci sprzedawcy z tytulu niezgodnosci towaru z umową.
Szerzej - polecam przeczytać "USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego" (Dz.U. z 2002r Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).
pzdr