Forum TechnologiePrzemysł

Oto wstrząsający obraz polskich kolei. Raport Money.pl

Oto wstrząsający obraz polskich kolei. Raport Money.pl

Wyświetlaj:
Pilsener / 2012-03-06 10:35 / Sofciarski Cyklinator Parkietów
Podstawowym problemem jest to, że PKP to firma państwowa - i jak w każdej firmie państwowej jej głównym celem jest zapewnienie stanowisk partyjnym i związkowym działaczom oraz wyprowadzanie pieniędzy i majątku poprzez szereg odpowiednich decyzji gospodarczych. Działalność kolejowa jest tylko pretekstem do wyciągania pieniędzy podatników.

Najlepiej pokazuje to statystyka wykorzystania środków z UE - po co brać środki z UE skoro nie da się ich wyprowadzić na zewnątrz PKP (UE dość rygorystycznie je rozlicza) a za ich wykorzystanie wewnątrz spółki nie mamy żadnych profitów a tylko narobić się trzeba? Poza tym jak zmieni się władza i tak polecimy (niezależnie od wyników), więc menedżer w firmie państwowej musi się skupić na bieżącej działalności politycznej.
Narodowy bubel / 94.42.189.* / 2012-03-06 11:28
człowieku w tej firmie jak to mózisz państwowej szefują SPECJALIŚCI Z BLOKU TUSKOWEGO .

to platforma jak to kampanii samorządowej pisała na bilbordach

"nie robimy polityki tylko budujemy "

to to budują ignoranci i dyletanci sowicie sobie rozdzielając premie i nagrody.
dsfgd / 86.111.105.* / 2012-03-06 10:33
Chcecie szybkie prędkości i nowoczesne plastikowe pociągi? Niech ci ludzie się cieszą że jechali starymi EU-09 i ET22. Ta blacha ich ochroniła. Nowoczesne pociągi w takim wypadku zamienią się w pył.

Przy okazji - nie wiem czemu w kontekście wypadku gada się o niedofinansowaniu kolei. Po pierwsze zawsze była niedofinansowana, po drugie nie jest to przyczyną katastrofy. Co za różnica jakie pociągi się rozwalą, stare czy nowe?
szuwary / 94.42.189.* / 2012-03-06 11:33
kompletnie nic nie zrozumiałeś !
tu nie tyle chodzi o nowoczesny pociąg ale o nowoczesne systemy zabezpieczeń ruchu ! Przy duzych prędkościach człowiek nie może byc jedynym, który nadzoruje ruch, potrzebne są systemy zabezpeiczeń.

