Forum Forum prawneCywilne

PGNiG czy maja do tego prawo? Szubrawcy

PGNiG czy maja do tego prawo? Szubrawcy

JOasia / 94.75.76.* / 2012-02-07 21:39
Dzisiaj wieczorem przychodzę do domu z pracy, chce zrobić obiad a tu nie ma gazu!!!! Fakt, ostatni rachunek nie został zapłacony, jest zaledwie 2 tygodnie po terminie, nie przyszło żadne wezwanie do zapłaty - zresztą kto po takim krótkim czasie wysyła upomnienie. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że nie ma licznika gazu, który powinien znajdować się na klatce - odinstalowali go!!! Nikt nie zostawił żadnej informacji w drzwiach, w skrzynce, że coś takiego miało miejsce i z jakiego powodu odłączyli licznik, z kim się teraz kontaktować!! Czy mają do tego prawo????????? Czy takie jest postępowanie, gdy ktoś zalega z płatnościami? Niestety Biura Obsługi są do 16.00 a Ogólnopolska Infolinia nie jest w stanie mi pomóc.
Jeśli rzeczywiście ZABRALI licznik, bo jest jakaś zaległość, to chyba najpierw powinna przyjść jakaś informacja, cokolwiek! Wyczytałam w internecie, że jeśli zostanie wyłączony gaz, prąd, woda a klient nie został poinformowany wcześniej o tym to nie płaci się za ponowne podłączenie - czy to jest prawda?
Proszę o jakieś wskazówki.
Z góry dziękuję.
Wyświetlaj:
H Szatkowski / 2012-02-07 22:06
Zawiadomienie powinno być. Jeśli chodzi o zadłużenie- to procedura jest w umowie lub na www dostawcy.

Jest możliwość, że była to interwencja w związku z nieszczelnością/uszkodzeniem licznika, a nie z zaległościami płatniczymi. czyli na zasadzie usunięcia awarii.
Warto zadzwonić na ...pogotowie gazowe 992 i zapytać, czy było takie zgłoszenie i interwencja pogotowia. Działają całodobowo.
JOasia / 94.75.76.* / 2012-02-07 22:20
Dziękuję za wskazówkę. Niestety 992 w Wwie ma chyba przerwę.
Tak jak napisałam - wezwania nie było. Stąd moja irytacja zaistniałą sytuacją.
Wynajmuję mieszkanie czy Biuro Obsługi udzieli mi informacji na temat tego co się dzieję? Właściciel mieszka zagranicą i jest z nim tylko kontakt mailowy.
H Szatkowski / 2012-02-07 22:35
Przerwę ? Niemożliwe- to służba ustawowa 24/7/365. Być może z Pani sieci komórkowej należy telefonować przez 22 992.

Sama Pani płaci- więc na fakturze/blankiecie prognozowym jest nr ewidencyjny odbiorcy- w konatkcie telefonicznym z BOK to wystarczy. Przy osobistym- umowa najmu spisana z odbiorcą gazu na adres tego licznika też powinna wystarczyć- zwłaszcza, że nie będzie Pani występowała o zmianę taryfy czy rozwiązanie umowy.

Najnowsze wpisy