Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Pesa spóźnia się z pociągami dla PKP Intercity. Przewoźnik zaczął naliczać kary

Pesa spóźnia się z pociągami dla PKP Intercity. Przewoźnik zaczął naliczać kary

Wyświetlaj:
Wstajesz i Łżesz / 31.179.245.* / 2015-12-17 23:46
Wyjęte jak ze skeczu "Duży Sęk". Dalej komuna. Wydać kasę do końca roku. Na co? Byle na co, aby wydać. To nie PESA winna, a biurokracja, etatyzm i socjalizm.
esso1972 / 86.63.89.* / 2015-12-17 23:25
wcale mnie to nie dziwi , znowu albo Włochom albo Niemcom zależy na tym żeby kolejną dobrze rozwijająca się firmę położyć i kupić za bezcen jak PAFAWAGa
jddf / 78.88.247.* / 2015-12-18 04:42
Tak i dlatego Niemcy zamowily spora partie pociagow dla DB. Idz pier....gdzie indziej palancie
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
doda962 / 88.199.89.* / 2015-12-17 23:24
Powoli Panowie jeśli ma być to dobry sprzęt,a nie bubel.
fefefef / 91.201.17.* / 2015-12-17 22:30
z tekstu wynika, że pesa - nie ponosi winy a jeśli już to marginalną. jak zwykle zawiniły głupie przepisy, opieszałość urzędasów lub innych p************* prezesów w pkp, którzy zwlekali do ostatniej chwili.
Autor 486 / 31.178.164.* / 2015-12-18 00:18
Nie ponosi winy? Jako producent zobowiązali się na dostarczenie tych składów w 13 miesięcy, skoro było to niewykonalne, to po jaką cholerę podpisali kontrakt? Rozumiem iż jakaś zewnętrzna firma nie dostarczyła podzespołów na czas, ale kto dopina cały kontrakt co do dnia? Wiem winni są Polacy innej kategorii. Pozdrawiam
Matt92 / 91.145.141.* / 2015-12-18 01:25
Albo jesteś bezrobotnym albo pracujesz na urzędowym stanowisku. Większość srednich i duzych przedsiębiorców polskich pracuje jak pesa. Biorą zlecenia i kontrakty które są trudnowykonalne, po zanizonych cenach, bo tylko w taki sposób są w stanie przebić się z ofertą, zarobic i rozwijac sie dalej, a w miare rozwoju mozna sobie pozwolic na wyzsze ceny za kontrakt itd. Najbardziej cierpia pracownicy bo jest jak w chinach, duzo pracy, malo kasy. No coz, panstwo na dorobku.
nikoś / 86.63.89.* / 2015-12-17 21:55
i tak dbamy o pilski przemysł i o łatwy zarobek
esso1972 / 86.63.89.* / 2015-12-17 23:28
piła juz nawet nie remontuje , a był to jedyny zakład w europie który potrafił zbudować od podstaw lokomotywę parową , Niemcy cały sprzęt kupiły i wywiozły do siebie
ponury891 / 95.49.225.* / 2015-12-18 10:00
Taa i jak my teraz będziemy budować lokomotywy parowe. Prawdziwa katastrofa
Za to Niemcy na tym naszym wykupionym sprzęcie naprodukują sobie lokomotywa parowych na cały XXI wiek do przodu
glizdek / 5.173.3.* / 2015-12-17 21:29
sebah2 dzięki pendolino w Tychach i okolicy kilka tysięcy ludzi ma pracę (my od Włochów pendolino a oni dalej produkują fiata w tychach)
ehhh / 91.231.25.* / 2015-12-17 22:19
tzn,jesteśmy na łasce zachodu ? czy jak?,gdyby odbywało sie na zrdowych relacjach to powinno wyglądac tak::my składamy waszego fiata i sprzedajemy go u nas ,za to wy kupujecie od nas DART z pesy !coś za coś produkt za produkt
sebah2 / 83.2.153.* / 2015-12-17 20:59
PIS załatw sprawę pendolino i ujawnij to publicznie co za PeOwiec to załatwił albo PSLowiec
achh / 78.88.247.* / 2015-12-18 04:45
Jedyne co pis zalatwi to wstyd na cala europe i wojne domowa idz czcic lono ktore nosilo maliniaka trollu. Ile masz groszy za posta??
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
gosc1234 / 87.114.49.* / 2015-12-17 20:56