w europie to niespotykane aby dwa poziągi pedziły na siebie na jednym torze. Ale geodeta grabarczyk nie ma o tym pojęcia tak samo jak politolog nowak. Przeceiż oni nawet rozkłądu jazdy nie potrafili ułozyć.
ostra jazda pociągiem / 79.185.171.* / 2012-03-06 10:19
Całe szczęście że pociągi nie jeżdżą 300km/godz. Nie byłoby czego z nich zbierać.
Oszolomowaty / 193.110.130.* / 2012-03-06 10:08
Tutaj dla jamtoekonomistow i innych uznajacych mocherowe media za bakopisarkie a TVN-owskie swiatelka za przeblyski natchnienia nadprzyrodzonego:
"... Katastrofa pod Szczekocinami wstrząsnęła większością Polaków, ale nie wszyscy z nich byli nią równie zaskoczeni.
Do tych najmniej zaszokowanych tym, co się wydarzyło należy spora grupa obywateli poinformowana znaczniej lepiej o stanie polskich kolei niż pozostali rodacy.
Ta grupa to widzowie TV Trwam oraz słuchacze Radia Maryja.
Choć mamy podobno media publiczne oraz telewizyjne stacje informacyjne to tylko media toruńskie nie jeden raz organizowały dyskusje oraz przestrzegały przed katastrofą, jaka wcześniej czy później musi się wydarzyć. Nie były to kilkuminutowe wypowiedzi, lecz długie dyskusje z udziałem słuchaczy rozpoczynające się w TV Trwam i trwające 75 minut, kontynuowane następnie przez dwie godziny na antenie Radia Maryja.
Najczęstszymi gośćmi byli Sławomir Centkowski i Leszek Miętek ze Związku Zawodowego Maszynistów.
Widzowie i słuchacze toruńskich mediów wiedzieli już od dawna o alarmujących listach, jakie ów związek wystosowywał do premiera Tuska, ministrów Grabarczyka i Nowaka.
Warto zauważyć, że polskie „wiodące” media do chwili, kiedy piszę ten tekst unikają jak ognia tematu tych alarmujących listów o zagrożeniach, które to listy pozostawały bez żadnej odpowiedzi i reakcji ze strony rządzących.
Mamy oto kolejną odpowiedź na pytanie, dlaczego władza tak bardzo chce zamknąć usta tym mediom, które nie maja zamiaru pełnić funkcji rządowych tub propagandowych i bezwstydnie nadymać ekipę wyjątkowych nieudaczników i szkodników.
Ciekawe czy włodarze TVN24, Polsatu czy mediów publicznych, które obsługuje już trzecie pokolenie Kraśków nie czują, choć odrobiny odpowiedzialności i wyrzutów sumienia?
Czy uważają nadal, że ich główne zadanie w ponoć demokratycznym państwie prawa to rola kompresora nadymającego balon władzy i siatki maskującej, poprzez którą obywatele nie mogą dostrzec zagrożeń, nawet dotyczących ich własnego bezpieczeństwa?
..."
Z salon24.pl
jam_to ekonomista / 194.99.117.* / 2012-03-06 11:04
jako że już w pierwszym zdaniu kłamiesz, powinienem nie czytać tego dalej, no ale z racji tego że kłamstwo masz we krwi, wyssane z mlekiem matki to już się nawet przezwyczaiłem i poczytałem.
I krótkie pytania, skoro tak narzekasz na PO w tym względzie to na pewno, za czasów twojej sekty wydatki na kolej były znacznie wyższe, pociągi się nie spóźniały i nie było wypadków kolejowych?
Poza tym dobrze tutaj ktoś napisał, co za różnica czy w wypadku będzie uczestniczył nowy pociąg czy stary? Jakie są faktyczne przyczyny katastrofy? Zła infrastryktura czy błąd człowieka? O ile zmniejszyły - jeśli w ogóle - wydatki na infrastrykturę kolejową za czasów PO względem czasów PIS?
Oszolomowaty / 193.110.130.* / 2012-03-06 12:03
Pierwsze zdanie to sa slowa ktore wczoraj tutaj napisales. Poza tym, za PIS nie bylo ich az tyle (katastrof), nie bylo takiego syfu jak jest w ostatnich latach, a poza tym mamy w rzadzie wysokiej klasy i wysoko oplacanych spejalistow od 5 lat. No nie..? "Miszczof" w swej klasie od marketingu i politologi ktorym tam zadne PIS-orowe profesory od ekonomi i medycyny czy fizyki nie dorownuja ... Tak mowia twoje POmedia.
Takie Piterze na przyklad to Kaminski Mariusz to moze naskoczyc, no nie..? Albo ten , Wojtunika teraz ...
jam_to ekonomista / 194.99.117.* / 2012-03-06 12:43

Pierwsze zdanie to sa slowa ktore wczoraj tutaj napisales

tylko połowa zdania, reszta to twoje fantazje.

Poza tym, za PIS nie bylo ich az tyle (katastrof),

bodajże 3 wypadki z udziałem pociągów.

poza tym mamy w rzadzie wysokiej klasy i wysoko oplacanych spejalistow od 5 lat. No nie..?

tego nie wiem.

A tak btw czy spotkania PISu w Warszawie odbywają się tylko w Sheratonie?
klokl / 31.52.110.* / 2012-03-06 11:44
plują, a ty mówisz że deszcz pada? Na tyle cie tylko stać?
jam_to ekonomista / 194.99.117.* / 2012-03-06 12:01
jak już chcesz się wypowiadać, to rób to konkretnie, używając argumentów.
takaprawda / 213.146.39.* / 2012-03-06 10:03
BRUTALNA PRAWDA - dlaczego nie pokazano tego w żadnych wiadomościach ???

http://www.youtube.com/watch?v=G45d9qzRefg&feature=related
Ślonzok / 217.153.72.* / 2012-03-06 09:28
Przewozy Regionalne to nie PKP
analfabeta / 149.156.124.* / 2012-03-06 09:31
a co? jusz rudy spylił komuś po cichu?
analfabeta / 149.156.124.* / 2012-03-06 09:26
jak to, wydają 1 euro na kilometr? to ja w ramach czynu spolecznego dam im jescze te 3 euro, żebyśmy wyprzedzili francję i niemcy.
ckp / 89.171.198.* / 2012-03-06 09:00
Ale ilu tam jest prezesów, zarządów, rad nadzorczych własnie nanich kolej wyda najwięcej!!!!
x69 / 80.188.127.* / 2012-03-06 09:23
Cyt za "prof" Balcerowiczem :
Kiedy bedzie wlasnosc prywatna to bedzie wlasciciel ktory bedzie o firme dbal
Mamy wlasciciela mamy holding z prezesami i gwno z tego jest.
Niestety "prof" doktrynerzy to ciut za malo na ten kraj
Jak tak dalej pojdzei to strach bedzie do tramwaju wsiasc a pasazer publicznych srodkow transportu bedzie w o wiele wiekszym neibezpieczenstwie niz gornik w chinskiej kopalni
nodric / 83.23.131.* / 2012-03-06 08:59
Ale są miliony na gabinety polityczne w każdym ważnym urzędzie, na przeloty weekendowe Tuska do Trójmiasta, na gigantyczne rachunki za obiadowanie w restauracjach minsstrów i inne p*******.
POcoNAMto / 83.15.9.* / 2012-03-06 08:57

przez nieudolność zarządów kolejowych spółek, z tej kwoty uda się wykorzystać najwyżej połowę.

