Forum Polityka, aktualnościGospodarka

PiS: państwo powinno zachować kontrolę nad PLL LOT

PiS: państwo powinno zachować kontrolę nad PLL LOT

Wyświetlaj:
werner / 85.237.164.* / 2013-04-03 19:19
wrzystko sprzedać zlikwidować i na sprzedarzy najlepiej się zarabia poco trzymac coś nierętownego i to samego przemysł nieretowny na sile trzymać sprzedać i zarobić krocie .
MAWA 55 / 83.15.101.* / 2013-04-03 17:47
Polski Rząd to paczka pazernych GOŁODUPCÓW a w Locie i w firmach kooperujących z lotem są ich rodziny. Kto im odetnie ryje od koryt .Pokorny naród płaci.A związki zawodowe to wielka narodowa FIKCJA. MŁODZI CZAS NA NOWĄ REWOLUCJĘ.
em plock / 188.207.83.* / 2013-04-03 17:41
Tak tak zostawic jak jest i bedzie jak w orlenie: 2000 produkcyjnych i 2440 biurowych (z czego pewnie polowa pracuje a pozostali trafili tam w teczkach na okolicznosc kazdych kolejnych wyborow). Nie mniej jednak laczna ilosc komorek mozgowych jest i tak za mala bo kazda wieksza decyzja musi byc skonsultowana za gruba kase z zewnetrznymi podmiotami (wiadomo jak cos nie pojdzie zawsze mozna sie powolac na opinie doradcow..) Witamy w rzeczywistosci spolki skarbu panstwa..
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
asdaffa / 194.33.72.* / 2013-04-03 17:20
Pan premier mógł myśleć i reformować LOT od 2 kadencji ale brakło czasu. Trzeba było przecież straszyć kaczorem i stawiać fotoradary...
dydelf / 77.255.25.* / 2013-04-03 17:15
Wieloletnie złe zarządzanie LOT'em, wewnętrzny dyktat związków zawodowych, nie pozwalały dotąd na skuteczną restrukturyzację. Katastrofalny przerost zatrudnienia, w większości ludźmi utrudniającymi funkcjonowanie firmy, poprzez brak elementarnych kompetencji i jednocześnie przeświadczenie o swojej doskonałości, doprowadził do stanu, że nie ma dobrych rozwiązań. Niewątpliwie trzeba zwolnić ok. 1000 pracowników, co zaczynają dostrzegać nawet związkowcy. Spierają się o liczby. W trybie możliwie natychmiastowym trzeba zamknąć linie rejsowe, które na przestrzeni ostatnich trzech lat nie były nigdy dochodowe. Sprzedać zbędne elementy majątku trwałego firmy. Wprowadzić specjalizację, np loty transatlantyckie, daleki wschód itp
Coincidence / 89.77.79.* / 2013-04-03 17:06
Kto w Polsce ma naprawiać to co my Polacy ciągle psujemy? Przecież od 1989 roku mamy wolność! I zamiast naprawy po latach niewoli mamy nadal interes Kowalskiego ponad interesem Polski! Wszyscy kombinują tylko jak dla siebie coś wyszarpnąć. I to niezależnie od statusu społecznego.
Może jak nas wykupią to się znów zjednoczymy!!
biala goraczka / 2013-04-03 16:51
Czytając komentarze, aż się boję o przyszłość tego kraju. Linie lotnicze w innych krajach przynoszą zyski, to dlaczego nie przynoszą w Polsce? Dlaczego nie reformować, najlepiej od razu sprzedać. Nie sprzedaje się wędki, tylko ryby. Wędkę można naprawić gdy nie działa, można ją ulepszyć, ale gdy się ją sprzeda, to trzeba zacząć kupować ryby od kogoś innego. Dlaczego tego nie rozumiecie?

A w komentarzach czytam, że "mam to w nosie czy latam lotem czy lufthansom byle bym zaleciał."
A nie powinieneś mieć, gdyż Niemcy są najsilniejszym krajem w Europie dlatego, że mają przemyśl, nawet ten ciężki(ich stocznie mają zamówień na 15lat wprzód), że mają swoje banki i linie lotnicze, koleje itd. Te wszystkie firmy coś produkują, dają pracę, podatki trafiają do niemieckiego budżetu, dzięki temu powstają nowe drogi, baseny, szkoły, są pieniądze na emerytury.
Gdy LOT będzie należał do Lufthansy to zyski popłyną do niemieckiego budżetu, i to Hans będzie się cieszył, że jego kraj się bogaci, ale przecież to nie ma znaczenia.


Prywatyzacja(tak jak inne do tej pory za 20% wartości), ktoś kto kupi LOT zrobi świetny interes, dostaną doświadczonych pracowników(nie mam na myśli zarządzających), mamy jednych z najlepszych na świecie pilotów i mechaników, nowy park maszynowy(nowiutkie Dreamlinery). Ale przecież to nie ma znaczenia. Ważne jest, że trzeba sprzedać, bo potrzebujemy pieniędzy na łatanie rosnącej dziury budżetowej.