Komuś bardzo zależy na "utopiniu" Pesy. Ze względu na bardzo krótki czas realizacji zamówienia ( bo to nie jest produkcja modelu kolejki ) Pesa mogła odmówić realizacji tego zlecanie , wtedy znając PO-wskie miedia zgnoiły by tą ostatnią w pełni Polską firme ( na dodatek własności pracowniczej - czego tak nie cierpi PO ) . Pesa przyjeła zamówienie zdają sobie sprawe z bardzo którtkiego terminu. Teraz ktoś z zarządu kolej chce zarobić a przy okazcji podważyć wiarygodność PESY. Takie pociągi nie buduje się w ciągu tak krótkiego czasu i wiadomo że pierwsze modele nie sa bez wad.
Wielka Nadzieja / 5.172.235.* / 2015-12-17 20:52
Mam nadzieję , że juz wkrótce czołówka skorumpowanej POstkomuny będzie siedzieć za może największy przekręt ostatnich lat tzw włoskie "pier...lino"
Polski już nie ma / 31.179.15.* / 2015-12-17 20:41
W tym kraju najbardziej piętnuje sie to co polskie. Pesa miała problemy z homologacją na ten skład. Polski rząd nic nie wspomógł rodzimej firmy. Ciekawe dlaczego, może ze względu na zachodnie firmy którym nie w smak polska konkurencja. Dlaczego w Polsce upadł prawie cały przemysł w latach 90? Zachodnie firmy po upadku prl masowo kupowały za grosze polskie firmy aby tylko doprowadzać do ich upadku. W ten sposób pozbywały się konkurencji. Groźnej o tyle że mieliśmy i mamy tanią siłę roboczą. W tym momencie z tej siły korzystają już tylko zachodnie spółki ponieważ żadna licząca się firma nie jest już nasza. Polski już dawno nie ma. Większość produktów w sklepach jest zachodnia (nie licząc zywności). Kupili nas za kilka euro a teraz mają ogromne korzyści z nas. Media niemieckie, sklepy niemieckie, portugalskie i francuskie, auta niemieckie, włoskie itd... Naszym największym wrogiem jest zachód i Unia a nie Ruskie czy jakieś araby z daleka.
JAREK624 / 46.215.61.* / 2015-12-17 21:04
Przecież w Pesa pracują Ukraińcy , i nie należ do Unia Europejskiej .
A o tego UNIJNE PIENIĄDZE NA WSPARCIE POLSKIEGO BEZROBOCIA ZOSTAŁY PRZEKAZANE NIE Polskiemu pracownikowi tylko Ukraińca .
TO JEST OK
stary49 / 188.29.165.* / 2015-12-17 20:34
no proosze a przy pendolino w podobnej sytuacji odstapiono od kar umownych, ciekawe dlaczego, a i byly one znacznie wyzsze od tych potencjalnie grozacych pesie.
lach / 178.212.125.* / 2015-12-17 20:11
PKP chce usprawiedliwić zakup Pandolina i dlatego taka akcja na PESA
Ferren / 37.47.108.* / 2015-12-17 20:09
Istniała kiedyś w Polsce firma Fablok dziś nic tam się nie dzieje,całego wyposażenia jeszcze nie rozkradli.
Miała ogromne doświadczenie w produkcji nazwijmy to kolejowej.
Może PESA mogła by sobie coś pomóc powołaniem jej do życia.
Dobrzy fachowcy kolejowi jeszcze żyją.
pitek 2015 / 176.227.165.* / 2015-12-17 20:07
Pendolino nawet nie jechałem bo mnie nie interesuje. Dartem na 100% pojadę - choćby tylko tam i z powrotem, bo chciałbym zobaczyć w końcu polski pociąg od czasu wyprzedaży za grosze i likwidację polskiego przemysłu kolejowego.
nojko / 217.113.226.* / 2015-12-17 19:53
Popieram polskie firmy i wiem, że produkty PESY są dobre. Nie zmienia to jednak faktu, że jeśli urzędnicy przeciągali podpisanie kontraktu, to trzeba było z niego zrezygnować, nie podpisywać go, albo dać urzędnikom oznaczony czas na podpisanie, nie prowokując ich do przeciągania sprawy. Nikt Zaboklickiego siłą do podpisania kontraktu nie zmusił. Tak kończy się zachłanność w biznesie. Wiem, że to był kontrakt życia dla PESY, ale trzeba umieć odpuścić. Ryzyko w biznesie - owszem, ale jeśli tak, to nie ma co się zżymać na kary. Umowy z jednostkami państwowymi są gorsząco asymetryczne na niekorzyść strony, chcącej wziąć zlecenie. My takie zlecenie dostaliśmy : 3 m-ce przed terminem wykonania konkurs, wszystko OK, wygrana, a umowa na realizację przyszła na 2 tygodnie, z takimi zapisami, że odstąpiliśmy od realizacji. PESA powinna odmówić podpisania kontraktu. Chyba, że kary wkalkulowali w zysk.

Najnowsze wpisy