Kto zatem powołuje zarządy w/w spółek?.
Zyga PRL / 83.136.224.* / 2012-03-06 08:50
Na kolei pasażerowie i budżet państwa inwestują głównie w 130 tys. rzeszę pracowników grupy PKP.

Tylko że połowa z nich przychodzi do roboty, żeby napić się herbaty.

Sprowadzanie problemów kolei tylko do wydzielania spółek jest nieporozumieniem.

Związki zawodowe opowiadają te i inne bajeczki, a powinni wylecieć z kolei razem z politycznie umotywowaną świtą kierowniczą i połową reszty kadry.
1999 / 87.64.123.* / 2012-03-06 08:41
Rzad nie ma czasu zajmowac sie problemami biezacymi. Jego najbardziej interesuje, pod wplywem lobbystow, co bedzie w 2040 czy 2060 roku, przy czym nie dba sie przeciez o emerytow ,tylko o akcjonariuszy OFE i innych ciagnacych duze korzysci z II publiczno-"prywatnego" filara.
szuwary / 94.42.189.* / 2012-03-06 07:16
i o to własnie chodzi. Nowe wagony czekają na tą decyzję w hangarach, a my polaczki jeżdzimy starymi rupieciami.

osiągniecia platformy są bezapelacyjne , jakie to szczęśćie spłynęło na Polskę dzięi rudemu, jaki to geniusz z Sopotu nas pieknie prowadzi !

brawo inteligentni wyborcy PO !
dublin23 / 2012-03-06 08:35 / Bywalec forum
A może wydajemy mniej, bo mamy Euro i wszytsko idzie na budowę i modernizację dróg, o tym nie pomyśleliście?
Oszolomowaty / 193.110.130.* / 2012-03-06 09:30
Z ostatnich informacji 9zrodla rzadowe) wynika, ze z planow na EURO 2012 do tej pory zrealizowano okolo 35 %. Jest zaiste sukces na skale swiatowa! Majac wszystko w reku tak malo zrobic, to trzeba byc Tuskiem jednak ...
Ale najwazniejsze jest to, ze Kaczysnki nie rzadzi!! Jeszcze by Keplera (czy jak mu tam - tyego od pobierania premi za opoznienia i burdel) czy Mira do pudla poslala i co wtedy? Jaka starat dla elit POlskich bylaby!
Ryś1 / 195.117.255.* / 2012-03-06 09:07
Może wszystko idzie na drogi, ale gdzieś się rozchodzi, bo postępu w budowie autostrad też nie widać.
bsf / 77.255.251.* / 2012-03-06 06:54
To prawda panie Donaldzie Tusku w NIC NIE ROBIENIU i PARTACZENIU roboty w każdej dziedzinie życia Polaków nie macie w Polsce ale też na świecie konkurencji.
Nieudacznictwo to STANDARD u Was w "żondzie"
nextrade / 83.27.22.* / 2012-03-06 09:50
Każdy poprzedni rząd można ocenić jako "NIC NIE ROBIĄCY I PARTACZĄCY ROBOTĘ w każdej dziedzinie..."
Obecna sytuacja spółek kolejowych to skutek nawarstwiania się zaniechań i zaniedbań z minionych lat.

Przy okazji - tytuł Największego Partaczem nadałbym p. Kaczyńkiemu i jego sławnym ministrom z LPR i Samoobrony. Miał największe szanse na przeprowadzenie potrzebnych zmian i duże poparcie, przynajmniej na początku rząu, które skuteczniea zmarnował. To był jego "żond"
bsf / 46.45.103.* / 2012-03-06 11:22
Zwykłą POdłością i obłudą ze strony Tuska i jego POdwórkowej ferajny jest czepianie się ciągłe Kaczyńskiego.Jeśli prześledzimy ostatnie 22 lata duPOkracji w Polsce to okazuje się ,że najwięcej zła Polsce i Polakom wyrządziły "żondy" Powiązane z UW UD KLiD AWS w tym 8 lat SLD.
Kaczyński miał w tym krótki dwuletni epizod sprawowania władzy podobnie zresztą jak Olszewski.
Ale takie rozważania są tylko dla tych co POtrafią samodzielnie i obiektywnie myśleć.
Internet w Polsce do 2000 roku był w powijakach więc, skąd młodzież ma poznać historię ostatnich 22 lat "nieżondów" ludzi miernych i zakłamanych ?
1 2
na koniec starsze

Najnowsze wpisy