Quo Vadis Polsko...
misiek322 / 66.151.103.* / 2013-04-03 17:25
a jesli ten ktos kto kupi wedke bedzie sprzedawal ryby taniej niz teraz, to co? moze jednak sie oplaca sprzedac wedke dopoki ktokolwiek chce ja kupic
€ / 77.89.74.* / 2013-04-03 19:19
a po co kupuja nowe maszyny i tanio prywatyzuja
guru122 / 83.10.224.* / 2013-04-03 16:41
Państwo powinno zachować kontrolę nad LOT? Po co? Żeby znów podatnik doplacał do pasącego się tam śmietnika politycznego? Firma musi być dochodowa. Jeśli nie jest to lepiej żeby jej nie było. I to samo dotyczy PKP. Ekonomia spod znaku PiS...
deck / 62.141.202.* / 2013-04-03 17:15
Dobrze gada! Polac mu! Niech nam doplaca prywatny "inwestor". A co!

W znanym mi niewielkim miescie (jak i pewnie w wielu innych), z wielka pompa i takimi samymi argumentami likwidowano PKS i polaczenia PKP. Teraz okazuje sie, ze wszystkie (trzy) firmy (auto-)busowe ledwie zipia, likwiduja kursy i moga sie niedlugo wylozyc. Panika, bo ludzie moga nie miec jak dojezdzac.
Nieuchronnie "podatnik" bedzie doplacac "prywatnym", zamiast do swojej, panstwowej firmy.
Rafal79 / 195.117.81.* / 2013-04-03 16:28
Pozostaje tylko jedno prywatyzacja, to samo z TVP PRYWATYZACJA, chcieliśmy demokracji to wszystko zprywatyzować.
jago1942 / 91.233.19.* / 2013-04-03 16:02
Proponuję jareczka na prezesa a dudę na
zastępcę i niech razem ze związkami uratują lot. Piepszyć androny każdy potrfi ,niech pokażą jak zarobić na utrzymanie firmy .
Wara od budżetu - bo chorzy są warzniejsi niż związkowcy
ważniak / 83.30.119.* / 2013-04-03 16:29
Chory też może być związkowcem więc argument Ci się nie klei do Twojej ideologi:) Pozatym każdy związek ma racje bytu tylko wtedy gdy reprezentuje interes szerszej, wiekszej liczby obywateli, a póki co te nie spełniaja bo nie pokazuja konkretnych i szczegółowych rozwiązań; i tu się z Tobą jago1942 zgadzam;)
Coincidence / 82.210.169.* / 2013-04-03 15:32
Gdyby nie związki zawodowe to może udałoby się uratować LOT. Teraz to wszystkie związki mogą tylko siebie winić za ten stan. Kto nie dopuszczał do zwolnień od kilkunastu lat? Bronił nieefektywnych pracowników? Cała ta Warszawka jest w takich układach i oby wszystkie się rozleciały skoro tacy my Polacy jesteśmy MONDRZY!
Laikkompetentny / 91.215.33.* / 2013-04-03 15:32
To i dobrze , nierentowne molochy państwowe do likwidacji aby ktoś to zrekultywował i płacił podatki. To samo w stoczniach teraz to funkcjonuje i daje zyski i to nie małe, przedtem rządziły kolesie, związki i nie wiadomo kto a miliardy szły z podatków.Nie starają się, nie umieją a kasują wypłaty setki tys zł,komu to potrzebne ?
Szczaw Jest Najważniejszy / 78.88.169.* / 2013-04-03 15:21
Sprawdził się już przy ratowaniu stoczni. Na pewno znajdzie kupca z Kataru, a samoloty będą latały na napęd atomowy. Z coś przecież mu płacą ponad 100 000,- PLN na miesiąc.
~~lehu / 195.200.88.* / 2013-04-03 15:19
a i kto negocjował przy Dreamlinerach - ich ceny są z czapy( chyba negocjacje zaczynały się od stwierdzenia - my z pewnością kupimy te samoloty, a później odbywały się negocjacje). Ciekawe czy kupią black hawk za 60 mln dol jeden - ja bym max 5 dał( to i tak przepłacono by). Ciekawe ile za F16 teraz by trzeba było zapłacić kupiliśmy za ponad 20 mln dol za 1 egzemplarz teraz to około 100 mln dol -po co nam amerykańskie sprzęty gdy Gripeny byłyby tańsze i lepsze.
USA ma nas za idiotów i z kim tu negocjować cokolwiek - masakra
St. / 77.252.247.* / 2013-04-03 15:13
Cosa Nostra, Yakuza i Kościół katolicki powinni uczyć się kraść od polskiego rządu. Żadna mafia do pięt im nie dorasta
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy